Toon posts:

[Java] Applet wilt niet werken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heb ik eindelijk de moed gevonden om met java aan de slag te gaan en mijn eerste hello world in java te gooien .. werkt het niet!

ik zet het gewoon in <applet code="HelloWorld.class"></applet>

heb java bestandje:

import java.applet.Applet;
import java.awt.Graphics;

public class HelloWorld extends Applet {
public void paint(Graphics g) {
g.drawString("Hello world!", 50, 25);
}
}

gecompiled tot een class bestand
en als ik het in me browsertje wil bekijken komt ie keer op keer aan of ik de Virtual Machine wil installeren (pas 8x gedaan ofzo) ik wordt er nu echt gek van :(

ik gebruik Java 2 SDK
en ie 5.5

iemand oplossingen/tips ?

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:13
Welke browser gebruik je?
Welke JRE heb je geïnstalleerd?
Welke JDK gebruik je?
Werken andere applets wel?
Waarom stond dat niet in je oorspronkelijke bericht?

• wasigh
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

gebruik niet de applet tags maar object tags

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Als je echt met Java aan de slag wilt, voldoet Microsoft technologie niet meer. De ontwikkeling hiervan is stopgezet en de huidige producten zijn gebaseerd op zeer oude versies.

Waarom het hier niet werkt weet ik zo niet, maar ik weet wel een oplossing: downloaden een Java 2 SDK van Sun. Je kunt de meest recente versie hier vinden:
http://java.sun.com/j2se/1.4/

In de Java Tutorial wordt je keurig begeleid bij je eerste stappen in Java.

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

Verwijderd

Topicstarter
thanx maar Java 2 SDK gebruik is dus en heb idd op andere pc's al geprobeerd het appletje te draaien dmv de applet tag en de object tag.

en in beide gevallen gaf hij heel mooi weer dat hij het niet kon vinden

• mbravenboer
NeoMagik: thanx maar Java 2 SDK gebruik is dus en heb idd op andere pc's al geprobeerd het appletje te draaien dmv de applet tag en de object tag.
Het lijkt mij sterk dat je dat allemaal hebt geprobeerd... Heb je de nieuwste Java? Oudere Java Plugins pakken namelijk niet alle applet tags (zoek maar eens op GoT hierover). HTMLConverter gebruikt?

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

Verwijderd

Topicstarter
het is toch echt zo dat ik java 2 sdk gebruik :)
en ik heb idd al het stuk over die html converter gelezen maar die zet alleen applet tags om in object tags .. het moet toch gewoon draaien zonder fratsen zoals html converter?

Verwijderd

Je APPLET-tag klopt niet, je zegt immers zelf dat je Java hebt gebruikt, en Java 2-applets kun je niet zo in je HTML zetten.
Op java.sun.com kun je een HTML-converter downloaden, die je APPLET-tags zo omzet dat ook Java 2-applets weergegeven kunnen worden.

• mbravenboer
NeoMagik: het is toch echt zo dat ik java 2 sdk gebruik :)
Dat zegt niet zoveel. Er zijn heel veel versies.
en ik heb idd al het stuk over die html converter gelezen maar die zet alleen applet tags om in object tags .. het moet toch gewoon draaien zonder fratsen zoals html converter?
Nee dus. Applets zijn uitgegroeid tot een enorme chaos. Door deze chaos kan je eigenlijk absoluut niet vertrouwen op de applet tag. De HTML converter zet de applet tag om naar een cross-browser object/embed constructie die garandeerd dat de Java 2 Plugin van Sun wordt gebruikt.

Verwijderd

Moet er in Applets niet altijd een main() zitten?

Verwijderd

Op donderdag 21 februari 2002 16:42 schreef D0nutz het volgende:
Moet er in Applets niet altijd een main() zitten?
Nee, das in applicaties
code:
1
public static void main(String args[]){}

Verwijderd

Oja, klopt... /me schaamt zich!

• GiLuX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-11-2025
probeer dit eens in je pagina erbij te zetten:
code:
1
2
3
4
<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript"><!--
    if (_ie == true) document.writeln('<OBJECT classid="clsid:8AD9C840-044E-11D1-B3E9-00805F499D93" WIDTH = 400 HEIGHT = 50  codebase="http://java.sun.com/products/plugin/1.1.2/jinstall-112-win32.cab#Version=1,1,2,0"><NOEMBED><XMP>');
    else if (_ns == true) document.writeln('<EMBED type="application/x-java-applet;version=1.1.2" java_CODE = "HelloSwingApplet.class" java_CODEBASE = "example-swing" java_ARCHIVE = "applets.jar" WIDTH = 400 HEIGHT = 50   pluginspage="http://java.sun.com/products/plugin/1.1.2/plugin-install.html"><NOEMBED><XMP>');
//--></SCRIPT>

dan gaatie automatisch de java plugin installen, wie weet werkt het dan.

"I disagree with what you are saying, but I will defend to the death your right to say it." -- not clear who

• Stephan Oudmaijer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08-2023
Jouw code is gewoon goed hoor niks mis mee. Je html file en je HelloWorld.class staat toch wel in de zelfde directory he ? :)

Als je nog heen j2sdk1.4 geinstalleerd hebt doe dat dan !

http://java.sun.com/j2se/1.4/download.html en dan wel de Windows (all languages) versie !

installeer ook de plug-in voor IE en als het dan nog niet werkt weet ik het ook niet meer.
Pagina: 1