Ik wil tabellen kopieren met VB maar dan kan ik de sleutel niet mee kopieren die wil ik dus daarna updaten met SQL
Soms als je aan het ontwikkelen bent kan dat best handig zijn hoor. Je zou het aan en uit moeten kunnen zetten. Wat ik dan meestal deed was gewoon tijdelijk de key eraf donderen. Maar dat is ook niet echt een geweldige oplossing.Op donderdag 21 februari 2002 17:41 schreef ml1 het volgende:
Doe niet zo eng!
Waarom zou je een identity veld willen updaten![]()
Je kan het meen ik bij replicatie uitzetten.Op vrijdag 22 februari 2002 12:25 schreef JoostM het volgende:
Ik wil tabellen kopieren met VB maar dan kan ik de sleutel niet mee kopieren die wil ik dus daarna updaten met SQL
Verwijderd
Heej handig! Hoe zet je die key eraf dan? In vb bijv?Op vrijdag 22 februari 2002 14:12 schreef paulh het volgende:
[..]
Soms als je aan het ontwikkelen bent kan dat best handig zijn hoor. Je zou het aan en uit moeten kunnen zetten. Wat ik dan meestal deed was gewoon tijdelijk de key eraf donderen. Maar dat is ook niet echt een geweldige oplossing.
Je kunt met het SQL-statement SET IDENTITY OFF en SET IDENTITY ON doen wat je wilt.
Maar zoek het even na in de SQL books, het werkt namelijk precies andersom als dat je zou verwachten.
Maar zoek het even na in de SQL books, het werkt namelijk precies andersom als dat je zou verwachten.
MSX 2 rulez more
Verwijderd
Dan gaat het dus op een database en niet op een tabelOp vrijdag 22 februari 2002 16:20 schreef Greyfox het volgende:
Je kunt met het SQL-statement SET IDENTITY OFF en SET IDENTITY ON doen wat je wilt.
Jawel, dat werkt op een tabel.
Je gaat gewoon naar de query analyser en daar voer je dat commando uit, voor een specifieke tabel.
Je kunt het ook met de enterprise manager, dan wijzig je iets in het design van de tabel zodat het geen identity veld meer is.
Je gaat gewoon naar de query analyser en daar voer je dat commando uit, voor een specifieke tabel.
Je kunt het ook met de enterprise manager, dan wijzig je iets in het design van de tabel zodat het geen identity veld meer is.
MSX 2 rulez more
Wat niet?Op vrijdag 22 februari 2002 16:31 schreef JoostM het volgende:
Maar dit kun je niet in vb uitvoeren
En waarom zou je dat niet kunnen? Je kunt toch in VB gelijk welk SQL-statment uitvoeren?
https://fgheysels.github.io/
daar heb je dus de BooksOnline voor:Op vrijdag 22 februari 2002 16:51 schreef JoostM het volgende:
Ja wel maar hoe geef je je tabel naam op, ken dit statement helemaal niet
SET IDENTITY_INSERT [ database. [ owner. ] ] { table } { ON | OFF }
Today's subliminal thought is:
Verwijderd
Er is nog een mogelijkheid:
Ik heb het een tijd geleden gedaan, dus ik zal wel wat vergeten zijn... maar idee klopt geloof ik wel
Je kan ook met het object model van SQL Server werken. Dan moet je een of andere referentie aanvinken, dan kan je met wat moeite via een Server een Database en een Table object bij je tabel uitkomen. Op zo'n tabel kan je volgens mij een bulk-input uitvoeren, en daarbij kan je aangeven dat je identity-insert wilt inschakelen... Dan hoef je je db structuur dus niet aan te passen, maar het is wel wat moeilijker...
Ik heb het een tijd geleden gedaan, dus ik zal wel wat vergeten zijn... maar idee klopt geloof ik wel
Je kan ook met het object model van SQL Server werken. Dan moet je een of andere referentie aanvinken, dan kan je met wat moeite via een Server een Database en een Table object bij je tabel uitkomen. Op zo'n tabel kan je volgens mij een bulk-input uitvoeren, en daarbij kan je aangeven dat je identity-insert wilt inschakelen... Dan hoef je je db structuur dus niet aan te passen, maar het is wel wat moeilijker...
En wat denk je dat je doet als je SET IDENTITY_INSERT gebruikt?Op vrijdag 22 februari 2002 19:58 schreef KoenM het volgende:
[knip]
en daarbij kan je aangeven dat je identity-insert wilt inschakelen... Dan hoef je je db structuur dus niet aan te passen, maar het is wel wat moeilijker...
/edit:
Maar ik zie nu pas dat het hier om UPDATE gaat ipv INSERT en volgens mij gaat dan IDENTITY_INSERT niet werken.
Kan het hiero niet testen helaas.
Verwijderd
De truck met deze procedure is dat ie identity insert en _NIET_ afhaalt, maar toch de goede waardes insertOp vrijdag 22 februari 2002 20:21 schreef Annie het volgende:
En wat denk je dat je doet als je SET IDENTITY_INSERT gebruikt?
Op vrijdag 22 februari 2002 20:53 schreef KoenM het volgende:
[..]
De truck met deze procedure is dat ie identity insert en _NIET_ afhaalt, maar toch de goede waardes insertDus er zit wel een subtiel verschil tussen...
Bij een SET IDENTITY_INSERT wijzig je de tabelstructuur toch ook niet.
Kan zijn dat ik gruwelijk mis zit, maar ik dacht dat bij een bulk-insert even goed dezelfde property wordt ge-set en er dus feitelijk hetzelfde gebeurd.
Pagina: 1