CpuFx Blizzard Z4 watercooling niet stil

Pagina: 1
Acties:

• Abu
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-02 18:14
Heb net mijn Blizzard Z4 watercooling binnen, maar wat maakt dat ding veel geluid! Iemand anders daar ook last van, ik dacht dat die dingen standaard veel stiller waren dan een gem. luchtcooler... Maar hier niet. Pomp maakt een vrij hoog geluid en die 12cm Sunon op de radiator is ook niet echt stil...

Het is natuurlijk moelijk om te zeggen hoeveel geluid het nou precies maakt, maar ik vind het vrij veel.

Iemand een idee?

Insanus sum

Verwijderd

probeer je fan op 7 volt te laten lopen en isoleer de pomp doormiddel van rubbertjes onder de voeten of isoleer met een beetje schuim de pomp zelf

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:42

Epsilon

tja, vervang die sunon voor een papst fan
en isoleer je pomp met iets van schuim ofzo

• Abu
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-02 18:14
Op donderdag 21 februari 2002 16:20 schreef jorentref het volgende:
probeer je fan op 7 volt te laten lopen en isoleer de pomp doormiddel van rubbertjes onder de voeten of isoleer met een beetje schuim de pomp zelf
Ja, dat zou ik kunnen proberen... Hoe ging dat ook alweer. Ik heb en Enermax 431W voeding.

Insanus sum

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Op donderdag 21 februari 2002 16:35 schreef Abu het volgende:

[..]

Ja, dat zou ik kunnen proberen... Hoe ging dat ook alweer. Ik heb en Enermax 431W voeding.
Sluit de + van je fan aan op de gele draad van een molex connector (zo'n ding dat je in je hardeschijf propt voor de voeding) en de - van je fan op de rode draad. Dus rood op geel en zwart op rood.

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

Verwijderd

Die pomp ben ik ook achter gekomen , ik heb er dus in m'n test setup mousse onde gelegd zodat resonantie nihil is maar na een uurtje of 6 maakt die pomp 10X zoveel geluid als in het begin(onhoorbaar bijna) . Ik ga een andere halen en als dat hetzelfde geeft kunnen ze dat reservoir maar terugpakken ...
Pagina: 1