Adaptec 39160 BIOS bug?

Pagina: 1
Acties:

• navyseal44
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08-2025
Ik heb mijn adaptec 39160 geflashed naar de laatste BIOS (3.10).

Als ik nu bepaalde SCSI ID's uitschakel in de BIOS scan, worden die alsnog gewoon gescanned... :'(

Hebben meer mensen dit probleem? Of een oplossing hiervoor?

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dat heb ik ook met mijn 19160, toen ik van BIOS 2.7 naar 3.1 ging... ik heb het er maar bij laten zitten aangezien het verder geen kwaad kan...

Virussen? Scan ze hier!

• navyseal44
Nope, kan i.d.d. geen kwaad.

Alleen duurt m'n SCSI BIOS zo een stuk langer als ik 30 ID's moet scannen i.p.v. 3

• Papillon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-03 15:17

Papillon

Spring 's in the Air...

Als het goed is zit SCSI meestal wel in systemen waarbij die bus dat gescand moet worden bij het booten vrij zelden gebeurt.

Mijn SCSI systemen zitten vrijwel altijd in de lucht of er moet eens een HD/PCI kaart/memory o.i.d. bijgeschroefd worden. Het is ook beter voor de computer 24/7 te draaien dan elke dag aan/uit.

F u cn rd ths, u mght hv a gd jb n cmptr prgmmng.

• navyseal44
Op donderdag 21 februari 2002 12:49 schreef Papillon het volgende:
Als het goed is zit SCSI meestal wel in systemen waarbij die bus dat gescand moet worden bij het booten vrij zelden gebeurt.

Mijn SCSI systemen zitten vrijwel altijd in de lucht of er moet eens een HD/PCI kaart/memory o.i.d. bijgeschroefd worden. Het is ook beter voor de computer 24/7 te draaien dan elke dag aan/uit.
Niet bij iedereen dus...
Mijn eigen systeem draait gewoon op SCSI :9~

Verwijderd

Op donderdag 21 februari 2002 12:03 schreef wildhagen het volgende:
Dat heb ik ook met mijn 19160, toen ik van BIOS 2.7 naar 3.1 ging... ik heb het er maar bij laten zitten aangezien het verder geen kwaad kan...
Heb je naast het vermelde "probleem" van de topicstarter ook nog vóórdelen gemerkt van die Bios-upgrade? Ik eigenlijk niet...

Mijn Sandra-scores zijn (voorzover deze al betrouwbaar zijn) eigenlijk alleen maar minder geworden.

Adaptec SCSIBench geeft heel andere (en betere) waarden.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op donderdag 21 februari 2002 17:05 schreef abreemjathuis het volgende:

[..]

Heb je naast het vermelde "probleem" van de topicstarter ook nog vóórdelen gemerkt van die Bios-upgrade? Ik eigenlijk niet...
Ik ook niet, maar ik heb altijd zoiets van "er is een nieuwere, dus er zal allicht iets gevonden zijn".

Virussen? Scan ze hier!

• navyseal44
De nieuwere BIOS is wel degelijk beter.

Snelheid is een stuk omhoog gegaan, zeker met 10.000 toeren schijven.

edit:

typfoutjuh
Pagina: 1