Wie heeft er een Canon Multipass C 50 (printer, fax en scanner in een apparaat) al onder XP draaiend gekregen? Volgens een vage helpdesk kan het niet is het apparaat te oud... wil het toch proberen.
Een van de problemen met die MultiPass-engerds is dat het geen "echte" printers zijn, maar WinPrinters. D.w.z. dat ze direct de grafische layout krijgen aangereikt in het GDI-format dat Windows '95 en '98 (en de afgeleiden daarvan) intern spreken om ook beeldschermen aan te sturen. Ze bezitten bijv. geen character-generatoren om inkomende ASCII-tekens (d.w.z gewone platte tekst) intern in het geheugen om te zetten naar een bit-patroontje.
Dit soort printers is dus niet te gebruiken onder DOS, of in Windows NT, laat staan niet-MicroSoft OS-en. Ik heb zelf nog geen ervaring met 2000 of XP, dus kan ik niet met zekerheid een uitspraak doen of deze ook GDI ondersteunen. 2000 is een directe opvolger van NT, dus die geef ik weinig kans, maar ik geloof dat ook XP meer op NT is gebaseerd dan op 9x, dus dan ...
Dit soort printers is dus niet te gebruiken onder DOS, of in Windows NT, laat staan niet-MicroSoft OS-en. Ik heb zelf nog geen ervaring met 2000 of XP, dus kan ik niet met zekerheid een uitspraak doen of deze ook GDI ondersteunen. 2000 is een directe opvolger van NT, dus die geef ik weinig kans, maar ik geloof dat ook XP meer op NT is gebaseerd dan op 9x, dus dan ...
The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large
Verwijderd
De Canon C50 werkt niet onder 2000 en XP, heb zelf ook een MP C50 (Brakke printer btw
) Ik heb ergens gelezen dat je de printer wel aan de praat krijgt in XP als je een driver van een andere printer gebruikt, ben alleen ff vergeten welke dat was, ik ga effe zoeken, als ik wat gevonden heb, hoor je het wel!!!
Verwijderd
En bedankt_grover_ schreef op 21 February 2002 @ 16:03:
Wie heeft er een Canon Multipass C 50 (printer, fax en scanner in een apparaat) al onder XP draaiend gekregen? Volgens een vage helpdesk kan het niet is het apparaat te oud... wil het toch proberen.
Maar nee, dit apparaat is inderdaad te brak om onder windows xp te werken!