SCSI cdroms willen niet maar toch wel soms maar ..

Pagina: 1
Acties:

• RubZie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 30-11-2024
Ik heb sinds ik mijn onboard raid gebruik op mn MSI KT266 pro probs met m'n scsi cdrom en writer. In win explorer ziet het er aardig ok uit, maar hij blijft altijd kutten met de naam van de cd, die blijft steeds op hetzelfde staan als ik een nieuwe cd erin gooi. En mn ide cdrom blijft constant op 'Compact Disc' staan terijl er een cd inzit met een titel grrrr...

Verder zien veel programma's (bijv. mp3 encode/rip proggies) mijn scsi cd drives helemaal niet, terwijl ze in win. exp. dus wel enigszins fatsoenlijk werken. Heb al andere (oudere en nieuwe) drivers geprobeerd voor mijn tekram 315 scsi adaptertje, en 2 versies Via 4in1 drivers voor die fijne tsjipzet vamme.

M'n IRQ's zien er zo uit trouwens (volgens mij moet het kunnen hoewel wel veel op een irq zit)

Afbeeldingslocatie: http://www.criticize.it/zooi/rubz-irq.gif

Ik gebruik w2k sp2 en op dit moment de 4in1 drivers versie 4.37.

Usarchy: nieuws over usability en online marketing

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-04 14:41

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Move HA->OM

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• RubZie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 30-11-2024
Ik bump hem nog effe, niemand een idee wat ik kan proberen? Ik heb in mn bios al irq's veranderd maar dat maakt niks uit want windows zet ze zelf weer anders neer (bij booten staat dat raid en scsikaart op irq 5 zittten, in windows is het nog stteds 7), maar dat zal wel horen, dat doet dat ACPI toch?

Usarchy: nieuws over usability en online marketing

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
'auto-insert notification' staan aan?

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Dan verander je de irq's toch in windows?

Of je gaat ff met kaarten spelen... drin druit... :+

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01 15:02
Mogen SCSI controller en FastTrak IRQ sharen?

Houdoe

Verwijderd

Hmmmz... lijkt mij absoluut niet handig... Maar ja... dat is een kwestie van persoonlijke smaak.

Volgens mij kun je ze dan niet tegelijkertijd benaderen, gebeurt dit wel, dan loopt het systeem een beetje heel vast!!! :+

Maar ach, dr gebeuren wel meer onlogische dingen! *D

Verwijderd

Op donderdag 21 februari 2002 13:16 schreef RubZie het volgende:
M'n IRQ's zien er zo uit trouwens (volgens mij moet het kunnen hoewel wel veel op een irq zit)

[afbeelding]
Waarom zitten je irq's er eigenlijk zo kut-voor-me-kaar??? |:(
Ik zie nog een legio vrije irq's maar jij moet zonodig 6 apparaten op 1 irq sharen!!! Beetje veel niet? Dat zijn allemaal apparaten die je denk ik graag vaak gelijktijdig wilt kunnen gebruiken, of niet?

Okee... ff opbouwend:
Hoeveel PCI sloten heb je, en welke heb je in gebruik?

Ik zie als vrije irq's: 2, 5, 10 en 11!!!

misschien kun je nog een irq vrijmaken? Bijvoorbeeld die van de com2! Heb je 6 irq's voor 6 apparaten.

Begin eens met al die kaarten eruit!
Wijs in de Bios verschillende irq's toe aan pci sloten 1 t/m 4. Plaats daarin in ieder geval je scsi-kaart en je raid-kaart. Zo worden die 2 niet meer geshared met 1 irq.
Je VGA-kaart kan net zo goed zonder irq.
Laat 1 netwerk kaart in pci slot 5 bijvoorbeeld de irq delen met de soundblaster. En de andere netwerkkaart mag in zijn uppie op een irq.
PCI sloten 5 en 6 (als je die hebt) worden meestal geshared met irq's van 1 en 2... of 3 en 4.

Okee succes! :+

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Op donderdag 28 februari 2002 19:09 schreef RCy2k het volgende:
Hmmmz... lijkt mij absoluut niet handig... Maar ja... dat is een kwestie van persoonlijke smaak.

Volgens mij kun je ze dan niet tegelijkertijd benaderen, gebeurt dit wel, dan loopt het systeem een beetje heel vast!!! :+

Maar ach, dr gebeuren wel meer onlogische dingen! *D
das alleen van toepassing op oude isa kaarten, moderne pci kaartjes kunnen (mits ook de drivers goed geschreven zijn) keurig een irq sharen zonder problemen,

A wise man's life is based around fuck you

Pagina: 1