Toon posts:

[.NET] Distributie

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een vraag. We gaan hier allemaal over naar .NET Daar is een hoop in veranderd, formulieren zijn objecten geworden, eigenlijk is bijna alles een object, objecten registreren niet meer in het register maar in de GAC, etc, etc. Allemaal op het .NET framework.

Wat ik me nou afvraag ( heb zelf nog erg weinig ervaring met .NET, en hoor van MS dat distributier zo geweldig is geworden ), is dat als je nou zo'n applicatie wil uitvoeren naar een Windows 2000 omgeving zonder .NET framework.

Kan dan je applicatie nog uitvoeren, of zou die net als de VBRuntimes nu ook het hele .NET framework op die PC gaan installeren, want dat lijkt me nogal wat intensief.

Het lijkt me toch wel dat je applicaties gemaakt in de .NET omgeving nog moet kunnen gebruiken op systemen zonder het .NET platform. Iemand enig idee?

Verwijderd

Op donderdag 21 februari 2002 13:58 schreef Mammaplank het volgende:
Het lijkt me toch wel dat je applicaties gemaakt in de .NET omgeving nog moet kunnen gebruiken op systemen zonder het .NET platform. Iemand enig idee?
Nee kanniet, je moet de runtime installeren.

Verwijderd

Je hebt de .net runtime nodig.

Die moet dus geinstalleerd zijn.
Verder kun je je app het beste distribueren middels een van de vele setup & deployment projects in VS.net.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 21:31

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ik weet wel 90% zeker dat je ook een .NET omgeving nodig hebt om .NET applicaties te draaien. maw.. Je zult de runtime moeten leveren.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

De runtime is 18mb groot en gratis te krijgen bij Microsoft.
The Setup.exe Bootstrapper sample complements Dotnetfx.exe and a .NET Framework application's Microsoft® Windows® Installer-based setup program (.msi file). The purpose of the sample is to demonstrate how to create a single setup program that, when launched, installs the .NET Framework redistributable package Dotnetfx.exe, if necessary, and then installs a .NET Framework application.
Microsoft .NET Framework Setup.exe Bootstrapper Sample

Verwijderd

Topicstarter
Dus als ik het goed begrijp en ik maak een .net progje van 2 kb, wil dat uitvoeren naar een niet .net systeem, dan is dat zowiezo al 18Mb runtime + mijn proggie van 2Kb? Dat is wel erg jammer :(, maar het linkt wel logisch. Bedankt voor de opheldering. Ik zou eens kijken bij ms of ik hem kan downloaden.

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Geeft die exe stub eigenlijk nog een min of meer leuke melding (en verwijzing naar download) als .NET niet is geinstalleerd?

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

Verwijderd

Topicstarter
Ik vat hem nog niet, ik denk bij download.microsoft.com onder de .net framework sdk moet ik dan toch wel die runtime kunnen vinden... maar ik heb het fout. Iemand zo die weet waar dat ding te vinden in? Heb google ook .NET Runtime laten zoeken, maar vind ook niet echt wat ik wil.

Verwijderd

Topicstarter
http://msdn.microsoft.com/downloads/default.asp?url=/downloads/sample.asp?url=/msdn-files/027/001/829/msdncompositedoc.xml

Kan iemand me vertellen of dit degene is die ik dan zoek? Volgens de info was het de ASP.NET runtime... Maar op de MS site lijkt het wel weer goed ( wil het even vragen, 21 MB downloaden hier duurt wel FF )...

Verwijderd

Op donderdag 21 februari 2002 14:19 schreef Mammaplank het volgende:
maar ik heb het fout. Iemand zo die weet waar dat ding te vinden in? Heb google ook .NET Runtime laten zoeken, maar vind ook niet echt wat ik wil.
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/dnnetdep/html/dotnetframedepguid.asp

• Orphix
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op donderdag 21 februari 2002 14:14 schreef Mammaplank het volgende:
Dus als ik het goed begrijp en ik maak een .net progje van 2 kb, wil dat uitvoeren naar een niet .net systeem, dan is dat zowiezo al 18Mb runtime + mijn proggie van 2Kb? Dat is wel erg jammer :(, maar het linkt wel logisch. Bedankt voor de opheldering. Ik zou eens kijken bij ms of ik hem kan downloaden.
MWoahja moet je ervoor zorgen dat je een heeeeeel goed proggie maakt, dan gaan ze het wel downloaden :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Thnx allemaal!

Verwijderd

Topicstarter
Okee... ik heb nu een test app. gemaakt en die zijn we nu op 4 pc's aan het testen. Alle 4 zijn ze nu al een eeuwigheid bezig met het setup paketje.
het enige wat ie doet is dat 'hello world' tonen.

Nou duurde het installeren van de Visual Studio .NET al een eeuwigheid, maar als dat voor die runtime ook zo is?

Het lijkt trouwens wel alsof die setup het gewoon heeft opgegeven op die pc's daar lijkt gewoon helemaal niks meer te gebeuren.

Iemand hier dezelfde ervaring mee?

• stylee
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-09-2021

stylee

blah zeg ik je

Nope bij mij werkt die setup gewoon perfect.

Verwijderd

Topicstarter
Wel lastig, ik heb het nu ook op 2 PC's wel voor elkaar, maar bij 1 heb ik de setup gestopt, en de runtime opnieuw gestart. Die zegt dan "Er loopt al een setup, maak die af of verwijder die eerst", en afmaken lukt niet, maar verwijderen ook niet, dus installeren van de runtime gaat ook niet :(

Maar op de PC's waar het wel loopt staat nu de applicatie samen met een lading .nlp bestanden, wat het programmatje meer dan 2 mb groter maakt. Deze bestanden kan ik alleen zonder problemen weggooien. Iemand ook deze ervaring?

• mbravenboer
* mbravenboer heeft de indruk dat z'n vraag over het hoofd wordt gezien ;) .
mbravenboer: Geeft die exe stub eigenlijk nog een min of meer leuke melding (en verwijzing naar download) als .NET niet is geinstalleerd?
Iemand al geprobeerd?

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Op donderdag 21 februari 2002 16:33 schreef mbravenboer het volgende:
* mbravenboer heeft de indruk dat z'n vraag over het hoofd wordt gezien ;) .
[..]

Iemand al geprobeerd?
Ja- dat stond zeer onlangs in 1 v/d frontpage artikels. Er wordt dezelfde 'truc' gebruikt als voor win32 apps in DOS, die hebben een klein stukje asm dat een melding geeft 'this program cannot be started in dos bla bla'. .Net dingen doen hetzelfde.

• mbravenboer
XTerm89D: .Net dingen doen hetzelfde.
Dat zou je verwachten idd... maar komt er dan een message dialog? Ook een link naar een download van de runtime?

Verwijderd

Op donderdag 21 februari 2002 16:39 schreef mbravenboer het volgende:
Dat zou je verwachten idd... maar komt er dan een message dialog? Ook een link naar een download van de runtime?
Je krijgt gewoon 'n lamme foutmelding dat ie mscoree.dll niet kan vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 21 februari 2002 16:49 schreef Yarvieh het volgende:

[..]

Je krijgt gewoon 'n lamme foutmelding dat ie mscoree.dll niet kan vinden.
Klopt, hier ook.

• mbravenboer
Yarvieh: Je krijgt gewoon 'n lamme foutmelding dat ie mscoree.dll niet kan vinden.
Hum das (voorlopig) wel waardeloos dan ;( .... Er zal toch een vrij lange periode zijn waarin je er niet vanuit kan gaan dat iedereen .NET runtime heeft geinstalleerd.

Het zou toch niet veel werk moeten om als je toch al een exe stub hebt even in native code een leuk dialoogje over .NET te bouwen inclusief een link?

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Op donderdag 21 februari 2002 17:08 schreef mbravenboer het volgende:

[..]

Hum das (voorlopig) wel waardeloos dan ;( .... Er zal toch een vrij lange periode zijn waarin je er niet vanuit kan gaan dat iedereen .NET runtime heeft geinstalleerd.

Het zou toch niet veel werk moeten om als je toch al een exe stub hebt even in native code een leuk dialoogje over .NET te bouwen inclusief een link?
leef je uit zou ik zeggen :P

• tomato
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
mbravenboer: Hum das (voorlopig) wel waardeloos dan ;( .... Er zal toch een vrij lange periode zijn waarin je er niet vanuit kan gaan dat iedereen .NET runtime heeft geinstalleerd.

Hehe, stiekem had je al verwacht dat je op dit punt kon gaan afgeven, alleen zocht je naar een aanleiding :o

Flauw hoor :P ;)

• mbravenboer
tomato: Hehe, stiekem
Nou eigenlijk was het volledig oprechte interesse :) .

Ik had verwacht/gehoopt dat dit beter geregeld zou zijn....

Pagina: 1