Toon posts:

ADSL zonder Winroute werkt maar met Winroute niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met Winroute,
We hebben net ADSL aangesloten en dit werkt prima zolang we Winroute niet aan hebben staan.
(We maken gebruik van Windows NT 4 workstation.)
Zodra ik Winroute inschakel wordt de verbinding om de zoveel tijd verbroken en geeft ie de foutmelding : Can't dail Mxstream gelijkwaardige eenheid van externe PPP reageert niet.
Weet iemand een oplossing.

Verwijderd

Topicstarter
Vooraf is ie nog met iets bezig waarbij op het scherm wordt weergegeven:
RAS Get ProjectionInfo(),0 731

• Poiter
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-02 14:54
Binnen winroute moet je wel de juiste inbelverbinding gekozen hebben, bij de eingenschappen van je RAS. Heb je NAT ook aan staan op een interface?

Verwijderd

Zucht, lijkt op het probleem dat ik heb en hier al meerdere malen heb zien staan, maar waar ik helaas nog geen oplossing voor heb zien staan (die ik dus ook nodig heb!!)

Ik zelf heb kabel van @home en sinds 3 weken doet dat het niet goed met winroute. Om de zoveel uur ligt mijn verbinding eruit. Dan moet ik de winroute engine stoppen, winipcfg runnen om voor mijn "uitgaande" netwerkkaart het ip-adres te refreshen. Dit wordt door @home dan gewoon weer goed toegewezen en kan ik vervolgens de winroute engine weer starten en een paar uur er tegenaan.

Je kunt begrijpen dat dit vervelend is als je tijdens een download je verbinding kwijt bent. Maar ik moet dan ook nog eens van de zolder (waar de comp staat) naar de kelder rennen (waar de winroute server staat) om dat gebeuren te doen. Nou val ik daar op zich wel van af, wat goed is, maar ik had toch erg graag een oplossing.

Mocht jij, of iemand anders, het dus voor jou opgelost krijgen, zou ik graag weten hoe, zodat ik het misschien hier ook kan fixen.

Mzzl,

Ramses