Meerdere televisies op 1 antennesignaal

Pagina: 1
Acties:

• Charlie932
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:09
Ik woon in een appartementje wat deel uitmaakt van een sportschool. Nu komt er een antennesignaal binnen in het gebouw, en deze is perfect. (getest met 1 TV rechtstreeks op deze ingang en haarscherpbeeld!)
Echter er worden een stuk of 15 TV's op aangesloten en tja, je snap wel dat het signaal daar er zwak van wordt.

Hoe wordt zoiets doorgaans opgelost op een nette en profesionele manier? Bestaan er splitters die dit aankunnen? Desnoods een 8 splitter met daarna nog een onderverdeling van 2 op elke uitgang zodat we op 16 komen?

Ik hoor graag van jullie hoe dit normaliter wordt opgelost? (bij de bouw van nieuwe huizen enzo.) :?

Het leven is net een dolfijn...... meestal dol, maar soms ook fijn.

• Masterdam
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-10-2025

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Er zijn signaalversterkers die je voor rond de 30-40 gulden wel bij de lokale elektronicaboer kan kopen.

Specs

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01-2025
De professionele manier : koop een extra radio en TV-aansluitdoos. Deze zet je ergens tussen de hoofdkabel of op het einde van de kabel (dan moet er een terminator in de interne rechterpoort). In veel gevallen heb je dan geen versterkers nodig. Een andere oplossing is een stamverdeler : echter je moet dan wel een goede kopen (Hirschmann of zo). Daarmee kan je de hoofdsignaalkabel splitten. Bij deze methode moet dan ook weer in elke laatste doos op de kabel een terminator zitten.

Concrete Loop Watercooling

• tita_tovenaar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-03 22:18
Voor aansluiting met veel gebruikers,kan je beter een distributie versterker gebruiken en niet een signaal versterker.Die signaal versterkers versterken alles wat binnenkomt inclusief harmonische(stoorsignalen).
Een goede distributie versterker heeft ook filters die de harmoniche wegfilterd.Vooral als je veel gebruikers hebt,is het belangrijk dat het signaal goed versterkt word.

Soms weet ik het ook niet meer.........

• Charlie932
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:09
Thanx heren. Freerider noemt Hirschmann, ik zal zo eens op hun site gaan kijken en waar het eventueel te krijgen is.

Wat Tita Tovenaar roept lijkt me ook een aardig goede optie, echter je noemt geen merken/namen. Wat zou in aamerking komen en waar is zoiets verkrijgbaar??

Het leven is net een dolfijn...... meestal dol, maar soms ook fijn.

Verwijderd

Kabels en stekkers van goeie kwaliteit zou ik zeker ook kopen bij zoveel tv's en lange afstanden! Scheelt ook een heleboel en is niet eens zoveel duurden.

Verwijderd

Hirschmann versterker van minimaal 30dB is toch wel een vereiste,daarachter een 2-weg splitter met op iedere uitgang
een 8-voudige multitap van bv Tratec.Deze heeft variabele uitgangen zodat je de langere kabels meer signaal kunt
geven dan de kortere.Belangrijk is goede coax 12 te gebruiken.Dit spul is allemaal toch wel te verkrijgen bij iedere
goede electronicazaak dacht ik zo.Succes
Pagina: 1