Toon posts:

Pentium 233 Koeling wel of niet ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een pentium 233 en daar heb ik geen cpu fan meer voor alleen nog een koel blok met van die ribben er aan zeg maar kan ik deze er op zetten en dan geen fan er op ???

want ik wil hem zo stil mogelijk hebben alleen de fan van de voeding maakt nog geluid en die kan er niet uit heb ik wel gelezen in de search of kan dat wel ????

• Geronimoos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-08 23:46
leuk leuk leuk... een ander topic over 'passief koelen' Zoek maar is dan vind je genoeg. :)
Van een 166 en 200 mhz weet ik dat het mogelijk is. Voor een 233 zou ik er wel een groter koelblok op zetten.

2030Wp + 2520Wp PVoutput

• marsian
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-08 19:00
cooling voor de pentium 233 maakt niet zo veel geluid. Kan beter wel met cooling doen!

Wat betrefd je voeding cooling: die kan er inderdaad beter niet uit gehaald worden. Zit zelf ook met dat probleem: mijn server staat in mijn woonkamer (kunnen niet slapen met geluid van de server, vandaar niet in me slaapkamer. Zou graag daar ook een oplossing voor hebben.
Er zijn wel speciale fans verkrijgbaar die bijna geen geluid maken, zijn alleen een stukje duurder.

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Heb het laatst even geprobeerd de koeler uitzetten maar die koelvin werd BLOED heet! Lijkt me niet verstandig en dat na 4 minuten al :( Dus doe maar wel koelen! of heftig terugklokken

edit:

Pentium MMX 233MHz(p1 dus)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Alle P2's van dell zijn alleen maar met een kleine fan die alleen draaid boven een bepaalde temp en met een gigantisch koelblok erop.

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op donderdag 21 februari 2002 19:22 schreef Fl3xx het volgende:
Alle P2's van dell zijn alleen maar met een kleine fan die alleen draaid boven een bepaalde temp en met een gigantisch koelblok erop.
Die Dell's zijn allemaal zo teringstil, ik wou dat ze es AMD's gingen leveren: snel + stil! >:)

• RIP-airco
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-11-2024
Op donderdag 21 februari 2002 19:36 schreef Skaah het volgende:

[..]

Die Dell's zijn allemaal zo teringstil, ik wou dat ze es AMD's gingen leveren: snel + stil! >:)
misschien omdat ze dat met AMD niet kunnen waarmaken ... HINT

Verwijderd

Topicstarter
OKay alleen het koel blok

hij wordt wel warm en zow en goed ook maar geen instabiel systeem :)

Verwijderd

Op donderdag 21 februari 2002 19:40 schreef RIP-airco het volgende:

[..]

misschien omdat ze dat met AMD niet kunnen waarmaken ... HINT
Zou dat het zijn ? ;)

Verwijderd

Topicstarter
het is geen amd

• juanp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-08 20:24
mn server is ook een PII 233 en die heeft wel een fannetje erop op 5V en dan is hij ewl een beetje koel maar als je er geen fan op zet dan word ghij heeel erg heet.

(mijn fan is wel eens uitgevallen maar ik weet niet voor hoe lang dat was (zal best lang geweest zijn).

(er zit trouwens wel een inmens groot P4 koelblok op gemonteerd.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:10
Hoe is de spanning geregeld op dat moederbord. Iedereen houdt zich wel bezig met CPU cooling, maar als je het spanningscircuit onder de CPU socket met een stel heatsinks heb zitten, is het zelfs verplicht actief te coolen, anders gaat je spanningscircuit eraan.
Overigens kan een Pentium 166MMX met gemak op 250MHz draaien met redelijke cooling op 30 graden stressed, dus warm wordt zo'n Pentium MMX niet.
Pagina: 1