SMI header op KR7A, pulse switch?

Pagina: 1
Acties:

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:38

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
(jarig!)
Zoals de titel al zegt. Moet er op deze header een pulse switch of een schekelaar met "memory"?

• mvds

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
(jarig!)
Weet niemand dat? Staat namelijk niet in het boekje en ook op de site is er niks over te vinden...

Verwijderd

Het zegt me helemaal niks. Waar dient het voor?
(ik wil ook een kr7a-raid halen)

• mvds

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
(jarig!)
Op vrijdag 22 februari 2002 07:34 schreef HlpDsK het volgende:
Het zegt me helemaal niks. Waar dient het voor?
(ik wil ook een kr7a-raid halen)
Daarmee kan je jouw PC hardwarematig in suspend stand zetten. Die wil ik aansluiten op mijn (nog te bouwen) oververhittingsbeveiliging. Deze leest de interne diode van mijn XP uit en bij een temp boven de ... schakeld ie de PC over naar suspend waardoor ie af kan koelen tot ik de schakeling reset.

edit:
Maar ik weet niet of ik een puls moet geven of een relais kan gebruiken. een relais zou makkelijker zijn, maar ik weet niet of dat kan

Verwijderd

Hmm, wel een cool idee (pun intended). :)

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Op vrijdag 22 februari 2002 08:03 schreef obsidian het volgende:
Maar ik weet niet of ik een puls moet geven of een relais kan gebruiken. een relais zou makkelijker zijn, maar ik weet niet of dat kan..
Hmm.. Kun je dat niet gewoon met een jumpertje proberen? (Of verwacht je dat dat te link is, en je daarmee je bordje kunt beschadigen?)

't klinkt mij meer als een suspend-switch, die je dus gewoon met een schakelaar, dus ook een relais kunt bedienen..

• mvds

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
(jarig!)
Op vrijdag 22 februari 2002 10:08 schreef Twynn het volgende:

[..]

Hmm.. Kun je dat niet gewoon met een jumpertje proberen? (Of verwacht je dat dat te link is, en je daarmee je bordje kunt beschadigen?)

't klinkt mij meer als een suspend-switch, die je dus gewoon met een schakelaar, dus ook een relais kunt bedienen..
Als er een puls schakelaar op moet, kan het zijn dat ie een jumper als een reeks van pulsen ziet. Lijkt mij niet zo goed als ie blijft schakelen. Ik weet niet of ie ertegen beveiligd is.

• Twynn
Op vrijdag 22 februari 2002 10:13 schreef obsidian het volgende:
Als er een puls schakelaar op moet, kan het zijn dat ie een jumper als een reeks van pulsen ziet. Lijkt mij niet zo goed als ie blijft schakelen. Ik weet niet of ie ertegen beveiligd is.
Hmm.. Daar heb je gelijk in.. misschien kun je iets proberen met je reset-knop? eerst een korte puls, en daarna langer proberen ofzo?

't duurt natuurlijk toch effe voordat je systeem in suspend mode schiet!

(Ik heb verder ook geen idee..)..

• mvds

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
(jarig!)
Op vrijdag 22 februari 2002 10:43 schreef Twynn het volgende:

[..]

Hmm.. Daar heb je gelijk in.. misschien kun je iets proberen met je reset-knop? eerst een korte puls, en daarna langer proberen ofzo?

't duurt natuurlijk toch effe voordat je systeem in suspend mode schiet!

(Ik heb verder ook geen idee..)..
Is wel een idee ja. Kan het even proberen... Thanks :)
(stom dat ik daar niet zelf aan gedacht heb)

• Twynn
Op vrijdag 22 februari 2002 10:46 schreef obsidian het volgende:
Is wel een idee ja. Kan het even proberen... Thanks :)
(stom dat ik daar niet zelf aan gedacht heb)
Laat maar even weten of het gelukt is..

Ik vind het trouwens wel een mooie oplossing.. Ik zou zelf denk ik eerder 'gewoon' een relais in de 220V leiding hebben gezet.. Alleen sluit je systeem dan niet zo netjes af :)

• mvds

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
(jarig!)
Op vrijdag 22 februari 2002 11:02 schreef Twynn het volgende:

[..]

Laat maar even weten of het gelukt is..

Ik vind het trouwens wel een mooie oplossing.. Ik zou zelf denk ik eerder 'gewoon' een relais in de 220V leiding hebben gezet.. Alleen sluit je systeem dan niet zo netjes af :)
Mmm, ik weet niet of ik dat nou zo'n goede oplossing vind. :) Plus dat je zo'n relais met een hogere spanning moet voeden, terwijl je zo'n header op je mobo kan schakelen met een printbased low voltage relais. (5 volt ofzo)
Pagina: 1