Toon posts:

oude LX plank en dode AGP ....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heb net geprobeerd een oude gigabyte LX (GA-686LX,rev1.2) met een AGP-card te upgraden;zat een ppci in mett v2 en dat werkte goed;heb de bios geupgraded en nou loopt die zelfs met een cel533...maar een agp card mooi niet;heb van oud tot nieuw 5 stuk geprobeerd maar dat ding herkent geen AGP!
zijn er soms LX-boards die een nep-AGP hebben?

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Sommige, vooral de nieuwere, AGP kaarten trekken te veel stroom voor het agp gaatje van LX moederborden. Welke probeer je erin te stoppen?

Verwijderd

Topicstarter
dat zou best kunnen...
ik heb een 740,laguna 3d,rageIIc en dan DE
kaart natuurlijk - de nieuwe ATI rage128/16mb...
de comp is van een kennis en we wilden met behoud van de configuratie ff een pci s3'tje en de vodoo2 vervangen...mooi niet dus;
morgen ga ik met een schone lei beginnen en dan hoop ik dat die oude gigabyte lx dat trekt...

Verwijderd

Veel LX borden kunnen niet genoeg power aan het AGP slot geven omdat de voltage regulator voor een te laag aantal Watt bestemd is...

Oplossing
Leg zelf een draad rechtstreeks van je voeding naar de voedingspinnen van de AGP. En om het helemaal af te maken, knip de poot door van de voltageregulator die de spanning aan de APG moet leveren... Ik heb alleen het 1e gedeelte gedaan, dat hielp een aantal maanden, nu is mijn voltageregulator volgens mij compleet gaar! Ik gebruik nu een huiskamerventilator om de boel draaiende te houden...

Toch mooi dat 3dfx voortaan een eigen voeding voor de kaarten aanbied zodat je niet overgeleverd bent aan het inzicht van je moederbord-bouwer;)