Toon posts:

[HTML/CSS] Div op vaste plaats

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Okee,

klein probleempje. Ik heb een interface gebouwd voor een aantal statistieken voor klanten. De top en bottom staan in aparte frames, maar het menu en de statistieken zelf staan in één en hetzelfde frame. Nu zijn de statistieken langer dan het menuutje qua content, dus verschijnt er een schuifbalk in het frame. Op zich niets mis mee, maar als je naar beneden scrollt "verdwijnt" een deel van het menu, wat dus niet moet.

Het menu en de statistieken heb ik in aparte divjes geplaatst. Mijn vraag is nu, hoe zorg ik ervoor dat het menu altijd zichtbaar blijft als ik door de statistieken heen scroll...

css:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
#menu
 {
  position: absolute;
  left: 0px;
  top: 0px;
  width: 170px;
  height: 334px;
  padding-left: 5px;
  padding-top: 0px;
  overflow: hidden;
  background-image: url(./images/links.jpg);
  background-repeat: no-repeat;
 }

#pagina
 {
  position: absolute;
  left: 170px;
  top: 0px;
  width: 620;
  height: 334px;
  padding-left: 5px;
  padding-top: 0px;
  background-image: url(./images/rechts.jpg);
  background-repeat: repeat-y;
 }

Naar mijn idee moet er dus iets in de css veranderd worden, maar ik zou niet weten wat... :) Of is er toevallig een andere oplossing die ik kan implementeren (losse frames kan niet vanwege XML en XSL...). Iemand met een goed idee? Het is op moment buitengewoon welkom :)

edit:

argh, kut :( titel niet fatsoenlijk ingevuld, kan een mod daar eventjes iets aan doen?

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

Statistieken in een iframe plaatsen.

http://www.dhtmlnirvana.com/alchemy/floater.htm

Zoeken op google op floating dhtml layer ....

Verwijderd

position: fixed;

:P

een linkje

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 21 februari 2002 15:16 schreef Shadow3333 het volgende:
position: fixed;

:P

een linkje
helaas, dat doet 't dus niet... :'( zelfs met position: relative; werkt het niet...

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 21 februari 2002 15:13 schreef cutter het volgende:
Statistieken in een iframe plaatsen.

http://www.dhtmlnirvana.com/alchemy/floater.htm

Zoeken op google op floating dhtml layer ....
geen van beide goede oplossingen voor het probleem in mijn situatie (de xml <-> xsl parsing werkt anders niet meer)

• 8-Track
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-04 15:54

8-Track

Waarom heb je 'overflow: hidden;' in je #menu staan? Ik bedoel, dat zorgt ervoor dat content die niet in de box past gewoon verdwijnt. Heeft dat er wellicht mee te maken?

Een link naar de betreffende pagina zou trouwens wel helpen.

Edit: Overigens, nu ik er over nadenk, mocht dit inderdaad de oorzaak zijn, probeer dan eens 'overflow: visible;'. Dan wordt de box in grootte aangepast zodat ze content erin past. Ook als je vaste dimensies hebt opgegeven.

Verwijderd

Topicstarter
aja, we weten het al weer... :( de strandaard uit de css2 bepaalt dat er een argument fixed meegegeven mag worden aan de eigenschap position. Buiten Opera 5 en MSIE 5 voor de mac houdt geen enkele browser zich er aan...

Verwijderd

Op zaterdag 23 februari 2002 17:29 schreef pinguin het volgende:
Buiten Opera 5 en MSIE 5 voor de mac houdt geen enkele browser zich er aan...
En mozilla en Konqueror en NS 6.x :)
Pagina: 1