van: http://www.eeggs.com/items/32546.html
Create a user account on your system with login "tyler". Log into the shell (tested with BASH, though I think this egg comes from the Linux kernel itself), and enter the 'reboot' or 'halt' command. (You can do this as root in another terminal if you need to). You will be presented with the message,
"Oh hello Mr. Tyler - going DOWN?"
This is a reference to Aerosmith's "Love in an Elevator" video, in which a sexy elevator operator asks Steven Tyler that very question.
Valt meer onder de categorie hoaxes denk ik. De kernel weet namelijk niks van usernames, en in Bash zit het hier iig niet.[..]
Het zou in init kunnen zitten.
Verwijderd
Die text zit hier in het shutdown commando.Op donderdag 21 februari 2002 12:47 schreef igmar het volgende:
Valt meer onder de categorie hoaxes denk ik. De kernel weet namelijk niks van usernames, en in Bash zit het hier iig niet.
Wat heet een Easter Egg? Ach, in de kernel zitten wel leuke meldingen... Die in mijn onderschrift had ik op een gegeven moment dus echt op mijn scherm, en jah, toen hing die bak ook wel HEEL erg hard... Maar jah, dat heb je wel eens...
Helaas niet erg makkelijk om hem weer te creeren...
(SCSI schijf die nogal wat te heet was geworden, geen zin om nog eens te laten gebeuren...)
Helaas niet erg makkelijk om hem weer te creeren...
(SCSI schijf die nogal wat te heet was geworden, geen zin om nog eens te laten gebeuren...)
screenshot?Op donderdag 21 februari 2002 13:32 schreef splitz het volgende:
easteregg of hoax, het werkt wel
Verwijderd
hmz vanaaf ff doen via putty 
ik ben bang dat ik nu een hele stomme vraag ga stellen: kun je een screenshot maken in text-mode?
dat vin ik ook zo lastig in text, je kan niet teruglezen, toch?
ik ben bang dat ik nu een hele stomme vraag ga stellen: kun je een screenshot maken in text-mode?
edit:
ff gezocht[quote]
Op vrijdag 15 februari 2002 13:32 schreef Newjersey het volgende:
in console
[code]import -window root naamvanplaatje.extensie[/code]
[/quote]
maar dat zal niet werken als je net reboot heb ingetikt
ff gezocht[quote]
Op vrijdag 15 februari 2002 13:32 schreef Newjersey het volgende:
in console
[code]import -window root naamvanplaatje.extensie[/code]
[/quote]
teruglezen? shift-pageup al geprobeerd?Op donderdag 21 februari 2002 17:35 schreef splitz het volgende:
hmz vanaaf ff doen via putty
edit:
ff gezocht
[..]
screenshot in textmode, copy-paste? screenshot van xterm? fototoestel
Zet mij 10 tellen achter Mac OS X en je hebt zo een paar enge kernel error's te pakken
Ik heb even een screenshot gemaakt:

P.S. Wees niet bang, het is vanaf de PC van mijn vader
P.S. Wees niet bang, het is vanaf de PC van mijn vader
À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille
Gek is dat he? Dat heb ik nou met W2k en W-XP. Pasgeleden zat ik daar achter...nog geen toets aangeraakt, en bingo!Op donderdag 21 februari 2002 18:15 schreef RoeLz het volgende:
Zet mij 10 tellen achter Mac OS X en je hebt zo een paar enge kernel error's te pakken
Op donderdag 21 februari 2002 19:23 schreef Valium het volgende:
[..]
Gek is dat he? Dat heb ik nou met W2k en W-XP. Pasgeleden zat ik daar achter...nog geen toets aangeraakt, en bingo!
offtopic:
Bij mijn laatste bezoek aan de tandarts crashte het systeem met een BSOD toen ik een afspraak kwam maken...ik stond ook wel even verbaasd te kijken
...
Bij mijn laatste bezoek aan de tandarts crashte het systeem met een BSOD toen ik een afspraak kwam maken...ik stond ook wel even verbaasd te kijken
Overigens zijn die easter eggs inderdaad leuk...ander leuk spul zijn de commentaren die sommige programma's geven (de kernel is hier erg sterk in) op het moment dat er iets mis gaat. Ook de perl-codebase zit vol met dat soort dingen, sommige echt goed. Grep gewoon de fortune-database eens op 'kernel' en 'Wall' (van de perl-developer) en je komt bijzonder leuke dingen tegen...
Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.
code:
1
| grep -ir fuck * |
In de kernel source, ik heb eens gehoord dat in bepaalde landen hierom de kernel source 16+ ofzo is, iig niet geschikt bevonden voor alle leeftijden.
Er zit ook een line tussen met dit: "The f-word is here so you can grep for it".
Ik had net ook een leuke easter egg in WinXP.
Je klikt met de linkermuisknop, en *TADAA* een blauw scherm
Je klikt met de linkermuisknop, en *TADAA* een blauw scherm
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
probeer het volgende eens in bash:
nice man women
alias alias alias
\(-
nice man women
alias alias alias
\(-
Just 'cause I'm paranoid doesn't mean they're not after me | The only operating system that does what you want: LFS
Als je een BSD-style make hebt (bijv. pmake in debian):
code:
1
2
| $ make love make: Don't know how to make love. |
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Verwijderd
Op donderdag 21 februari 2002 20:08 schreef Robert het volgende:
probeer het volgende eens in bash:
nice man women
alias alias alias
\(-
code:
1
| internetgw:~ # No manual entry for women |
code:
1
2
| compukid@pc1:~$ \(- bash: (-: command not found |
btw. dat tylor gedoe werkt volgensmij enkel onder 2.2.x en lager...2.4.x lijkt het niet te doen.
gmoo doet ook leuk:(starten en afsluiten...en je ziet:)
code:
1
2
| compukid@pc1:~$ gmoo bla bla major error... |
gmoo lijkt gewoon te werken...
Op donderdag 21 februari 2002 19:42 schreef blaataaps het volgende:
code:
1 grep -ir fuck *
In de kernel source, ik heb eens gehoord dat in bepaalde landen hierom de kernel source 16+ ofzo is, iig niet geschikt bevonden voor alle leeftijden.
Er zit ook een line tussen met dit: "The f-word is here so you can grep for it".
code:
1
2
3
| arch/sparc/kernel/ptrace.c:/* Fuck me gently with a chainsaw... */ include/asm-mips/mmu_context.h:/* Fuck. The f-word is here so you can grep for it :-) */ lib/vsprintf.c: * Wirzenius wrote this portably, Torvalds fucked it up :-) |
Voor de geinteresseerden, de sourcecode:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
| /*
* dowall.c Write to all users on the system.
*
* Author: Miquel van Smoorenburg, miquels@cistron.nl
*
* Version: @(#)dowall.c 2.76 19-Apr-1999 miquels@cistron.nl
*
[SNIP]
#define AEROSMITH
[SNIP]
#ifdef AEROSMITH
if (fromshutdown &&
!strcmp(utmp->ut_user, "tyler"))
fputs("Oh hello Mr. Tyler - going DOWN?\r\n",
tp);
#endif
[SNIP] |
rare mensen die nederlanders!Op vrijdag 22 februari 2002 15:21 schreef mithalph het volgende:
Voor de geinteresseerden, de sourcecode:
code:
1 * Author:Miquel van Smoorenburg, miquels@cistron.nl
Niet in 2.4.17?
en nog een classic easter egg:
code:
1
2
3
| compukid@pc1:/usr/src/linux$ grep -ir tylor * compukid@pc1:/usr/src/linux$ grep -ir AEROSMITH * compukid@pc1:/usr/src/linux$ |
code:
1
2
3
| compukid@pc1:/usr/src/linux$ grep -ir 'on fire' * | grep lp | less
drivers/char/lp.c: printk(KERN_INFO "lp%d on fire\n", minor);
drivers/usb/printer.c:static char *usblp_messages[] = { "ok", "out of paper", "off-line", "on fire" }; |
1. Het zit in in de source van sysvinit, niet die van de kernel.Op vrijdag 22 februari 2002 15:34 schreef compukid het volgende:
Niet in 2.4.17?
code:
1 2 3 compukid@pc1:/usr/src/linux$ grep -ir tylor * compukid@pc1:/usr/src/linux$ grep -ir AEROSMITH * compukid@pc1:/usr/src/linux$
2. Het is tyler, geen tylor.
waarom zou iets uit wall in de kernel zitten? Want daar zoek je, terwijl je de sources van wall moet hebben.Op vrijdag 22 februari 2002 15:34 schreef compukid het volgende:
Niet in 2.4.17?
code:
1 2 3 compukid@pc1:/usr/src/linux$ grep -ir tylor * compukid@pc1:/usr/src/linux$ grep -ir AEROSMITH * compukid@pc1:/usr/src/linux$
code:
1 2 3compukid@pc1:/usr/src/linux$ grep -ir 'on fire' * | grep lp | less drivers/char/lp.c: printk(KERN_INFO "lp%d on fire\n", minor); drivers/usb/printer.c:static char *usblp_messages[] = { "ok", "out of paper", "off-line", "on fire" };
Nee, die van sysvinit, zie bovenOp vrijdag 22 februari 2002 15:46 schreef strlen het volgende:
[..]
waarom zou iets uit wall in de kernel zitten? Want daar zoek je, terwijl je de sources van wall moet hebben.
close enough, hij zat iig verkeerd
Hehe, ik kan me nog herinneren dat toen ik voor het eerst van linux hoorde dat ik dacht dat het gewoon 1 sourcefile was: linux.c En dat je dat door Turbo C++ kon halen, en dat je een linux.exe hadOp vrijdag 22 februari 2002 15:51 schreef strlen het volgende:
close enough, hij zat iig verkeerd
*ARGH*
iedereen weet toch dat het er 2 zijn: linux.c en linux.hOp vrijdag 22 februari 2002 15:55 schreef mithalph het volgende:
[..]
Hehe, ik kan me nog herinneren dat toen ik voor het eerst van linux hoorde dat ik dacht dat het gewoon 1 sourcefile was: linux.c En dat je dat door Turbo C++ kon halen, en dat je een linux.exe had
*ARGH*
Uhm, in 2.4.17 zegt ie vrolijk
Dus dit zit echt in shutdown hoor...
Kijk maar in de source van sysvinit 2.78, src/dowall.c
[edit]
Ben weer eens lekker bij de les vandaag zie ik
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| kleinesmurf:/usr/src/linux# shutdown -k now Broadcast message from root (pts/1) Fri Feb 22 16:00:21 2002... The system is going down to maintenance mode NOW !! Oh hello Mr. Tyler - going DOWN? Shutdown cancelled. kleinesmurf:/usr/src/linux# |
Dus dit zit echt in shutdown hoor...
Kijk maar in de source van sysvinit 2.78, src/dowall.c
code:
1
2
3
4
5
6
| #ifdef AEROSMITH
if (fromshutdown &&
!strcmp(utmp->ut_user, "tyler"))
fputs("Oh hello Mr. Tyler - going DOWN?\r\n",
tp);
#endif |
[edit]
Ben weer eens lekker bij de les vandaag zie ik
Hier stond (en staat) onzin
Nou uh... ik had je hele bericht niet gelezen...Op vrijdag 22 februari 2002 16:14 schreef mithalph zoiets als het volgende:
Waar dacht je dat ik m dan uit gequote had?
En nu staat hier nog alleen maar onzin... Zullen we maar weer proberen OT te gaan?
In de kernel source 2.4.17 bestand arch/i386/kernel/apic.c op regel 257
/* Pound the ESR really hard over the head with a big hammer - mbligh */
Hmm.. Hier dus nietDie text zit hier in het shutdown commando.
sysvinit 2.83 en sysvinit 2.84 (de nieuwste) zit het niet meer in 
downgraden voor een easteregg lijkt me weer zo overdreven
PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.
zal ik ff een patch submittenOp vrijdag 22 februari 2002 17:31 schreef nitenite het volgende:
sysvinit 2.83 en sysvinit 2.84 (de nieuwste) zit het niet meer in
Lol:Op vrijdag 22 februari 2002 16:19 schreef blaataaps het volgende:
voor de debian mensen:
code:
1 apt-get moo
Werkt niet bij potato, wel bij sid en woody.
code:
1
2
3
4
5
6
7
| (__)
(oo)
/------\/
/ | ||
* /\---/\
~~ ~~
...."Have you mooed today?"... |
En hoe kreeg je dit Easter Egg tevoorschijn ?Op maandag 25 februari 2002 15:43 schreef beelzebubu het volgende:
HELP!
Dat dacht ik even toen ik dit zag:
[afbeelding]
Krijg me daar zowat een hartaanval, wel lachen
God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt
Verwijderd
Kweenie.... ie kreeg ik gratis na 25 dagen uptime van mijn werkstationnetje denk ikOp maandag 25 februari 2002 22:21 schreef moto-moi het volgende:
[..]
En hoe kreeg je dit Easter Egg tevoorschijn ?
Ik deed niks speciaals ofzo, geloof ik
Pagina: 1