[PHP][JS]functie in functie in functie

Pagina: 1
Acties:

• Brabrabra
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:36

Brabrabra

Chaoss ahv

Topicstarter
Ik wil een gewone HTML pagina hebben. Deze pagina moet met PHP gegenereerd worden nadat PHP data uit een database heeft gehaald met mysql. (dan kopieer ik de source naar een .HTML file)

In de HTML pagina worden cookies gebruikt die ik wil afhandelen met JavaScript. Nu zit ik met het volgende probleem:

in PHP roep ik de functie echo("") aan
in die echo("") roep ik in JavaScript document.write('') aan
en daarin wil ik bijvoorbeeld setCookie("") aanroepen

probleem: ik kan niet in 1 regel alle 3 de dingen doen, want dan gebruik ik 2x deze -> "" haakjes en dan snapt PHP het niet meer

Nou kan ik heel erg gaan klooien met de regel in kleine stukjes breken enzo (is me gelukt trouwens na veel lijden), maar dat wordt zo onoverzichtelijk.

Is hier een makkelijkere oplossing voor (als jullie al snappen wat ik bedoel :P) ?

Supergrover heeft een vogeltje gered. Dat vogeltje zat heel hoog in een boom en durfde niet naar beneden te klimmen!

Verwijderd

Ehm, enkele quotes gebruiken in JS |:(

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02-2025

SchizoDuckie

Kwaak

of slashes gebruiken :Z

[search=escapen]

Stop uploading passwords to Github!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:56

Pelle

🚴‍♂️

Single quotes gebruiken en quotes escapen.
PHP:
1
2
3
<?
print 'document.write("setCookie(\'melp\')"';
?>

/edit
darn, te laat

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-09 08:43

Bergen

Spellingscontroleur

En in plaats van " moet je \" tiepen. Maareh, maarkt het in javascript uit of je " of ' doet?

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-09 08:43

Bergen

Spellingscontroleur

Op donderdag 21 februari 2002 15:16 schreef papa_eend het volgende:
of slashes gebruiken :Z

[search=escapen]
Dan moet je weten dat dat \'escapen\' heet. :P En bedenk je ff dat als ze wist dat dat escapen heet dat ze deze vraag nooit gesteld had. Ff nadenken voor je antwoordt..

Verwijderd

e kan ook dat cookie setten door php laten doen, ik weet niet of je daar wat aan hebt, maar dat is iig minder escapen :)

• Brabrabra
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:36

Brabrabra

Chaoss ahv

Topicstarter
Op donderdag 21 februari 2002 15:23 schreef Akira het volgende:
e kan ook dat cookie setten door php laten doen, ik weet niet of je daar wat aan hebt, maar dat is iig minder escapen :)
Neej, want ik wil dat het uiteindelijk een .html file is en daar kan je dus geen PHP in gebruiken ;)
( zo van: PHP maakt 1x in de week een file aan die als .HTML op het net komt )

Toch bedankt *D
.

Supergrover heeft een vogeltje gered. Dat vogeltje zat heel hoog in een boom en durfde niet naar beneden te klimmen!

Verwijderd

Op donderdag 21 februari 2002 15:29 schreef Brabrabra het volgende:

[..]

Neej, want ik wil dat het uiteindelijk een .html file is en daar kan je dus geen PHP in gebruiken ;)
( zo van: PHP maakt 1x in de week een file aan die als .HTML op het net komt )

Toch bedankt *D
.
oohh, ok :)
Pagina: 1