Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul, ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul
Waar krijg je die foutmelding? Bij Apache? Dat verwacht ik, en dan heb je geen PostgreSQL-driver geïnstalleerd of meegecompileerd (ik hoop dat er iemand is die me kan corrigeren). Volgens mij werkt de standaard Apache-installatie niet met PostgreSQL (PG).
Zelf ben ik al een tijdje bezig met Aolserver (www.aolserver.com) en PG, naar aanleiding van OpenACS (www.openacs.org). Daar is waarschijnlijk ook wel iets over PG en Apache te vinden.
Zelf ben ik al een tijdje bezig met Aolserver (www.aolserver.com) en PG, naar aanleiding van OpenACS (www.openacs.org). Daar is waarschijnlijk ook wel iets over PG en Apache te vinden.
Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.
Dit werkt gewoonOp donderdag 21 februari 2002 15:20 schreef tomato het volgende:
Doe eens een
code:
1 2 3 <?php phpinfo(); ?>
Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul, ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul
Okay, apache werkt dus, anders had je geen php-info gezien. PHP werkt ook, om dezelfde reden.
Wat je ff moet doen is kijken in die php-info of postgres support is meegecompileerd. Volgens mij heeft dit probleem nl. niets met apache te maken, maar alleen met php. Kijk ff en laat het even weten.
Wat je ff moet doen is kijken in die php-info of postgres support is meegecompileerd. Volgens mij heeft dit probleem nl. niets met apache te maken, maar alleen met php. Kijk ff en laat het even weten.
Zou niets uit moeten maken, PostgreSQL heeft geen webserver nodig. Ik neem ook niet aan dat hij iets probeert als een PostgreAuthorization module voor Apache of iets dergelijks, dus met Apache lijkt het me niets te maken te hebben.pinockio: Waar krijg je die foutmelding? Bij Apache? Dat verwacht ik, en dan heb je geen PostgreSQL-driver geïnstalleerd of meegecompileerd (ik hoop dat er iemand is die me kan corrigeren). Volgens mij werkt de standaard Apache-installatie niet met PostgreSQL (PG).
(Gelukkig, er was iemand die je kon corrigeren
Verder heeft de melding erg veel weg van een melding zoals PHP die kan geven.
(En misschien is er nu nog iemand die mij weer kan corrigeren)
DuuhOp donderdag 21 februari 2002 15:22 schreef asmoday het volgende:
[..]
Dit werkt gewoon
edit: weer te laat
Zodra ik index.php oproep krijg ik die melding.
Maar dat komt dus niet door het php, in index wordt gelijk getracht verbinding te maken met postgresql.
Andere php files los van postgresql werken gewoon.
'../configure' '--prefix=/usr' '--with-apxs=/usr/bin/apxs' '--with-regex=system' '--with-config-file-path=/etc/php4/apache' '--enable-calendar' '--with-db' '--without-dom' '--enable-filepro' '--enable-ftp' '--with-gettext' '--enable-sysvsem' '--enable-sysvshm' '--enable-track-vars' '--enable-trans-sid' '--disable-debug' '--disable-static' '--with-gd=shared' '--with-imap=shared' '--with-ldap=shared,/usr' '--with-mm' '--with-mhash=shared' '--with-mysql=shared,/usr' '--with-regex=system' '--with-pcre-regex=/usr' '--with-pgsql=shared,/usr' '--with-snmp=shared' '--enable-sockets' '--with-ttf' '--enable-freetype-4bit-antialias-hack' '--with-t1lib' '--with-xml=shared,/usr' '--enable-yp' '--with-zlib'
Dat is het enige waar ik iets over pgsql zie staan.
Geen kopje postgresql oid.
Maar dat komt dus niet door het php, in index wordt gelijk getracht verbinding te maken met postgresql.
Andere php files los van postgresql werken gewoon.
'../configure' '--prefix=/usr' '--with-apxs=/usr/bin/apxs' '--with-regex=system' '--with-config-file-path=/etc/php4/apache' '--enable-calendar' '--with-db' '--without-dom' '--enable-filepro' '--enable-ftp' '--with-gettext' '--enable-sysvsem' '--enable-sysvshm' '--enable-track-vars' '--enable-trans-sid' '--disable-debug' '--disable-static' '--with-gd=shared' '--with-imap=shared' '--with-ldap=shared,/usr' '--with-mm' '--with-mhash=shared' '--with-mysql=shared,/usr' '--with-regex=system' '--with-pcre-regex=/usr' '--with-pgsql=shared,/usr' '--with-snmp=shared' '--enable-sockets' '--with-ttf' '--enable-freetype-4bit-antialias-hack' '--with-t1lib' '--with-xml=shared,/usr' '--enable-yp' '--with-zlib'
Dat is het enige waar ik iets over pgsql zie staan.
Geen kopje postgresql oid.
Als ik compleet uit mijn nek l*l, vergeef me. Ik heb niet zo veel ervaring hiermee. 
Ik heb overigens ook geprobeerd of het werkt door de regel extension=pgsql.so in php.ini toe te voegen.
Maar dat werkt niet.
Ik kan die pgsql.so niet vinden. Als ik hem locate krijg ik te zien dat hij in /usr/lib/php4/apache/ moet staan.
Maar er is helemaal geen apache dir in php4.
Ik heb overigens ook geprobeerd of het werkt door de regel extension=pgsql.so in php.ini toe te voegen.
Maar dat werkt niet.
Ik kan die pgsql.so niet vinden. Als ik hem locate krijg ik te zien dat hij in /usr/lib/php4/apache/ moet staan.
Maar er is helemaal geen apache dir in php4.
Je hebt een php versie zonder postgresql ondersteuning. Daarom krijg je de melding dat php die functie niet kan vinden.
Ik zou even op php.net bij installatie instructies kijken wat ze over postgresql te vertellen hebben.
Ik zou even op php.net bij installatie instructies kijken wat ze over postgresql te vertellen hebben.
Wat houdt dit stukje "'--with-pgsql=shared" uit die info.php dan in?Op donderdag 21 februari 2002 16:56 schreef thijsc het volgende:
Je hebt een php versie zonder postgresql ondersteuning. Daarom krijg je de melding dat php die functie niet kan vinden.
En in mijn php.ini staat dit:
[PostgresSQL]
pgsql.allow_persistent = On
pgsql.max_persistent = -1
pgsql.max_links = -1
Betekent dat niet dat php het ondersteund?
Edit:
Het werkt, maar ik heb geen idee waarom het nou ineens wel werkt.
Nou ja, ik kan iig verder.
Pagina: 1