Toon posts:

Flikkeren van spelletjes op TV via TV-out

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het probleem dat het beeld bij sommige spelletjes een flikker in heeft, dat is alleen het geval bij nieuwere games, bij bijvoorbeeld Duke nukem 3d enz. de oude spelletjes doet hij het niet, maar bij de nieuwere zoals fifa en tony hawk wel. hoe kan ik dit verhelpen?

Dit probleem doet zich voor op een Savage 4 onboard chip met 32MB mem shared met een chrontel 7006C TV-out chip

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Lijkt me dat die games v/d refreshrate van je monitor uitgaan en dat het daardoor niet goed gaat.
Zet de refresh van je monitor eerst eens op 50hz voordat je overschakeld naar tv-out.

• joop3
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-01 16:52

joop3

Ik zou wel eerst kijken of je monitor dat aan kan!!

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 17:06
wat gebruik te als tv-out software?

In tv-tool kan je die flikker nl. aanpassen

Verwijderd

Topicstarter
Nee, die flikker van TVtool heeft er niks mee te maken, is nl. alleen in nieuwe games, in windows en in oude games heb ik er geen last van

Verwijderd

Topicstarter
Niemand :? sorry, maar ik krijg het zelf maar nie opgelost

• Bar_en_boos
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Uhm... misschien dat S3tweak een oplossing biedt?

Verwijderd

flikker spellen? :?

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:18
Wat versta je onder nieuwe spellen?

Spellen die gebruik maken van direct-x? (en dus een andere video-mode inschakelen!?)

Dat is tenminste het idee wat ik krijg als ik dit zo lees..

Verwijderd

Topicstarter
Hmmz, dat zou best kunnen, ik heb het dan over spellen als tony hawk pro skater 2, enz. spellen zoals duke 3d doen dat niet.

Hoe kan ik dan uitschakelen dat ze niet naar een andere video mode moeten gaan?

• Da_RoNiN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-04 13:58

Da_RoNiN

Oclama?

Das duidelijk een refreshrate probleem.
Die oude spellen hebben waarschijnlijk weinig fps en games zoals tony2 hebben er juist veel.
Zet je refreshrate wat lager, denk dat het dan een stuk minder wordt, of het helemaal weg gaat betwijfel ik.

Kenners weten waarom

Verwijderd

Topicstarter
refreshrate lager? ik heb hem nu op de TV, kan nergens refreshrate instellen, dacht dat deze standaard 60hz was, moet ik em dan weer ef op de monitor aansluiten en dan op 50hz zetten ofwat?

• Da_RoNiN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-04 13:58

Da_RoNiN

Oclama?

Ja dat is een optie

Kenners weten waarom

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de PC op 2 verschillende monitoren aangesloten, het laagst wat ze konden was 60hz, hoe kom ik dan in godsnaam bij 50hz om hem daarop te zetten?

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 20:25
volgens mij kun je bij veel spellen de maximale fps gelijkstellen aan de verversingsgraad iet van sync huppelepup, ik kan trouwens bij mijn intel 810 tvout flikkeringen onder windows instellen met een balkje
Pagina: 1