Galmig geluid na installatie Winamp en KaZaA

Pagina: 1
Acties:

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
Khad de schijf geformatteerd. Windows 98 eropnieuw op en het geluid was weer prima.
Zojuist Winamp, KaZaA en Nero tegelijk geinstalleerd en nu klinkt ieder mp3tje alsof een wekkerradio het in een lege garage afspeelt. :'(

Winamp is er inmiddels weer uit, maar met mediaplayer heb ik hetzelfde gezeik. :( Hoe kom ik weer aan normaal geluid?

Tis een SB16pnp volgens mij.

• cornelixnootje1
Als ik een rocknummer van Creed draai hoor ik eigenlijk alleen maar de gitaar en een beetje drum. Zang is bijna niet te verstaan. Ook hoor ik steeds 'blupjes'. Bij iedere mp3 bijna zo trouwens...

Ik snap er geen kont van, hij deed het eerst zo mooi... :'(

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:19

Cyphax

Moderator LNX/AI
Klinkt een beetje alsof je de 3d enhancement aan hebt staan ofzo.
Weet je hoe je die uit kan zetten? Staat bij de eigenschappen van je SB in 't apparaatbeheer.
Je kan ook nog proberen nieuwe drivers te zoeken.
Ook kan je hier de search proberen :)

Saved by the buoyancy of citrus

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Dat zit alleen maar in de mediaplayer in Kazaa, niet in Winamp. Heb ik ook al tijden, ik gebruik voor mp3 gewoon winamp, geen problemen meer. Het is ook alleen met mp3. Zal wel een gare codec zijn die wordt ge-installed.

• cornelixnootje1
Op donderdag 21 februari 2002 13:59 schreef KillerAce_NL het volgende:
Dat zit alleen maar in de mediaplayer in Kazaa, niet in Winamp. Heb ik ook al tijden, ik gebruik voor mp3 gewoon winamp, geen problemen meer. Het is ook alleen met mp3. Zal wel een gare codec zijn die wordt ge-installed.
Maar waarom heb ik het dan ook als ik met Winamp of mediaplayer mp3s afspeel?

En gaat het over zodra ik KaZaA eruit flikkeR?

edit: Kazaa eruit helpt niet... :(

• cornelixnootje1
Op donderdag 21 februari 2002 13:56 schreef Cyphax het volgende:
Klinkt een beetje alsof je de 3d enhancement aan hebt staan ofzo.
Weet je hoe je die uit kan zetten? Staat bij de eigenschappen van je SB in 't apparaatbeheer.
Je kan ook nog proberen nieuwe drivers te zoeken.
Ook kan je hier de search proberen :)
3d enh. staat al uit. nieuwe drivers helpen niet, en de search geeft weinig resultaat... :'(

Verwijderd

hbe je niet geluid-in(recording) instellingen op 'all' staan zodat geluid word geloopt?

en probeer alle apparaten die je niet gebruikt een op 'dempen' te zetten...

Verwijderd

configuratiescherm->multimedia->audio->geadvanceerd

staat daar alles goed?

• jwbagger
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-08 15:50

jwbagger

,.-~'`'~-.,

zo'n effect kan je ook krijgen als je stekkertje van je speakers niet helemaal 100 % vast zit in je pc...

Controleer ook je kabels ff op kabelbreuk, had ik ook eens gehad, en dat bleek toen het probleem te zijn.

gewoon wat aan die stekkers aan de achterkant frutselen terwijl je een mp3tje draait, misschien hoor je het dan opeens veranderen ;)

• cornelixnootje1
Op donderdag 21 februari 2002 19:28 schreef jwbagger het volgende:
zo'n effect kan je ook krijgen als je stekkertje van je speakers niet helemaal 100 % vast zit in je pc...

Controleer ook je kabels ff op kabelbreuk, had ik ook eens gehad, en dat bleek toen het probleem te zijn.

gewoon wat aan die stekkers aan de achterkant frutselen terwijl je een mp3tje draait, misschien hoor je het dan opeens veranderen ;)
Euh... hij deed het dus gewoon, pas na de installatie van kazaa niet meer. Heeft nix met hardware te maken als je het mij vraagt.

• jwbagger
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-08 15:50

jwbagger

,.-~'`'~-.,

Op donderdag 21 februari 2002 20:14 schreef Niek1616 het volgende:

[..]

Euh... hij deed het dus gewoon, pas na de installatie van kazaa niet meer. Heeft nix met hardware te maken als je het mij vraagt.
1) check in dat geval je drivers, en re-instal je drivers van je geluidskaart nog eens nádat je kazaa hebt geinstalleerd.... wie weet helpt dat

2) probeer het toch maar eens met wat rommelen aan die stekkertjes, wie weet blijkt het tóch zo te zijn, en dat zou heel wat moeite besparen. Die dingen kunnen, als de contactjes een beetje gaar zijn, ook al door wat trillingen storingen veroorzaken namelijk....
Pagina: 1