Toon posts:

Microsoft Exchange 5.5: "No such user in domain"

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op het werk hebben we een vreemd probleem met de Exchange 5.5 server. Wanneer iemand een e-mail wil versturen naar een e-mail adres van UUnet-nederland krijg je een undeliverable message van de Exchange server terug.

Bijvoorbeeld als je wil e-mailen naar bv54522@pop3.nl.uu.net.

Dit krijg je dan in je e-mail box terug:
Your message did not reach some or all of the intended recipients.

Subject:123
Sent:21-2-2002 12:13

The following recipient(s) could not be reached:

'bv54522@pop3.nl.uu.net' on 21-2-2002 12:13
Unable to deliver the message due to a communications failure
The MTS-ID of the original message is: c=US;a= ;p=PDEAUTOMOTIVE;l=HS08-020221111241Z-32816
MSEXCH:IMS:PDEAUTOMOTIVE:HELMOND:HS08 3553 (000B099C) 553 <NParrin@pdeautomotive.com>... No such user in domain
Het UUnet e-mail adres bestaat uiteraard wel, je kan ook vanaf het UUnet account e-mailen naar de Exchange server, maar niet andersom, dan krijg je dus die error van hierboven.

Ik dacht aan de domijn diepte (as in pop3.nl.uu.net, 4), maar dit blijkt niet zo te zijn aangezien ik wel kan e-mailen naar een user@pde.mitsubushi-motors.co.jp, ook 4!

Hij geeft zoals je hierboven ziet de error "No such user in domain". Ik begrijp niet wat hij daar nou mee bedoeld, aangezien de user NParrin@pdeautomotive.com wel bestaat.

Ik hoop dat iemand me hier mee kan helpen, in ieder geval bedankt alvast.

Verwijderd

sorry man, die fout zijn wij hier nog nooit tegengekomen... en ik maar denken dat mijn post een moeilijke vraag bevatte....

suc6 d'rmee gozert :)

Verwijderd

'k zou UUnet maar bellen want die maken nog wel eens je aliases kwijt, of zelfs accounts...

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-09 08:17
kan die gebruiker wel naar andere adressen emailen ?
kan een andere gebruiker wel naar dat email adres emailen ?

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

• DaDaJoker
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-01-2025

DaDaJoker

Specs? Zie signature...

Misschien valt Exchange wel over die eerste top-leveldomain .nl?

Ik bedoel dus: misschien maakt Exchange van pop3.nl.uu.net pop3.nl, omdat hij dat als toplevel ziet?

Tip: Laat die uu. eens weg. pop3.uu.nl.net is dezelfde server als pop3.nl.net.

dus: naam@pop3.nl.net

Andere mogelijkheid: jullie mailserver is geregistreerd als een zg. open relay, en daarom mag jullie domein niet posten op uunet.

succes.

Specs? Zie ondertitel...

Verwijderd

Ik weet dat we op een vorig project bij de overschakeling van cc-mail naar outlook ook zo'n probleem hebben gehad.
Ik weet alleen niet meer waar de oplossing nu juist lag |:(

Als ik er nog op kom post ik het wel even.

Verwijderd

Topicstarter
kan die gebruiker wel naar andere adressen emailen ?
kan een andere gebruiker wel naar dat email adres emailen ?
Even voor de duidelijkheid. Die gebruiker kan wel naar andere e-mail adressen e-mailen, maar andere gebruikers kunnen ook NIET e-mailen naar dat UUnet account.

Ik kan dus vanaf chello wel e-mailen naar dat UUnet account, dus de alias werkt oke bij UUnet. Ik kan ook e-mailen naar NParrin@pdeautomotive.com vanuit dat UUnet account, mailtje komt gewoon goed aan.
Ik weet dat we op een vorig project bij de overschakeling van cc-mail naar outlook ook zo'n probleem hebben gehad.
Ik weet alleen niet meer waar de oplossing nu juist lag
Als ik er nog op kom post ik het wel even.
Hahaha, wij hebben ook net alle CC-mail adressen vorige week eruit gegooit, japaners geilen nogal op CC-mail geloof ik. Maargoed!
Misschien valt Exchange wel over die eerste top-leveldomain .nl?
Ik bedoel dus: misschien maakt Exchange van pop3.nl.uu.net pop3.nl, omdat hij dat als toplevel ziet?

Tip: Laat die uu. eens weg. pop3.uu.nl.net is dezelfde server als pop3.nl.net.

dus: naam@pop3.nl.net

Andere mogelijkheid: jullie mailserver is geregistreerd als een zg. open relay, en daarom mag jullie domein niet posten op uunet.

succes.
Ik zal het even proberen, bedankt allemaal in ieder geval.

Verwijderd

Topicstarter
E-mailen naar user@pop3.nl.net werkt ook niet dus, had ik eigenlijk ook al verwacht.

Ik heb ook nog even gekeken of onze Exchange server als Open-relay fungeert, dit is dus niet zo.
220 hs08.pdeautomotive.com ESMTP Server (Microsoft Exchange Internet Mail Service 5.5.2650.21) ready
250 OK
250 OK - mail from <someaddress@somedomain.com>
550 Relaying is prohibited
Iemand nog een iedee?

• DaDaJoker
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-01-2025

DaDaJoker

Specs? Zie signature...

Gooi NParrin exchange-account eens weg en maak die NParrin eens opniew aan...

Specs? Zie ondertitel...

Verwijderd

Topicstarter
Gooi NParrin exchange-account eens weg en maak die NParrin eens opniew aan...
Het werkt bij niemand binnen pdeautomotive.com, heb het al bij andere mensen geprobeerd.

Nog iets, ik heb een nslookup gedaan naar pop3.nl.uu.net, daar kwamen 2 ip-adressen uit, ik heb ze allebij geprobeerd, en daar kwam de volgende error uit.
Subject:test6
Sent:21-2-2002 16:43

The following recipient(s) could not be reached:

'bv54522@cumulus.nl.uu.net' on 21-2-2002 16:46
The recipient was unavailable to take delivery of the message
The MTS-ID of the original message is: c=US;a= ;p=PDEAUTOMOTIVE;l=HS08-020221154312Z-33726
MSEXCH:IMS:PDEAUTOMOTIVE:HELMOND:HS08 3499 (000B099C) Host unreachable
Het gekke is, dat ik wel gewoon de host/ip kan pingen in een dos prompt. Ik ga in ieder geval nog even op google zoeken naar deze error, misschien dat ik er wijzer van word, anders bel ik UUnet wel.

Verwijderd

Topicstarter
Niet echt, maar toch bedankt, nog steeds niet opgelost helaas.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 February 2002 @ 11:12:
Niet echt, maar toch bedankt, nog steeds niet opgelost helaas.
Is hier inmiddels een oplossing voor, ik heb dit probleem hier ook
Pagina: 1