Toon posts:

Problemen met installatie freeBSD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer net freeBSD op een oude HP brio te installeren en daarbij lijkt alles goed te gaan totdat ik na het installeren een reboot moet doen en dan krijg ik de error:

elf_loadexec: archsw.readin failed
can't load 'kernel'
can't load 'kernel.old'

Ik kom dan in een ok prompt en van daaruit het ik ook al de generic kernel ge probeerd te opstarten, maar het wil gewoon allemaal niet werken. Wat kan dit zijn. Is er misschien iets mis met de HDD in die BRIO of kan dat ding gewoon geen freeBSD draaien?

B.T.W. Ik probeer versie 4.5 stable te installeren, en die versie heb ik ook nog niet op andere computer uitgetest. Is misschien mijn CD niet goed?

Verwijderd

Topicstarter
Het is me al geluk!!!

• JJJ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:32

JJJ

Op donderdag 21 februari 2002 13:56 schreef Cra5hKrE8OR het volgende:
Het is me al geluk!!!
En hoe? Dan hebben anderen er ook wat aan :)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 21 februari 2002 14:18 schreef JJJ het volgende:

[..]

En hoe? Dan hebben anderen er ook wat aan :)
Het probleem zit hem in het feit dat ik een oude partitie over probeerde te schrijven met de standaard tool die freeBSD bied in sysinstall.

Omdat er nog wat fouten in die oude partitie zaten kon freeBSD niet goed die partitie van hun erover heen stoppen. Heb toen eerst de oude partitie (onder tussen al een freeBSD) weg moeten halen, toen een nieuwe goede aan moeten maken, en daarna freeBSD installeren en sysinstall weer een partitie laten aanmaken.

Best wel stom dat dat stuk software in freeBSD dat zelf niet kon doen.