Toon posts:

[DD]SB5.1,Hollywood+,versterker dolby digital ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een Hollywood+ kaart in mijn pc hangen. En ook een SB 5.1 in mijn kast.
Nu lees ik net een topic waarin stond dat je met behulp van 3 audiokabeltjes naar je dolby-versterker kan en dan dolby digital kan creeren.

Moet ik mijn Hollywood+ doorlussen naar mijn live 5.1 ? (staat nu niet) en dan 3 kabels van mijn 5.1 naar mijn versterker (left+rigt, front+back, center+subwoofer) In welke uitgangen moeten deze kabels dan (roze, groene) ??

Iemand die deze constructie al werkend heeft ??

Hardstikke bedankt alvast

Hier een piccie van de achterkant van de kaart (sorry beetje groot).

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~p.vanee/kaart.jpg

• GeJe
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-08 21:14

GeJe

Je...

Wat heb je voor een versterker?

A. Een dolby digital versterker? (met digitale coax/optical input)
B. Een dolby digital ready versterker (met 6 kanaals input)
C. Een dolby prologic/surround versterker (met links recht/digitaal)
D. Een Dolby B cassette deck (of dolby C of hx-pro), en geen versterker.

Vandaag is het feest en morgen ook.

• MrTinux
  • Laatst online: 14:39

MrTinux

Terug van nooit weggeweest.

Vanwege Creative's geweldige support (*NOT*) is het standaard niet mogelijk de 5.1 decoder van je Live te gebruiken als je een DVD met DD5.1 geluid afspeelt op je Hollywood+ kaart :(

Er is echter een registry patch (ik heb hem zelf niet, aangezien ik ook geen Live heb, maar dan moet je ff zoeken hier op GoT) waarmee het wél kan.

Wil je dus DD5.1 geluid bij een DVD krijgen en je wilt de analoge uitgangen van je 5.1 kaart gebruiken [dus als je bijvoorbeeld optie 'B' hebt uit GeJe's reply, of als je een DTT2200 hebt], dan zou ik éérst deze registry file zoeken! Wil je de digitale uitgang van je Live gebruiken, dan is het niet nodig (je kan dan ook de digitale uitgang van je Hollywood gebruiken)

edit: ik heb ff gezocht, tussen het Russisch door kan je hier vinden wat je moet doen! Suc6!

"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie

Verwijderd

Topicstarter
ok
ik heb een Pioneer versterker (type VSX-409RDS) die achterop 6 analoge ingangen voor 5.1 geluid heeft.
Ik wil nu dus mijn Hollywood+ naar mijn Live 5.1 schakelen en via de 3 uitgangen op mijn live kaart naar deze 6 ingangen op mijn versterker.

Die registry patch zal ik toepassen, dan moet ik dus alleen nog buitenlangs van de digitale-out van de Hollywood naar de Line-in van mijn Live5.1

Ik heb dus nodig:
3 kabels (jack ----- dubbel tulp)
1 jack----jack kabeltje om door te schakelen

Heb ik alles zo goed uitgelegd ?
Doe ik het zo goed ?
Gaat dit werken ?

Als jullie willen kan ik het ook nog wel een keer uittekenen maar dit lijkt me afdoende.

Bedankt

Verwijderd

Topicstarter
Na die registry patch is het geluid op mijn geluidskaart al gelukt (met behulp van de interne doorschakeling) dus nu alleen nog die kabels verbinden ??!!

Echt mooi dat dit kan gewoon

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
alles doet het nu
maar ik krijg geen geluid op mijn versterker !!
de uitgangen op de 5.1 kaart doen het alle 3 (geprobeerd met boxen). Maar de versterker geeft geen enkel geluid !!

Heeft iemand deze versterker ook, zodat hij mij de instellingen kan geven.

Voor de volledigheid, het is een Pioneer VSX-409RDS

Verwijderd

Topicstarter
Moet ik misschien eerst alle ingangen op de versterker aan hebben gesloten voordat er geluid uit komt ?

de uitgangen werken echt perfect !!
vreemd dit

• MrTinux
  • Laatst online: 14:39

MrTinux

Terug van nooit weggeweest.

euh heb je de versterker wel ingesteld op de externe ingang :?
Probeer anders eens een ander apparaat erop aan te sluiten (ws dan alleen de voorste 2 kanalen maar goed daar zal hij geen onderscheid tussen maken - hij versterkt gewoon alles wat er op die 5.1 ingang inkomt)

En wat betreft de aansluiting tussen je Hollywood+ en de Live5.1: volgens mij is dat niet nodig. Sowieso is de lijnuitgang alleen stereo, dus die kan nooit gebruikt worden voor het 5.1 geluid. Daarnaast heeft de Hollywood ook op de kaart zelf een lijnuitgang, die je op de aux-in van de Live kan aansluiten --> scheelt je weer een kabel aan de buitenkant van je pc.

"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie

Verwijderd

Topicstarter
Ja,
als ik mijn cdspeler op de ingangen aansluit doen deze het wel

maar dus niet van mijn live naar m'n versterker :?
Komt het misschien omdat bij de live het geluid via 1 jackplug gaat ??
Lijkt me sterk maargoed, het geluid wordt immers aan het eind van de kabel gewoon weer gesplitst.

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij ben ik erachter

mijn kabel is kapot
keb em op alle mogelijke manieren getest
er komt geen geluid uit !!

morgen eerst maar eens 3 nieuwe halen dan :D

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

Keb nu de kabels eraanhangen maar help !!
de digitale uitgang zoemt niet, perfect geluid
de andere 2 uitgangen geven een vet zoemend geluid !!

komt dit omdat de digitale uitgang een ander type aansluiting is (wat dikker plastic) ???

Heeft iemand met deze kaart dit zoemen al opgelost ergens mee ??

En ja, ik heb de FAQ over aarden al gelezen

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:48

JvS

Ik heb hem zelf ook

Het is wel of niet gelukt :?.

Je zegt dat alle uitgangen het doen, maar toch niet. Krijg je uit alle afzonderlijke uitgangen nou wel of geen geluid? Sluit er desnoods even PC speakers op aan, per uitgang om te testen).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
Het is allemaal gelukt inmiddels

de kabels geven het geluid goed door, als ik mijn 5.1 config test in dat speaker proggie van creative hoor ik de goede stemmen bij de goede boxen.

Het aardprobleem was gek genoeg over toen ik 3 kabels in mijn 5.1 kaart deed :?

Maardgoed, ik bel heeeel er blij
Nooit geweten dat ik zulk mooi geluid bij de Matrix kon krijgen :9~

Bedankt allemaal
Pagina: 1