Pure ellende met Abit

Pagina: 1
Acties:

• BaatZ
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:23

BaatZ

Prullenbakker :?

Topicstarter
:r abit :r
Ik had net vandaag me mobo terug gehad, die was namelijk dood.
Dus om 10:00 uur kwam de koerier langs met het mobo, ik blij, hij blij.

Dus ik dat ding in me kast schroeven, cpu + net nieuwe (afgevijlde omdat hij op een kt7a mobo moest) Super Orb erop.
Ik blij, mobo blij. Alles werkte (even).
ik rebootte even, zegt de bios:
ik reset ff mezelf, dat lijkt me namelijk wel wat.
ik d8: hmmm, ok...
ik in de bios kijken, had ie zichzelf downgeklokt naar 500mhz ipv. 1000mhz.
dus ik zet de multiplier weer op 10 en de fsb op 100.
ik ben net in windoze: Scherm op zwart, hdd led brand constant.
Dus ik wist alweer hoe laat het was: mobo dood.
Ik voor de zekerheid nog ff cmos resetten, doet ie helemaal nix meer !
geen fan of HD die opspint, geen ledje dat brandt.
totaal DOOD dus ! alsof de powerknop niet bestaat...
nah, dat is niet leuk natuurlijk.
Dus ik bellen, blijkt dat die flikkers het dooie mobo hebben gerepareerd ipv. vervangen.
jammer is dat, nu kan ik dus weer 2 a 3 weken wachten op een mainboard, moet namelijk weer RMA gestuurd worden en zo.

ik denk dat ik die abit aan de muur hang een een MSI of zo koop, ik ben het echt zat, dat was namelijk al het 4e mobo van die lui !

BaatZ. Want niet álles kan lekker zijn.

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:42
Ga voor een EPoX (Goed, snel, en goed overclockbaar, voor een lage prijs.) ofzow. of een MSI, maar zou die EPox nemen!

Verwijderd

groot gelijk zo kan je echt niet pjuteren

• BaatZ

BaatZ

Topicstarter
erg sympathiek dat jullie mijn verdriet delen jongens !
epox wordt het denk ik ja, 8kha+ ov so :9~

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:38

mvds

Totally awesome!

(jarig!)
Niet toevallig zelf liggen kloten? Jumper van je BIOS clear vergeten goed te zetten ofzo?

En niet meteen heel het merk gaan liggen afzeiken omdat je toevallig problemen ermee hebt. Kijk eens hoeveel mensen Abit borden hebben en er geen problemen mee hebben.

• Dreamstar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 10:34
Check anders ff of er misschien iets sluiting maakt oid, want dit is echt niet normaal bij Abit.

Ik heb hier zelf 3 Abit borden draaien, en ze draaien alle 3 even stabiel

• Bene
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:59

Bene

list incomprehension

Het stabielste hier in huis is naast de koelkast nog steeds mijn BE-6 1.0! KR7A-r komt als goeie derde uit de bus. Klinkt eerder als een probleem met (gelockte) proc.

• THxZ0NE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:25
Ja wel erg raar, misschien iets mis met je voeding of proc?
Ik bedoel als ze het gerepareerd hebben hebben ze het denk ik ook wel getest.
Sluiting in voeding ofzo?

• BaatZ

BaatZ

Topicstarter
nee volgens mij geen sluiting want ik heb geen vieze brandlucht geroken, of zwart-verschroeide componenten gezien.
de voeding doet het volgens mij nog, want daar is ook me monitor op aangesloten en die gaant nog wel aan.

de proc is misschien wel gelockt, maar dan dus op 1000 omdat het een amd tbird 1ghz is, dus multiplier/fsb staan wel goed lijkt mij...

VERDRIET ALOM !

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19-08 18:08

Daniel

Kapitein NCC-1701
Uhm...je hebt je monitor ook op je voeding aangesloten? Ik dacht dat dat niet eens meer kon met die ATX-voedingen, maar goed.

Dan mag je wel een 400 watt voeding hebben, want een beetje monitor trekt toch 100 watt, je processor nog eens dik 50, die videokaart lust ook wel een flinke hap...ik denk dat je akelig dicht in de buurt van de 300 watt in totaal gaat komen.

Repareren van kapotte moederborden wordt wel vaker gedaan, maar dan wordt er ook getest. Ik denk dat er toch iets in je PC zit dat het mobo sloopt. Eerste verdachte is de voeding, dus haal sowieso die monitor daar vanaf. Gewoon met een eigen stekker aansluiten, zoals het hoort :)

• BaatZ

BaatZ

Topicstarter
Op donderdag 21 februari 2002 15:08 schreef Daniel het volgende:
Uhm...je hebt je monitor ook op je voeding aangesloten? Ik dacht dat dat niet eens meer kon met die ATX-voedingen, maar goed.

Dan mag je wel een 400 watt voeding hebben, want een beetje monitor trekt toch 100 watt, je processor nog eens dik 50, die videokaart lust ook wel een flinke hap...ik denk dat je akelig dicht in de buurt van de 300 watt in totaal gaat komen.

Repareren van kapotte moederborden wordt wel vaker gedaan, maar dan wordt er ook getest. Ik denk dat er toch iets in je PC zit dat het mobo sloopt. Eerste verdachte is de voeding, dus haal sowieso die monitor daar vanaf. Gewoon met een eigen stekker aansluiten, zoals het hoort :)
die monitor trekt alleen stroom weg van het stopcontact hoor, dat is dus parralel aan de voeding.
dat wil dus zeggen, dat de monitor geen stroom wetrekt van de trafo die in de voeding zit, maar hij gebruikt alleen de snoeren zeg maar van de voeding...

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Op donderdag 21 februari 2002 15:08 schreef Daniel het volgende:
Hmm.. Daniel, ik had van jou wel wat meer kennis verwacht..

De monitor is alleen doorgelust, en neemt dus helemaal geen vermogen op van de voeding.. (monitor is gewoon 220V)

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
|:(

Da's natuurlijk waar ook...ik suck |:(
(dat krijg je als je de hele tijd andere dingen zit te doen)

• THxZ0NE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:25
jaja die smoes gebruik ik ook altijd :P

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:38

mvds

Totally awesome!

(jarig!)
Op donderdag 21 februari 2002 15:16 schreef Daniel het volgende:

Hoi Daan... Ook wakker jongen? Long time no see. :P

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Op donderdag 21 februari 2002 15:24 schreef obsidian het volgende:

Hoi Daan... Ook wakker jongen? Long time no see. :P
offtopic:
Hey :)
Ik ben juist al veel te lang wakker, vandaar de af en toe wat gare antwoorden...hmm..nieuwe PC? Wat heb je met die meesterlijke P3 gedaan? :P

[Ontopic]
EPoX maakt goede planken, hoewel ik net ook een topic zag van iemand die z'n EPoX ook gefrituurd had. Kijk ook eens bij Gigabyte...da's eveneens topspul

• Epsilon
  • Laatst online: 14:56

Epsilon

danke schoon voor de flame |:(

je bent volgens mij gewoon goed lomp geweest, want ik heb geen problemen met mijn bordje.

• BaatZ

BaatZ

Topicstarter
waar zou ik lomp in moeten zijn dan ?
ik heb me mobo gewoon vastgeschroefd op de raisers zoals het hoort, core is niet afgebroken bij plaatsen van Orb, elco's zijn slechts heel lichtelijk, en vooral voorzichtig, aan de kant gebogen.
en dit is trouwens niet de eerste keer met dit probleem.
dit heb ik namelijk al 4 keer gehad met vier verschillende borden.

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 08:52
Hebbie geen kort sluiting gemaakt :? Maar gaat de voeding Fan wel aan :).

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 14:06

Tachyon

pop the glock

Op donderdag 21 februari 2002 17:54 schreef Mad-Cow het volgende:
dit heb ik namelijk al 4 keer gehad met vier verschillende borden.
Dus je hebt al 4 verschillende abit mobo's gehad die dood gingen :?

Iets zegt me dat de mobo's dus niet het probleem zijn...

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Verwijderd

Op donderdag 21 februari 2002 15:16 schreef Daniel het volgende:

Ik wist ook niet dat het simpelweg doorgelust was. Da's echt niet zo erg als je dat niet weet.

Maar kijk eens naar zijn profiel! 5793 post en 7 per dag! Daar heb ik wel respect voor.

En verder vind ik ook dit argument wel logisch klinken:
Op donderdag 21 februari 2002 18:20 schreef Tachyon het volgende:

[..]

Dus je hebt al 4 verschillende abit mobo's gehad die dood gingen :?

Iets zegt me dat de mobo's dus niet het probleem zijn...

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Ik wil niet flamen, maar zo te horen ligt het aan de overige hardware/de gebruiker. Als dit je vierde moederbord is, en 4x hetzelfde, dan zegt dat toch wel wat. Abit moederborden zijn voor echte tweakers, die weten wat ze doen. Als jij problemen met Abit hebt, moet je misschien naar een wat simpeler moederbord overschakelen.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Verwijderd

Op donderdag 21 februari 2002 13:27 schreef maartenb het volgende:
Ga voor een EPoX (Goed, snel, en goed overclockbaar, voor een lage prijs.) ofzow. of een MSI, maar zou die EPox nemen!
En al ga je niet al te veel overclocken, neem dan zeker die MSI, stuk stabieler.

• BaatZ

BaatZ

Topicstarter
Op donderdag 21 februari 2002 18:12 schreef Termi het volgende:
Hebbie geen kort sluiting gemaakt :? Maar gaat de voeding Fan wel aan :).
De voedingfan en daarmee ook het echte voedingwerk, gaat pas aan als het moederbord daar opdracht toe geeft...
dat doe je dan meestal met de aan/uit switch.
aangezien het moederbord hier niet op reageert ga ik er van uit dan daarom de voeding het niet doet. De fan doet het idd niet, het blijft angstvallig stil.
Ik heb intussen weer mijn orb eraf gesloopt en me proc bekeken, er is nix mee aan de hand: zilver is niet over de l1/2/3/4/5 bruggen gevloeid of zo, zit alleen maar netjes over de core verspreid.
er zijn geen stukjes van de core afgebroken, ik heb hem niet gechipped en wat dan ook, het is gewoon weer dat gare mobo'tje
en wat ik net te horen kreeg van de garantiemand is dat ze het vorige mobo dat ik vandaag dus terugkreeg, gewoon gerepareerd hebben ipv. vervangen.
Nu kan ik hem dus weer opsturen en 2 weken wachten, hoewel zij nu de transportkosten (UPS :r) zullen vergoeden.
verder doe ik niet zulke wilde dingen met me mobo hoor, ik heb zelfs de fsb niet omhoog gegooid, ook de multiplier niet. Alle instellingen zijn zoals ze origineel horen te zijn...
:'( oehoehoehoe

• stok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op donderdag 21 februari 2002 18:30 schreef muaddib het volgende:

Ik wist ook niet dat het simpelweg doorgelust was. Da's echt niet zo erg als je dat niet weet.

[b]Maar kijk eens naar zijn profiel! 5793 post en 7 per dag! Daar heb ik wel respect voor. [b/]
Ja dáááááág!
Aan de hoeveelheid posts kun je zien hoe kundig iemand is |:(

Ik heb minder posts, dussss bennik schijnbaar retarded ofsow :?

[OT]

Als dit al je 4e mobo is lijkt het me verstandig dat je es een pre-fabricated PC aanschaft.
Want het lijkt me sterk dat je toevallig 4 zwakke mobo`s krijgt.

OF

bij de dealer gaan ze niet erg netjes met mobo`s om.

Take your pick

• BaatZ

BaatZ

Topicstarter
[b]Op donderdag 21 februari 2002 20:19 schreef stokkie het volgende:[/b[

[OT]

Als dit al je 4e mobo is lijkt het me verstandig dat je es een pre-fabricated PC aanschaft.
Want het lijkt me sterk dat je toevallig 4 zwakke mobo`s krijgt.
Take your pick
Hieruit maak ik een beetje op dat je mij een pc-n00b noemt.
dat neem ik je kwalijk...
ik doe namelijk altijd alles volgens de boekjes, werk altijd anti-statisch met een draadje om me pols aan een ge-aard stopcontact, ik werk altijd zo stof-vrij mogelijk en ga zo maar door.
alle hardware die ik heb is klasse-a, me voeding is ok, en ook piekspanningsbeveiliging heb ik hier...
(hoewel, ik heb wel 3 pc's op dezelfde groep + tv van 80cm diagonaal en sterotoren, kabelmodem, hub, speakers etc... misschien is dat wat te veel?)
ik snap gewoon niet waar het aan ligt !

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Kan Abit je niet vertellen _wat_ er nu daadwerkelijk kapot gaat? Misschien dat daaruit te herleiden is wat de oorzaak is.

Mobo's kunnen stuk gaan, maar 4 stuks achter elkaar doet toch denken aan een externe oorzaak.

Verwijderd

Kijk eens of er geen kortsluiting ontstaat tussen de metalen busjes die onder je mobo zitten naar de kast toe, en de processor..had ik hier ook met mijn kt7 destijds...snapte er geen hol van dat ie niet werkte, ben naar winkel gegaan en zij hebben voor mij gekeken..bleek er kortsluiting te ontstaan, kwestie van 1 busje (schroefje whatever) en het was opgelost...

• Gabriel-LG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 21:41
Hoezo aan de muur hangen, gewoon een andere kopen , en als je "nieuwe ABIT" weer is aangekomen, testen en weer terugsturen als die ook niet goed is... Ik zou het gewoon niet pikken, gewoon net zolang terugsturen naar ABIT tot je ECHT een goeie hebt gekregen, en dan verkopen :Y)

• ZtaaB
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08 10:12
Ik ken deze pc (hell, mad-cow is m'n broertje) en er is eigenlijk niets dan gedonder met het ding.

vanaf het begin af aan al stoppen onderdelen ermee, zonder reden. En als ze een reden hadden dan was t vast geen goede :9

en nee, er wordt niets Xtreems mee uitgevoerd.

Kortsluiting maakt het board niet. Anders had ie het hiervoor ook niet gedaan. Daar komt nog bij dat er om de schroefjes rubber ringetjes zitten.

Er hangen wel wat apparaten aan een stopcontact daar, maargoed. Op een LAN zie je ook niet het ene mobo na het andere in slaap vallen om vervolgens nooit meer wakker te worden. (of is dit raar bed8 ? :? )

De voeding is een normaal 300 watt apparaatje, geen superdeluxe uitvoering ofzo :?

het is naar... misschien voor de zekerheid toch maar een stekkerdoosch met spanningsfilter regelen. Ik ben er zo bij betrokken omdat ie nu steeds achter mijn pc zit, puur zelfbelang dus :P

Haal NOOIT een spookrijder in !

Pagina: 1