Euh, 2e username was toch verboden op straffe van een IP ban?Op donderdag 21 februari 2002 16:48 schreef Eraser127 het volgende:
Ik heb nu een ECS K7S6A mobo, maar ik kom niet in het BIOS om de onboard audio uit te schakelen. Als ik op DEL druk krijg ik een zwart scherm met links boven een knipperende cursor en onderin een blauwe balk. K'heb BIOS versie 1.0b
Wie heeft dit meer?
maaruh, wat daggie van een bios update? of weer naar Exile en maar weer omruilen voor een Epox
Dat andere topic heb ik dus gepost, en nu Siebe's (Eraser127) pc werkt, heeft hij dit topic dus geopend.Op donderdag 21 februari 2002 16:55 schreef [NUT] het volgende:
Euh, 2e username was toch verboden op straffe van een IP ban?
Juist
jaja dat zeggen ze allemaalOp donderdag 21 februari 2002 16:59 schreef Jeldert het volgende:
[..]
Dat andere topic heb ik dus gepost, en nu Siebe's (Eraser127) pc werkt, heeft hij dit topic dus geopend.
Maar hebben jullie al een bios update geprobeert?
ennuh, waarom heb je dat epox moederplankje niet gewoon omgeruild voor een ander van het zelfde i.p.v. een ander merk? ik bedoel, zoals je nu merkt heb je nu ook weer problemen, en de kans daar op heb je bij elk mobo van welke fabrikant dan ook... DOA's noemen ze dat... elke fabricant gaat er vanuit dat er zo'n 5% DOA van de productie band afkomen, waarvan (van die 5%) er zo'n 99% uiteraard niet door de controle heen komt... dus.
Die man bij Exile (niet John) had allemaal nieuw spul op een ander mobo van Epox gedaan, en hetzelfde probleem. Dus lag echt aan die moederborden.
Juist
ligt het dan niet gewoon aan de leverancier?Op donderdag 21 februari 2002 17:18 schreef Jeldert het volgende:
Die man bij Exile (niet John) had allemaal nieuw spul op een ander mobo van Epox gedaan, en hetzelfde probleem. Dus lag echt aan die moederborden.
Damn, dan voel je je genaaid... sorry - maar ik denk dat Exile dan een MAND rotte appels heeft binnen gekregen... Vaaag...
Ik heb er ook eentje van Exile vandaan ,werkt prima hoor !
Heb je al eens geprobeerd zonder je ide kabels in de bios te komen ?
Enne werkt voor de rest ook gewoon goed ,op dat bios probleem na dan... ?
Flash eens het KGOOD4.bin bios .dat wil wel eens helpen.
Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x
Voor de rest werkt hij goed, maare wat is kgood4.zip? Ik heb dit bestand gevonden op ocworkbench.com maar wat is er anders dan 1.0b?Op donderdag 21 februari 2002 20:43 schreef Speedy-J het volgende:
Ik heb er ook eentje van Exile vandaan ,werkt prima hoor !
Juist
Het lost het een en ander op wat stabiliteit betreft ,en je ken je geheugen op de snelste timings draaien.
Ook oc'en op hogere fsb als bv 150 is een makkie dan.
En meschien verhelpt het jou probleem ook wel ?
Het fixed ieder geval best veel tegenover die 1.0b ,b van (beta)
Ook oc'en op hogere fsb als bv 150 is een makkie dan.
En meschien verhelpt het jou probleem ook wel ?
Het fixed ieder geval best veel tegenover die 1.0b ,b van (beta)
Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x
Net die bios erop gezet, maar hetzelfde probleem dat ik de bios niet in kan
. Zet nu de 1.0b weer terug.
Juist
is er niet toevalllig een pass oid ingesteld?
wis het bios ff
(en check meteen of de bios-wis-jumper wel in de goede stand staat/stond! die staat nl. nogweles verkeerd direct uit de fabriek....
wis het bios ff
(en check meteen of de bios-wis-jumper wel in de goede stand staat/stond! die staat nl. nogweles verkeerd direct uit de fabriek....
damn dude, jij bent echt lameOp donderdag 21 februari 2002 16:55 schreef [NUT] het volgende:
[..]
Euh, 2e username was toch verboden op straffe van een IP ban?
maaruh, wat daggie van een bios update? of weer naar Exile en maar weer omruilen voor een Epox
XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA
whehehOp donderdag 21 februari 2002 23:19 schreef Mary Wana het volgende:
[..]
damn dude, jij bent echt lame
Verwijderd
Ik weet dat dit al een wat oudere thread was, maar heb nu hetzelfde probleem.
Bij mij heeftie steeds goed gewerkt, plaats een Xtra Casefan. De bios werkt nog. Wil FF naar Health monitoring gaan. en loopt vast. Nu kan ik niet meer naar de Bios. Zelfde Blauwe balk Etc. Ben benieuwd naar wat de Topicstarter heeft gedaan om het op te lossen.
Bij mij heeftie steeds goed gewerkt, plaats een Xtra Casefan. De bios werkt nog. Wil FF naar Health monitoring gaan. en loopt vast. Nu kan ik niet meer naar de Bios. Zelfde Blauwe balk Etc. Ben benieuwd naar wat de Topicstarter heeft gedaan om het op te lossen.
Verwijderd
Kijk ik heb dit mobo dus ook en als ik naar de temp ga kijken in de bios en ik heb daar meer dan 3 secs voor nodig, dan gaat de fan speeds (De meetwaarde iig naar 0) hij draait wel gewoon hoor
. En dat loopt ie keihard vast. Echt vaag. Verder werkt alles gewoon ook de rest van de bios. Iemand een idee?
Verwijderd
ja, Precies...
Zo begon het bij mij dus!
Verder is het ECHT een ideaal bord.
Maar dat is toch wel een minpuntje.
Ene keer kom ik trouwens WEL in de bios,
andere keer weer niet. Beetje vaag.
Zo begon het bij mij dus!
Verder is het ECHT een ideaal bord.
Maar dat is toch wel een minpuntje.
Ene keer kom ik trouwens WEL in de bios,
andere keer weer niet. Beetje vaag.
Ik heb dit bord nu 2 maanden. Stond al bios 1.0D op. Ik had tot vanmiddag een Coolermaster DP5-7H53F-0C op m'n XP1800+ (@spec) zitten. Die 0C staat voor de "speed control" versie, die een tempsensor heeft om de aangezogen lucht te meten. Hogere casetemp geeft hoger toerental.
Sinds m'n kast dicht is draait die fan harder en gaat bij hogere temps soms ineens overtoeren maken. Als ik op zo'n moment boot en de health page oproep, blijft ie daar steken (ctrl-alt-del werkt gewoon nog). Daarna krijg ik exact hetzelfde scherm als hierboven beschreven, cursor en blauwe balk.
Die fan heeft de nare gewoonte om bij hoger toertental extreme rpm waardes aan te geven (constant varierend van 0 tot 15.000
). Het lijkt erop dat de k7s6a daar niet tegenkan.
Ik heb de cooler vanmiddag geruild voor de normale versie. Die geeft constant 4326 rpm aan en de probs zijn verdwenen!
Sinds m'n kast dicht is draait die fan harder en gaat bij hogere temps soms ineens overtoeren maken. Als ik op zo'n moment boot en de health page oproep, blijft ie daar steken (ctrl-alt-del werkt gewoon nog). Daarna krijg ik exact hetzelfde scherm als hierboven beschreven, cursor en blauwe balk.
Die fan heeft de nare gewoonte om bij hoger toertental extreme rpm waardes aan te geven (constant varierend van 0 tot 15.000
Ik heb de cooler vanmiddag geruild voor de normale versie. Die geeft constant 4326 rpm aan en de probs zijn verdwenen!
Verwijderd
Hmm... Dat zou het inderdaad goed kunnen verklaren...
Ik heb namelijk een Spire FridgeRock met dus OOK zo'n temperatuurssensor. Ben zeker wel tevreden over die koeler, mooie temperaturen... Maar als die dus de Bios op deze manier tegenwerkt, is het wel balen.
Bedankt voor de tip in elk geval, weet ik dat het waarschijnlijk niks schadelijks aan het moederbord is, maar gewoon een 'foutje' ofzo in de bios.
Ik heb namelijk een Spire FridgeRock met dus OOK zo'n temperatuurssensor. Ben zeker wel tevreden over die koeler, mooie temperaturen... Maar als die dus de Bios op deze manier tegenwerkt, is het wel balen.
Bedankt voor de tip in elk geval, weet ik dat het waarschijnlijk niks schadelijks aan het moederbord is, maar gewoon een 'foutje' ofzo in de bios.
Late reply, maar lees eens Argh.. Kan niet meer in BIOS
Hiervoor hoef je echt geen oude topics omhoogschoppen..
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()