Optisch uit van de livedrive onder winXP (sblive)

Pagina: 1
Acties:

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 22:45
Heren,

Ik ben in het bezit van een SBLive! (de allereerste, retail) met een daarbij behorende bracket met S/PDIF aansluitingen. Later heb ik via de website van Creative nog een extra losse bracket gekocht met optische (TOSLINK) aansluitingen. Nu heb ik onderhand ook Windows XP geinstalleerd, maar krijg ik die optische aansluitingen niet meer aan de praat. Ik heb Liveware 3 voor 2000 erop gezet (geen resultaat) en daarna de laatste Windows XP driver (wederom geen resultaat). Vandaag heb ik met creative gebeld, en die melden vrolijk dat de SBLive! niet meer ondersteund word, en dat ik het dus zelf maar uit mag zoeken (een hele slechte zaak).

Mijn vraag is dus de volgende : Zijn er misschien meer mensen die ook zo'n bracket (de officiele naam is Optical Digital IO card) hebben en Windows XP draaien, en zo ja : Hoe heb je dit aan de praat gekregen. Ik heb het idee dat die kaartjes qua hardware ongeveer hetzelfde zijn als een LiveDrive, aangezien ik onder Windows 98 SE met de CD drivers van de SB Platinum alles werkend had. Als iemand z'n LiveDrive onder XP aan de praat heeft ben ik ook benieuwd hoe hem/haar dat is gelukt.

Bedankt alvast.

Concrete Loop Watercooling

• FreeRider
^ ... iemand Win XP + LiveDrive! werkend ?

• JvS
  • Laatst online: 14:48

JvS

Ik heb hem zelf ook

Zal ik je topictitel iets verhelderend maken? En ik vrees dat er niet veel mensen met een livedrive en XP zijn (gokje zomaar).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• FreeRider
Op vrijdag 22 februari 2002 16:06 schreef JvS het volgende:
Zal ik je topictitel iets verhelderend maken? En ik vrees dat er niet veel mensen met een livedrive en XP zijn (gokje zomaar).
Ok, bedankt... je zou toch verwachten dat er wel iemand is met een LiveDrive en WinXP ... of zou dat nou al echt antiek worden ;) ?

Verwijderd

bij mij werkt et...maar ik gebruik toch mn coax dr voor omdat mn anders versterker geen ac3 kan verwerken...

• FreeRider
Op vrijdag 22 februari 2002 20:45 schreef ectonek het volgende:
bij mij werkt et...maar ik gebruik toch mn coax dr voor omdat mn anders versterker geen ac3 kan verwerken...
Relaxed, welke drivers heb je geinstalleerd (+ volgorde)?

Verwijderd

M'n pa heeft een ook een Live met zo'n bracket en heeft ook Windows XP gedraaid.
Heeft er geen problemen mee gehad(gehad omdat ie nu weer Windows 2000 draait)

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-08 22:13

4POX

Everybody is wired

Optisch out op een live! gaat onder NT helaas (waarschijnlijk) niet werken door een kleine ruzie die Creative en Microsoft hebben. Microsoft zegt dat creative voor de software moet zorgen en creative zegt weer dat microsoft er voor moet zorgen. Dat was ook de reden dat ik mijn live! heb weggedaan. Op het moment probeer ik mezelf te redden met een Yamaha kaartje. Met een werkende optisch uitgang onder w2k..

Er is wel een onofficiele patch te krijgen om een optisch uitgang aan de praat te krijgen .

[oeps]

Ik lees net dat het wel wil werken.. Kijk even op Alive! http://alive.singnet.com.sg/tech/passthrough.htm

Kijk maar even op die site. Veel informatie te vinden over de live! serie

AKA Rinkel weblog

• FreeRider
Hee, bedankt. Ik had Alive! al helemaal doorgespit, maar daar staat -helaas- niet hoe je gewoon permanent al je digitale poorten aan de praat krijgt... Dat is eigenlijk m'n doel. Tis toch wel jammer dat ze wel driver updates uitbrengen voor XP, maar niet goede, waarmee alle hardware werkt... Ik vind het wel kut, heb gewoon geen zin om hiervoor een Audigy te halen.

Pagina: 1