in dit topic komt het her en der een beetje aan het licht, onder anderen:
Zelf vind ik dat een site het helemaal niet hoeft te doen als javascript uitstaat. De techniek biedt mogelijkheden, en als het toegankelijk is gaan mensen het gebruiken.
Wat daar uitrolt, en de waarde daarvan zit hem volledig in de mensen die het ontwikkeld hebben, en niet de techniek zelf. En met alle overbodige scripts die er zijn is dat wel wat er gebeurt, het is zgn de fout van javascript, en daar struikel ik over
Een slecht cms is immers ook niet de fout van PHP of ASP, maar de fout van de maker.
Maar ik hoop toch niet dat ik hier alleen in sta ?
Anders
Dat magere product wordt voor menig opdrachtgever verdoezeld door een spetterende Flash-intro en veel "geavanceerde" DHTML-gadgets.
veryip
geen superingewikkelde scripts waar de profs van lopen te watertanden; gewoon doeltreffend, simpel programmeren; de site zo snel mogelijk maken en gewoon duidelijk, helder en 100% gebruiksvriendelijk presenteren op een website; en daar heb je helemaal geen DHTML, XML, java, PHP, ASP etc. voor nodig;
In feite beweer je, als je zegt dan javascript en dhtml meer overbodig en niets toevoegend zijn, dat de mensen die deze technieken ontwikkelen eigenlijk overbodig en nutteloos werk aan het doen zijn in het standaardiseren en uitbreiden van de mogelijkheden die het biedt. Vooral de 2e quote van de_das windt er wat dat betreft geen doekjes om.de_das
dhtml is leuk voor hobby sites maar als het echt moet werken hou ik me bij gewone html eventueel hier een daar een spaarzaam gebruikt javascriptje maar that's it.
...
een site moet ook functioneren zonder javascript. javascript is leuk voor mouse-over buttons etc. zeg maar de add-ons. als het niet werkt merk je het als gebruiker niet eens.
Zelf vind ik dat een site het helemaal niet hoeft te doen als javascript uitstaat. De techniek biedt mogelijkheden, en als het toegankelijk is gaan mensen het gebruiken.
Wat daar uitrolt, en de waarde daarvan zit hem volledig in de mensen die het ontwikkeld hebben, en niet de techniek zelf. En met alle overbodige scripts die er zijn is dat wel wat er gebeurt, het is zgn de fout van javascript, en daar struikel ik over
Precies, en dat klinkt al veel beter. Sneller computers zijn zelfs niet eens nodig, het is gewoon de gehele instelling en de wil waarmee je nuttige dingen kan ontwikkelen. Ook de usability is niet per definitie slachtoffer bij het gebruik van dhtml, ik durf zelfs het tegendeel te beweren.Bluestorm
al biedt DHTML met de steeds sneller wordende computers en betere browsers juist mogelijkheden om zaken overzichtelijker te maken
Maar ik hoop toch niet dat ik hier alleen in sta ?
Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin