Toon posts:

[XP] adminastrator wachtwoord

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met de install van winxp.

Het zit namelijk zo tijdens de stup van de nederlandse dell oem winxp (weet niet zeker of het dezelfde is)en je wil de herstel optie gebruiken in de setup menu moet je op een gegeven moment het adminastrator wachtwoord invullen, maar ik heb het boekie helemaal doorgelezen, maar ik zag niks staan over een admin wachtwoord voor de herstel optie, geprobeert wat in te vullen, maar dat lukt echt niet.
Ra ra ra wat is het? :?

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-12-2025
Gewoon enter? (dus leeg wachtwoord?!)

En anders Dell effe opbellen?!

• Ex-Amiga
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-01 16:11

Ex-Amiga

Why can't i upload a pix

MMM ik denk dan dat je toch echt bij degene moet zijn die zo aardig was om xp te instaleren op die machine.
Maar als ik me niet vergis heeft de eerste gebruiker die je aanmaakt na installatie van XP ook Admin rechten.
Zijn deze genoeg of moet je specifiek als Administrator ingelogd zijn. ?
Even kijken tot welke usergroep je nu behoort.
Suc6.

Asus A7V ,512mb el cheapo mem , Aopen1232a ,oldie Aopen dvd 6x ,40g maxtor & 45g IBM ,SB live 5.1 cheapo ver. Sony STR-DB 830 ,2x Infinity overture 1 & 2 x infinity Reference mkII & blaupunkt center 20 years+, Lenoxx dvd 9000

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op donderdag 21 februari 2002 12:22 schreef Twynn het volgende:
Gewoon enter? (dus leeg wachtwoord?!)

En anders Dell effe opbellen?!
Heb je dat wel eens geprobeerd?
ik bedoel...

Zelf XP (of w2k) installeren en dan bij administratorwachtwoord niets opgeven maar gewoon op enter rammen.

Vervolgens na de installatie het administratorwachtwoord nodig hebben omdat zo'n venstertje verschijnt maar puur de enter inrammen niet helpt :(

Ik denk dus dat die tip van jou op niets zal uitdraaien ... helaas voor topicstarter

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op donderdag 21 februari 2002 12:20 schreef Just_Pred het volgende:
Ik heb een probleem met de install van winxp.

Het zit namelijk zo tijdens de stup van de nederlandse dell oem winxp (weet niet zeker of het dezelfde is)en je wil de herstel optie gebruiken in de setup menu moet je op een gegeven moment het adminastrator wachtwoord invullen, maar ik heb het boekie helemaal doorgelezen, maar ik zag niks staan over een admin wachtwoord voor de herstel optie, geprobeert wat in te vullen, maar dat lukt echt niet.
Ra ra ra wat is het? :?
Erhm, waarom zo moeilijk doen? Je reset het admin password gewoon even voordat je systeem herstel doet (via Computer Management) ;)

Verwijderd

Misschien moet je AdminIstrator in kloppen ipv
Adminatrator...

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik bedoel dus tijdens de instalatie van windowsxp kan je kiezen voor instaleren of herstellen, als je herstellen kiest krijg je op een gegeven moment d melding dat je de adminastrator wachtwoord moet invullen, en het is niet het wachtwoord bij startup en ook geen enter.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-12-2025
Op donderdag 21 februari 2002 12:26 schreef wfvn het volgende:
Heb je dat wel eens geprobeerd?
ik bedoel...

Zelf XP (of w2k) installeren en dan bij administratorwachtwoord niets opgeven maar gewoon op enter rammen.
Hmm.. Ik ging uit van een pre-installed os, dus van zo'n recovery cd enzo..

Daarbij heb ik inderdaad wel vaker meegemaakt dat er geen wachtwoord was..
(overigens kan het ook zijn dat het bij een HP of Fujitsu was, want ik heb met al die machines moeten werken ;))

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik bedoel dus tijdens de instalatie van windowsxp kan je kiezen voor instaleren of herstellen, als je herstellen kiest krijg je op een gegeven moment d melding dat je de adminastrator wachtwoord moet invullen, en het is niet het wachtwoord bij startup en ook geen enter.

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op donderdag 21 februari 2002 13:05 schreef Just_Pred het volgende:
Dat had ik ook begrepen. Dat zou dus betekenen dat er al een XP installatie op je systeem staat. Anders valt er immers niets te herstellen. Dus eerst XP gewoon booten, dan het admin password resetten, en daarna pas de optie repair doen tijdens de setup...
Pagina: 1