ThermalTake Vulcano 7+

Pagina: 1
Acties:

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:14
Hallo allemaal,

Ik ben dus hard toe aan een nieuwe koeler. ik heb al een keer een topic gestart overeen fanadapter enzow. maar ja, uit die reacties blijkt dat ik beter een nieuwe koeler kan kopen.

Ik dacht eerst aan een ThermalTake Vulcano 7. maar ja, iedereen zegt dat ik dan een straaljager koop.

Nu zag ik op www.thermaltake.com de Vulcano 7+ staan.

voor de duidelijkheid:

Afbeeldingslocatie: http://www.thermaltake.com/images/products/v7%2BamdSo.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.thermaltake.com/images/products/v7%2Bswitch.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.thermaltake.com/images/products/intel%2BamdR.jpg

Zoals je ziet zit er een regelaar bij met 3 standen:
High 6000rpm@47 dB(A)
Medium 4800rpm@35 dB(A)
Low 3000rpm@24 dB(A)

Is dit een betere dab die straaljager, Vulcano 7?

Kom nou AUB niet allemaal aanzetten met: neem een Alpha, want als eerste: hij past niet en 2e: hij is te duur!

Mijn budget voor een nieuwe cooler ligt rond de 25 euro!

Als iemand anders een goeie weet mag ie dat wel ff zegge hoor. Maar wel rond de prijs van 25 euro!

Thnx,

Maarten

Verwijderd

Lijkt me een leuk dingetje vooral voor die prijs. Het is in jouw prijs klasse en hij past op je mobo..... dus go for it boy !

weet je iets over het geluid ?

• kRyPtO
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-06 22:50
Op donderdag 21 februari 2002 16:16 schreef Jeuksel het volgende:
Lijkt me een leuk dingetje vooral voor die prijs. Het is in jouw prijs klasse en hij past op je mobo..... dus go for it boy !

weet je iets over het geluid ?
dat staat erbij van het geluid, op de laagste stand is ie wel stil maar of ie dan wel goed koelt.

misschien kan je er een andere fan in maken die stiller is.

• Flappie
Op donderdag 21 februari 2002 16:17 schreef kRyPtO het volgende:

[..]

dat staat erbij van het geluid, op de laagste stand is ie wel stil maar of ie dan wel goed koelt.

Ik wil hem wel gaan kopen, maar waar? Bijna overal hebben ze alleenmaar de Vulcano 7, maar niet de +.

Nieuwe fan erop word denk ik iets je moejlijker, het is een 70x70 fan! volgens mij hadden ze beter een 80x80 kunnen doen, maar goed.

Verwijderd

Op donderdag 21 februari 2002 16:17 schreef kRyPtO het volgende:

[..]

van die getallen moet je nooit uitgaan , ik bedoel meer of hij iemand kent die z`n ding heeft of andere reacties op het geluid

Verwijderd

Thermalright SK6

• kRyPtO
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-06 22:50
Op donderdag 21 februari 2002 16:19 schreef maartenb het volgende:

[..]

Ik wil hem wel gaan kopen, maar waar? Bijna overal hebben ze alleenmaar de Vulcano 7, maar niet de +.

Nieuwe fan erop word denk ik iets je moejlijker, het is een 70x70 fan! volgens mij hadden ze beter een 80x80 kunnen doen, maar goed.
waarom dan geen gewone 7, daar zit wel een 80mm op dus als die teveel geluid maakt kan je wel een nieuwe kopen.
en die wordt geregelt op 2 standen wel maar dat maakt ook niet zoveel uit.

Verwijderd

Op donderdag 21 februari 2002 16:26 schreef iFc-Freaky het volgende:
Thermalright SK6
Thermalright is dat een typo , of is het een bedrijf die naam geript heeft ? :P

edit : verek tis een bedrijf (http://www.thermalright.com/) naam geript ?

Verwijderd

SK6 is echt een top cooler gewoon. Hij's wel aan de prijs, maar tjah hij is het wel waard.

Verwijderd

Ik heb de Volcano 7, deze is op zich prima, daar hij temperatuur gestuurd is. Echter als je case-temp te hoog is, zal hij onnodig veel toeren gaan maken omdat hij de ambient temperatuur gebruikt om zijn toerental op af te stemmen. Boven de 28 graden case-temp zou ik iets anders nemen dan deze koeler, hij begint dan echt rond de 3600 toeren te draaien. Er zijn genoeg goede koelers met een 80mm fan die op 3000 toeren draaien (wat redelijk aangenaam is voor de oren, vind ik). Bijvoorbeeld de standaard koeler van computerland.

p.s. op 7volt is hij erg stil en als je genoegen neemt met een iets hogere cpu-temp dan is het echt een prima ding. (tip: ik heb de fan omgedraaid (scheelde in mijn case Lian Li pc65 4graden)

Verwijderd

Ik heb die 7+. Nog niet getest kwa temps, maar je kunt het geluid regelen met 3 standen. In LOW is het niet zo hard. Denkelijk even hard als een Coolermaster. Medium is het al lawaaierig en met HIGH is het bijna een Delta zonder hoge pieptoon.

Verwijderd

Op donderdag 21 februari 2002 17:02 schreef iFc-Freaky het volgende:
SK6 is echt een top cooler gewoon. Hij's wel aan de prijs, maar tjah hij is het wel waard.
Nu met fan 69 euro bij oc-shop...stuk in prijs verlaagd..hij was rond de 200 piek geloof ik

• Flappie
Op donderdag 21 februari 2002 17:11 schreef Aico het volgende:
Ik heb die 7+. Nog niet getest kwa temps, maar je kunt het geluid regelen met 3 standen. In LOW is het niet zo hard. Denkelijk even hard als een Coolermaster. Medium is het al lawaaierig en met HIGH is het bijna een Delta zonder hoge pieptoon.
waar heb je die gekocht en wat kost ie dan?

Verwijderd

Ja hij is inderdaad in prijs verlaagd die SK6. Ik heb hem tekoop staan.

Verwijderd

of de titan ttcd5tb, 20 euro, kun je horen en getest zien op http://www.ocinside.de/index_e.html?/html/results/coolertest.html

Verwijderd

Ik heb die HSF 'gekregen'. Volgens mij duurt het nog ff voordat het hier in Nederland te koop is.

Verwijderd

Op donderdag 21 februari 2002 20:37 schreef florisson het volgende:
of de titan ttcd5tb, 20 euro, kun je horen en getest zien op http://www.ocinside.de/index_e.html?/html/results/coolertest.html
Heb er 2 van op mijn dual en inderdaad een zeer goede koeler/stille voor weinig geld.Wel nog even polijsten.
(ps ik heb het type met fan alarm)
Pagina: 1