Toon posts:

Help een newbie!

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen, ik sta op het punt mijn PC in elkaar te zetten van allerlei losse componenten. Ik heb de guide gelezen op hardware.info, maar ik heb nog wat vragen.

-Waar moet ik mijn koelpasta opdoen? De CPU, de koeler of maakt dat niks uit?

-Er zit een klein stickertje op de CPU (bovenkant) moet ik die eraf halen, of erop laten. Hij zit zegmaar rechtsonderin.

-Statische electriciteit? Hoe zit het daar precies mee? Kunnen me spullen daar echt kapot doorgaan?

-Op me floppydrive staat niet aan welke kant het rode draatje moet van de kabel. Hoe kom ik daaruit?

Ik weet het, het zijn allemaal newbie vragen en ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Mocht dit op de verkeerde forum gespot zijn, sorry. Als je nog goede tips hebt of nuttige links, thanks!

Het word btw een XP1800 (met een coolmaster cooler), 512mb DDR, Asus Geforce3 Ti200, Epox 8KHA+ en de usual.

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:44

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
-Stikker kan je weghalen met wasbenzine heb ik gehoord
-Rode draadje moet rechts
-En die pasta prut moet op je proc, maar hoe precies kan iemand anders denk ik wel uitleggen

Succes met het bouwen van je pc :)

• coramoor
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-05-2022

coramoor

pyoro!

ik denk dat je niet heel veel last zult hebben van statische electriciteit. Wel een beetje voorzichtig zijn niet de chips enzo aanraken.
ik heb er iig nooit last ervan gehad.
success met het bouwen van je pc ;)

Verwijderd

[quote]Op donderdag 21 februari 2002 14:42 schreef fo0wakka het volgende:
Hallo mensen, ik sta op het punt mijn PC in elkaar te zetten van allerlei losse componenten. Ik heb de guide gelezen op hardware.info, maar ik heb nog wat vragen.

-Er zit een klein stickertje op de CPU (bovenkant) moet ik die eraf halen, of erop laten. Hij zit zegmaar rechtsonderin.

Ik weet niet wat je precies bedoel met een stikkertje op je CPU, als het echt een stikker is dan moet ie er wel af denk ik ja.

-Statische electriciteit? Hoe zit het daar precies mee? Kunnen me spullen daar echt kapot doorgaan?

Ja, kan

-Op me floppydrive staat niet aan welke kant het rode draatje moet van de kabel. Hoe kom ik daaruit?

Als het goed is kan die er maar op 1 manier in, en anders is het niet zo'n ramp dan blijft het lampje de hele tijd branden als hij verkeerd zou zitten. dus dan draai je hem gewoon weer ff om

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Op donderdag 21 februari 2002 14:42 schreef fo0wakka het volgende:
gewoon eerst ff de kast aan raken
vaak zit pin 1 aan de kant van de voedingsconnector

Verwijderd

De sticker trek je gewoon ervan af de koelpasta smeer je gewoon over de cpu core(klein vierkant plaatje in het midden van je processor0 HEEL KLEIN BEETJE!!!!!!!!!!!!!
Zorg ervoor dat er geen koelpasta naast de core komt (anders even afvegen met wasbenzine)klik de koeler erop.
Waar het draadje van de koeler moet komen staat meestal op het moederbord.
Met statische electriciteit reken je eenvoudig af door met je hand de binnenkant van je kast aan te raken of de pinnetjes van de voeding.

• ossy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 06:38

ossy

Festina Lente

Laat stickertje er maar opzitten. Ik denk dat dat je garantiesticker is (als ik je goed begrijp). Hij bedoelt niet de sticker op zijn koeler mensen.

Als er ergens een 1 staat moet aan die kant de rode draad.

Specs

Verwijderd

koelpasta met bankpas egaliseren (uitsmeren)

Verwijderd

en uitlaten harden als het Arctic silver is...voor een beter en schoner resultaat

Verwijderd

En niet teveel coolpasta! Dat geeft een averrechts effect.

Ongeveer de grote van een rijstkorrel moet op de core.

Verwijderd

het idd bedoel om hem echt hagelvlak te maken, niet om de core grote te laten lijken! dus niet te veel doen!

koeler GOED monteren, en volgens mij floppy drive rooi links? maar zoals hierboven gezegt, als je het verkeerd doet brand lampje permanent groen.

koeler van proc. goed aansluiten en zorgen dat ie draait.

Als je je pc opstart, direct ff kijken in bios (of ander tooltje) wat de temps zijn, als die boven de 50 graden lopen zit

1. je koeler er niet goed op
2. er klopt iets anders niet!

succes

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:13

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zie andere replys. Niets aan toe te voegen.
Soms is dit een garantiezegel en vindt de winkel dat ze geen garantie hoeven leveren als hij eraf is. In dat geval erop laten tenzij het de core bedekt. Als het wel op de core (dat blauwe stukje) naar de winkel bellen om te vertellen wat voor een oenen het zijn en om hun advies verzoeken :+
JA! Als je voorzichtig bent is er niets aan de hand, maar voorzichtig zijn houdt o.a. in: ALTIJD de stekker fysiek uit de kast als je erin zit te kloten. Omdat bij ATX er altijd een standbyvoltage staat op de mobo is alleen uitzetten niet genoeg. Verder altijd voordat je componenten aanraakt even de metalen rand van de kast raken om je te aarden. En tenslotte nooit de geleidende pinnetjes van chips of kaarten aanraken, liefst altijd bij de randen beetpakken.
Vaak genoeg alleen door uitproberen. Ongelofelijk als het klinkt is er geen standaard voor hoe die kabel om moet. Gewoon goed in de mobo steken (dat kan zeker maar op 1 manier) en op de meest voor de hand liggende manier in de FDD. Continu brandend lampje daar? Dan systeem weer uit en omdraaien (soms wil dat niet lukken omdat hij maar op 1 manier in de FDD past. Dan is het bijsnijden van de connector geblazen :( )
Ik weet het, het zijn allemaal newbie vragen en ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Mocht dit op de verkeerde forum gespot zijn, sorry. Als je nog goede tips hebt of nuttige links, thanks!

Het word btw een XP1800 (met een coolmaster cooler), 512mb DDR, Asus Geforce3 Ti200, Epox 8KHA+ en de usual.
Ach, nOOb zijn we allemaal geweest en jij bent tenminste nederig genoeg om dat openlijk toe te geven. Domme vragen bestaan niet, alleen domme antwoorden ;)
Verder prima sys zo te zien (ben jaloers)- als projectje voor als het allemaal draait zou ik nog overwegen een fanmod voor de Coolermaster- zoals het nu is koelt het OK (niet spectaculair, maar het gaat prima), maar maakt het ook een flinke herrie. Doe even een search naar 'coolermaster' en je stuit vanzelf op een topic daarover.

* dion_b is lui- hij zit al maanden met die herriekreng en heeft er nog steeds niets aan gedaan.

Oslik blyat! Oslik!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Gebruik de Search eens, en lees een paar FAQs door.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.