Toon posts:

[JSP] + IIS nog een keer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nu moet ik wat gaan prutsen in JSP, en het is makkelijk om dat via Apache +tomcat te doen maar bestaat er ook een DLL om .jsp te parsen op een IIS

(en ik wil geen tomcat installen zoals alle google resultaten uitleggen, tenzij het niet anders kan)

[opmerking]
Google werkt ja ook bij mij, alleen mijn geestje krijgt het niet voor mekaar om het op het beeldscherm waar te nemen. dus niet echt een reden om het zo snel te slotten
[/opmerking]

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

En had je er al aangedacht dat je voor het "parsen van .jsp" een zgn 'Servlet Container' nodig hebt?

IIS is geen servlet container en zo'n servlet container is eigenlijk een soort wrapper rond de JVM. Op een of andere manier moet je die JVM dus zien te integreren... Volgens mij zijn er geen DLL's die dat kunnen, maar is het _wel_ mogelijk tomcat (of elke andere servlet container en/of application server) samen te laten werken met IIS.

Voor dat laatste verwijs ik je naar de willekeurige handleidingen van dat soort tools.

Verwijderd

Topicstarter
AH bedankt, nope ik wist niet dat het in een conainer moest. Ben een newbe op JSP gebied.

Dacht dat het net zo makkelijk was als ASP en PHP. Dus dan wordt het toch tomcat.

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op donderdag 21 februari 2002 17:48 schreef Beunhaas_ het volgende:
AH bedankt, nope ik wist niet dat het in een conainer moest. Ben een newbe op JSP gebied.
Dan moet je ook eerst wat jsp documentatie lezen he ? ;)
Dacht dat het net zo makkelijk was als ASP en PHP. Dus dan wordt het toch tomcat.
Of een of andere andere Servlet Container die met IIS samen wil werken. Maar tomcat kan idd ook.

• Stephan Oudmaijer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08-2023
Gewoon Tomcat 4.0.2 als standalone installeren, goede performance hoor!!

Vragen mail me of icq me (18333773)

• mbravenboer
  • Laatst online: 06-11-2025
CK: Vragen mail me of icq me (18333773)
Ik zag je dit net ook al doen.. Uiteraard is het goed bedoeld, maar we hebben toch liever dat P&W niet als contact-methode wordt gebruikt :) . Vragen en antwoorden liefst zoveel mogelijk hier zodat iedereen er wat aan heeft :) .

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• Stephan Oudmaijer
zie hieronder

• Stephan Oudmaijer
naja ok komt ie dan,

klopt gedeeltelijk:

IIS is geen servlet container en zo'n servlet container is eigenlijk een soort wrapper rond de JVM. Op een of andere manier moet je die JVM dus zien te integreren... Volgens mij zijn er geen DLL's die dat kunnen, maar is het _wel_ mogelijk tomcat (of elke andere servlet container en/of application server) samen te laten werken met IIS.

oplossing:

http://jakarta.apache.org/builds/jakarta-tomcat-4.0/release/v4.0.2/bin/win32/

download die dll, configureer iis dat jsp request naar tomcat geforward worden, hoe? De zogenaamde ajp connector. Lees ff :

http://jakarta.apache.org/tomcat/tomcat-4.0-doc/config/ajp.html

zoek naar sectie: IIS 4.x and 5.x

Maar ik blijf erbij als je alleen jsp gebruikt gewoon alleen tomcat stand-alone runnen, ook niet achter apache hangen. Of je moet heel veel html files hebben en enkele jsp`s.

• mbravenboer
  • Laatst online: 06-11-2025
CK: oplossing
Je bent een held :* ;) .

Ik draai Tomcat overiges ook gewoon stand-alone inderdaad. Werkt prima :) .

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• Stephan Oudmaijer
ik draai op m`n werk tomcat 4.0.2 op jdk1.4, win2k advanced server met MySql 3.23.48, en haal 150 requests per seconde, dan mag je niet klagen. Goede responsetijden ook nog eens !!

En tomcat werkt ook nog eens naadloos met JBuilder 6. Als iets een top IDE is is het JBuilder wel. Ook deze heb ik uitelkaar gesloopt en draait op jdk1.4 nu in combi met tomcat 4.0.2, erg prettig werken in een goede snelle ide :)
Ookal als je CVS nodig hebt erg handig.

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op donderdag 21 februari 2002 23:54 schreef CK het volgende:
ik draai op m`n werk tomcat 4.0.2 op jdk1.4, win2k advanced server met MySql 3.23.48, en haal 150 requests per seconde, dan mag je niet klagen. Goede responsetijden ook nog eens !!
Vergelijk hem eens met resin die was bij mij ~1.5-2x sneller. Maar kost ook geld (voor non-development use).

Ook zou het nog leuk zijn om hem bijv met Borland's, Sybase's etc application servers te testen :)

Verwijderd

Op vrijdag 22 februari 2002 09:01 schreef ACM het volgende:
Vergelijk hem eens met resin die was bij mij ~1.5-2x sneller. Maar kost ook geld (voor non-development use commercieel gebruik).
:)

Resin is erg handig en werkt inderdaad erg snel :)

• Stephan Oudmaijer
ja ik ken resin maar tomcat voldoet voor mij op het moment met name omdat het gratis is :)

ik had eerst bea weblogic erop, die gaat nog een paar stapjes sneller dan resin :)

als je een makkelijke omgeving wilt dan moet je jrun gebruiken, mooie gui erbij. redelijke performance.

• jochemd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-08 19:19
Hoe configureerbaar zijn alle oplossingen voor een hosting provider? Zijn zaken zoals het automatisch afschieten van processen die langer dan X seconden processortijd eten, het impersonificeren van een OS user gebaseerd op de virtuele host/directory etc. mogelijk?
En welke van deze oplossingen zou dan het minste werk kosten om te administreren onder W2K & IIS5 (i.c.m. ASP.NET & ColdFusion op het zelfde systeem)?
Pagina: 1