Toon posts:

MdiChild vanuit een DLL in mdiform plaatsen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een applicatie met een dll.

Die applicatie is een MDIform.

Vanuit die dll wil ik een mdichild activeren, maar als ik
dan een application.createform en frmPreview.show heb gedaan geeft de dll een error dat hij geen MDI form vindt

Wat is de oplossing?

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

[Delphi] denk ik dan maar?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Verwijderd

Indien VB: Kan niet. (simpeler kan ik het niet maken voor je)

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Is er niets iets mogelijk met PostMessage ofzo?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Verwijderd

Topicstarter
Het is in delphi

• Delphi32
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:08

Delphi32

Heading for the gates of Eden

Oplossing 1: van je DLL die je child forms bevat, een bpl maken. Een bpl (Borland Package Library ongeveer) is een dll die het probleem van process boundaries oplost tussen Delphi exe en Delphi DLL (geldt ook voor Borland C++).
Dan kan je gewoon in de aanroepende exe gebruik maken van alles wat er in de bpl zit.

Oplossing 2: ff zoeken... dit is een standaard probleem. Probeer de Borland site, ik weet zeker dat ik daar iets over dit probleem heb gevonden.
Ah, het was iets met het zetten van de application.handle in de dll... zoek daar eens verder op.

• Stephan Oudmaijer
  • Laatst online: 16-08-2023
Op donderdag 21 februari 2002 11:50 schreef Otis het volgende:
Indien VB: Kan niet. (simpeler kan ik het niet maken voor je)
het kan wel want ik heb et pas nog gedaan, ik heb de source niet bij de hand.. morgen post ik de oplossing.

of zoek ff op msdn...

Verwijderd

Op vrijdag 22 februari 2002 00:45 schreef CK het volgende:
[..]
het kan wel want ik heb et pas nog gedaan, ik heb de source niet bij de hand.. morgen post ik de oplossing.
of zoek ff op msdn...
VB DLL's zijn com objects. In VB kun je geen com object als MDI child definieren, je kunt namelijk die dll niet compileren. Waarschijnlijk praten we niet over dezelfde dingen :)

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:24

Crazy D

I think we should take a look.

Misschien kun je wat hobbyen door de windowstyle met de API aan te passen. Dat is me in VB weleens gelukt, ook al werkte het 1 en ander niet helemaal zo lekker als dat het een 'echt' mdi child was zoals je in VB kan aanmaken. Ik denk dat dat in Delphi op zich min of meer hetzelfde zal werken.

Persoonlijk zou ik me eigenlijk afvragen of ik wel een form in een dll wil hebben die als mdichild moet gaan werken, en ik t niet op een andere manier zou willen oplossen...

Exact expert nodig?

Pagina: 1