Ik heb begrepen van diverse mensen dat KwinTV wel een fijn TV programma voor Linux is. Ik zit echter nog met wat problemen...
Via apt-get kan ik 't sowieso niet installeren.. Leek me wel vreemd, want volgens mij is 't wel een veelgebruikt programma. Ik heb dus van een andere site een deb file getrokken, 0.8.11-1 om precies te zijn.
Deze crasht echter keihard
De error is:
Ik snap zelf geen ene aap van deze error. Op de mailing list van KwinTV kon ik niks vinden.. Iemand een idee?
Dus ik dacht, ik probeer een alternatief: xawtv. Deze werkt 'wel', maar ik kan geen kanalen instellen. Ook het handmatig editen van de config file werkt niet. Toen scheen motv een leukere GUI voor xawtv te hebben gemaakt, dus dacht ik die even te installeren.
Ging helaas ook niet vanzelf, hierbij ontving ik gratis deze error:
Ik vraag me dus af of iemand met een van deze errors bekend is en er een oplossing op weet, of misschien andere alternatieven als TV prog.
Via apt-get kan ik 't sowieso niet installeren.. Leek me wel vreemd, want volgens mij is 't wel een veelgebruikt programma. Ik heb dus van een andere site een deb file getrokken, 0.8.11-1 om precies te zijn.
Deze crasht echter keihard
code:
1
2
3
4
| koen@superwrak:~$ /usr/bin/kwintv KCrash: crashing.... crashRecursionCounter = 2 KCrash: Application Name = kwintv path = <unknown> pid = 1116 ERROR: KUniqueApplication: DCOP communication error! |
Ik snap zelf geen ene aap van deze error. Op de mailing list van KwinTV kon ik niks vinden.. Iemand een idee?
Dus ik dacht, ik probeer een alternatief: xawtv. Deze werkt 'wel', maar ik kan geen kanalen instellen. Ook het handmatig editen van de config file werkt niet. Toen scheen motv een leukere GUI voor xawtv te hebben gemaakt, dus dacht ik die even te installeren.
Ging helaas ook niet vanzelf, hierbij ontving ik gratis deze error:
code:
1
2
3
4
5
| koen@superwrak:~$ /usr/bin/motv This is motv-3.70, running on Linux/i686 (2.4.17) Warning: Actions not found: Remote Warning: Actions not found: Remote Segmentation fault |
Ik vraag me dus af of iemand met een van deze errors bekend is en er een oplossing op weet, of misschien andere alternatieven als TV prog.