Toon posts:

ASUS P3B-F geen driver voor schijfcontrollers?!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Yo
Ik heb windows er een keer overgekopieerd en nu herkent (alleen) windows mijn cd-rom en brander niet meer! (bios nog wel) Kijk ik in apparaatbeheer> vast-schijfcontrollers en daar zie ik alleen: Intel82371AB/EB PCI bus Master IDE-controller. Normaal staan minimaal 2 ide-controlles.
Op de cd van het moederbord (erg vaag cdtje hoor, heel anders dan msi moederborden) geen driver/software voor zoiets, staat uberhaupt weinig drivers op en anders alleen voor win95, terwijl in het menu staat "ook voor win98se".
Anyway iemand een oplossing voor het herkennen van mijn cd-rom en brander binnen windows?
Yo

• Rubke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-08 21:47
Of je moet windows opnieuw installeren??

Of eens klooien en je Schijfcontroller onder apparaatbeheer eens verwijderen en hopen dat ie dan wel de primare en de secundaire controller vind!

Suc6!

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik geprobeerd, loopt ie vast.
Begrijpelijk eigenlijk, want dan ziet hij de harde schijf niet meer want die zit namelijk aan de primaire IDE-master.
helaas
yo

• Rubke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-08 21:47
probeer eens wat onder de veilige modus!?!?!

Ander moet je bij intel de laatste INF update utility gebruiken en heb je kans dat ie je controller opnieuwe detecteerd!

Verwijderd

Topicstarter
Yo werkt al weer

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:13

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ff tikje off-topic, maar wel relevant:

Intel chipsets hebben dus ook drivers nodig. Doordat ze een unified driverstructuur hanteren kun je gewoon Win98SE op een mobo met Intel chipset kwakken zonder dat je specifiek de juiste drivers hoeft te downloaden. Maar vooral de standaard MS drivers voor Intel HDD ctrl zijn wat primitief. Ga ff naar www.intel.com en haal de nieuwste; zelfs op een 'oude' BX moet dat de nodige procenten schelen.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1