Toon posts:

Traffic analyseren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Situatie:
-1 Kabelmodem
-1 Hub
-4 Gebruikers die allen verschillend IP krijgen toegekent.

Vraag:
-Is het mogelijk in deze situatie het data-verkeer dat de kabelmodem te verwerken krijgt te analyseren? Ben met name geinteresseerd in de belasting per IP.

• Mr.CeeJay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:22
als je een server zou neerzetten zou dat vast wel meetbaar zijn.
Let op: de server moet dus TUSSEN modem en gebruikers instaan (gateway)

@echo off
echo Waar in 't bronsgroen eikenhout
echo 'T Nachtegaaltje zingt

Verwijderd

nee, sniffer er bij op de hub een klaar is kees, ga maar eens ff op sniffer zoeken bij www.webattack.com

Hij heeft geen nat router nodig, hij zit waarschijnlijk bij @home en heeft vier ip's.

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 13:52

afterburn

No more...

mrtg is hier prima toe instaat om precies dat te doen wat jij wilt.

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

• TheDancer
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-06 21:05
Omdat er een hub staat komen alle packets bij iedere pc aan. Kun je dan geen packet sniffer gebruiken? Ik weet niet of het mogelijk is, maar je zou er eens naar kunnen zoeken...

It don't mean a thing, if you can't get that ping - Duke Ellington 1932

Verwijderd

Topicstarter
hmmm ik wist niet dat een hub een broadcast naar alle gebruikers doet, blijkbaar slecht opgelet bij het vak LAN :D

• reapher
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-08 15:31

reapher

Z POWER

De hub verstuurt zelf ook geen broadcast :)

dat doen de pc's die aan de hub hangen, helaas verstuurt de hub de broadcasts naar alle pc's.

Maar een mooie sniffer is "sniffer pro" Kan je van die mooie grafiekjes uithalen

Click hier niet

Verwijderd

Met en hub kun je juist bij uitstek goed snifferen daar deze alle data transparant op alle poorten aanbied.
Op donderdag 21 februari 2002 13:09 schreef TheDancer het volgende:
Omdat er een hub staat komen alle packets bij iedere pc aan. Kun je dan geen packet sniffer gebruiken? Ik weet niet of het mogelijk is, maar je zou er eens naar kunnen zoeken...

Verwijderd

ik wil hetzelfde maar ik heb er een switch tussen hangen ipv een hub, dus krijgt niet elke poort dezelfde data :/

is het toch mogelijk data te registreren ? :?

Verwijderd

Topicstarter
Sniffer Pro is niet meer te downloaden
en ZxSniffer werkt niet onder XP :'(

Nog meer tips?

Verwijderd

nope, dat gaat niet omdat de connecties point to point zijn, dis als pc1 met pc2 praat in geval van de topicstarter zie je nooit meer op de andere poorten van de switch als mischien een arp.
Op donderdag 21 februari 2002 13:54 schreef C001JU135 het volgende:
ik wil hetzelfde maar ik heb er een switch tussen hangen ipv een hub, dus krijgt niet elke poort dezelfde data :/

is het toch mogelijk data te registreren ? :?
Pagina: 1