Toon posts:

php: detail page poup genereren ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik probeer om vanuit een overzicht pagina een popup te genereren, zodat als je klikt op een persoon er een popup verschijnt met de details van die persoon.
Ik gebruik dit voor de popup:
----
<script language="javascript">
function openthing(url)
{
window.open(""+url+"","windowname","width=280,height=150,screenX=340,left=340,screenY=180,top=180,resizable=no,toolbar=no,status=no,menubar=no,scrollbars=no");
}
</script>
-----
en dit om aan te roepen:
------
(<a href=\"javascript:openthing('eigen3.php?id=%s');\">%s %s</a><br>\n)
-----
maar hoe geef je de vanuit de overzicht pagina het ?id= door aan de popup page?

• Slagroom
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-08 10:29
Laat die loop eens zien...

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:24

Crazy D

I think we should take a look.

't Is javascript dus eigenlijk bedoelt voor de buren van /13 :P maar bij het aanmaken van je links (wat je gezien je titel in php doet neem ik aan), moet je ook meteen de id vullen...

Exact expert nodig?

Verwijderd

Topicstarter
ok,
ik heb dus als overzicht script:
---
$result = mysql_query("SELECT * FROM employees",$db);

if ($myrow = mysql_fetch_array($result)) {

// display list if there are records to display

do {

printf("<a href=\"javascript:openthing(MAAR_WAT_VUL_IK_HIERIN');\">%s %s</a><br>\n", $PHP_SELF, $myrow["id"], $myrow["voornaam"], $myrow["achternaam"]);

} while ($myrow = mysql_fetch_array($result));

-----
volgens mij klopt deze loop al niet helemaal want in de popup laat hij eerst de details zien, maar vervolgens weer een overzicht. Ik hoef in de popup alleen de details te laten zien.
vraag is dus: wat vul ik in, zodat ik niet handmatig voor elke id een link hoef in te vullen? moet toch kunnen ....

• thomaske
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-09 14:51

thomaske

» » » » » »

verander die printf eens in:
PHP:
1
2
3
<?
 echo "<a href=\"javascript:openthing('$PHP_SELF?id=$myrow[id]');\">$myrow[voornaam] $myrow[achternaam]</a><br>\n";
?>

[edit]
hmm, heb je die links sowieso al werkend? :?

Brusselmans: "Continuïteit bestaat niet, tenzij in zinloze vorm. Iets wat continu is, is obsessief, dus ziekelijk, dus oninteressant, dus zinloos."

Verwijderd

Topicstarter
dat was het bijna!
de links werken wel, alleen de php_self page is de overzichtspagina dus nu verschijnt in het popup windowtje dezelfde lijst.
Ik heb nu een andere page aangeroepen waarachter nu die ID's (AUTOMATISCH! en daar ging het om) worden gezet (keurig zoals het hoort) en dan verschijnen wel de details van de desbetreffende person in de popup!
TNX!
Pagina: 1