Toon posts:

Parallelle zipdrive: welke tools onder XP?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn parallelle zipdrive reageert ontzettend traag. In verkenner duurt het 6 tot 7 seconden voordat de inhoud van een map wordt weergegeven. Direct hierna een andere map aanklikken duurt even lang.

Geinstalleerde Driver voor Win XP: ioware-w32-x86-28.exe
Onder Win95 en NT kon ik Ziptools installeren om o.a. de transfersnelheid over parallelle poort te versnellen.

Welke versie van Ziptools kan ik gebruiken voor XP pro?

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Ik gebruik onder Win2K/Sp2:

ioware-w32-x86-31.exe

De Par. ZIP100 op mijn werk blijft zo langzaam als dikke stront door een koffie filter :) Maar goed, dat ding IS gewoon langzaam. De SCSI ZIP100 bij mij thuis gaat een stukje rapper. Maar ikheb geen last van lange pauzes als ik, na het gebruik van mijn zipdrive, andere directories op mijn harddisk open.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

In bios poort op ECP instellen en in apparaat beheer de eigenschappen van die ECP poort instellen op "elke interrupt gebruiken die aan de poort wordt toegewezen".

• Trek Y11
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-04 09:57

Trek Y11

Eat my shorts

Dit probleem heb ik ook, de oplossing is onder XP waarschijnlijk niet voorhanden. Er was vroeger een progje dat heette "Parralel Port Accellerator".

Bij de gegevens van de poort kwam dan een aantal extra intstellingen te staan:

/mode:eppecr /port:378 /speed:6

Hierna ging de drive stuk vlotter.

Misschien is er een andere mogelijkheid om eea te laten werken met deze gegevens.
:?

What if this weren't a hypothetical question?

Verwijderd

Op donderdag 21 februari 2002 22:58 schreef TrekY11 het volgende:
Dit probleem heb ik ook, de oplossing is onder XP waarschijnlijk niet voorhanden. Er was vroeger een progje dat heette "Parralel Port Accellerator".

Bij de gegevens van de poort kwam dan een aantal extra intstellingen te staan:

/mode:eppecr /port:378 /speed:6

Hierna ging de drive stuk vlotter.

Misschien is er een andere mogelijkheid om eea te laten werken met deze gegevens.
:?
Is niet nodig. Heb er een beetje mee geexperimenteerd.
NT 4.0 met zo'n oude driver / accelerator
Windows 2000 met nieuwe driver en zoals ik al eerder zei:

In bios poort op ECP instellen en in apparaat beheer de eigenschappen van die ECP poort instellen op "elke interrupt gebruiken die aan de poort wordt toegewezen".

Dit geeft beiden dezelfde snelheid van data transfer.

Verwijderd

Topicstarter
LPT1 staat op ECP/EPP, met interrupt toegewezen.
Lezen en schrijven gaat ook redelijk vlot, maar de reactietijd van de drive is om te huilen.

Als ik eenmaal de zipdrive benader, dan wordt de inhoud van de andere drives ook tergend langzaam weergegeven. Als ik de zipdisk eject, is dit weer normaal.

Is er echt geen mogelijkheid om dit te verhelpen?

Verwijderd

Ik heb ze qua reactie tijd nooit sneller gezien. Lijkt me niet dus.

• Dericteur
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-04 18:00
ik heb ook een lpt zippie gehad, echt waar, daar wil je niet mee werken, nu een usb, dat wil wel

alleen jammer dattik m niet zo frequent gebruik, voor mij waren die dingen nog uit de tijd waarin de cdwriter te duur was

Verwijderd

Ik gebruik 'm om 1 maal per week te backuppen. Daar is ie perfect en betrouwbaar gebleken in tegenstelling tot een cdr die wel eens een steekje laar vallen zeker als je met InCD of DirectCD gaat werken. Volstrekt onbetrouwbaar voor backup.

• Falconey
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:56
Je kunt ook bij je printerpoort instellen dat hij oudere hardware detecteerd, doe ik altijd, dan hoef je geen drivers en zo te installeren.
Pagina: 1