Rambus geheugen vragen:

Pagina: 1
Acties:

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-08 10:39
Ik ben in het bezit van een Intel pentium III met daarin 128 mb Rambus geheugen (Toshiba, PC700).

Nou wil ik er 128 MB bijzetten en stuit ik op de volgende vragen:

-In de pricewatch staat naast het rambus geheugen ook een 3 tal modules met 'ECC' erachter, waar is dat goed voor?? moet ik zoiets aanschaffen?? of het normale geheugen??

-Er zijn verschillende merken, maakt dat iets uit?? denk het zelf niet, maar jullie zijn de profs :))

-wat gaat er gebeuren als ik erbij PC800 stop?? ik heb namelijk PC700 maar dat zie ik nergens te koop!

Ik vraag het toch maar aan jullie, als profesionales, voor de zekerheid :7

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Op donderdag 21 februari 2002 11:24 schreef Icey het volgende:
-In de pricewatch staat naast het rambus geheugen ook een 3 tal modules met 'ECC' erachter, waar is dat goed voor?? moet ik zoiets aanschaffen?? of het normale geheugen??
Dat ECC is error correcting geheugen.. Wordt over het algemeen meer gebruikt in servers enzo..
Voor jou zal het niet echt voordeel hebben, en het is duurder.. Normaal geheugen is dus goed genoeg..
-Er zijn verschillende merken, maakt dat iets uit?? denk het zelf niet, maar jullie zijn de profs :))
Je hebt gelijk.. Zeker als je niet wilt overclocken maakt het niet zoveel uit..
Uit de FAQ:

• Welk merk geheugen is goed?

Dit is hetzelfde verhaal als voor moederborden: Er bestaat nauwelijks nog slecht geheugen, dus als je normaal gebruik van het geheugen wilt maken dan zijn de verschillen minimaal. Modern PC133 geheugen draait vrijwel allemaal goed op CAS2, en meestal kan er zelfs met merkloos geheugen nog aardig overgeclockt worden. En overclocken is dan ook meteen datgene waarvoor je de voorkeur aan een bepaald merk zou kunnen geven.

Sommige zweren bij Infineon, en andere bij Crucial of Mushkin. Sommige fabrikanten stellen zeer hoge eisen aan hun modules, dus met die strenge selectie heb je een grote kans dat je goed kunt overclocken. Bij de middelmatige merken kun je hier ook mazzel mee hebben, maar garanties zijn er met overclocken nooit. Als iemand roept dat een merk top is omdat zijn module op 150MHz draait, dan zegt dat niks over andere modules van hetzelfde merk. De resultaten zijn in principe altijd exemplarisch.
-wat gaat er gebeuren als ik erbij PC800 stop?? ik heb namelijk PC700 maar dat zie ik nergens te koop!
Dat gaat gewoon werken.. PC700 is inderdaad niet veel verkocht, maar sowieso zijn PIII-systemen niet veel verkocht met rambus geheugen..

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-08 10:39
thanx! nou alleen nog een betrouwbare zaak vinden :)

Verwijderd

Bij www.informatique.nl hebben ze nog wel een 64MB bankje, hij is wel belachelijk duur trouwens.

Je vind hem bij magazijn uitverkoop bovenaan de site.

Dane-Elec Rimm 64Mb RDram PC700, 184 pins 6 229.00 1

Verwijderd

Uhm sla me als ik het mis heb maar P3 met RAMBUS :?

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Op donderdag 21 februari 2002 20:58 schreef 666_SerialKiller het volgende:
Uhm sla me als ik het mis heb maar P3 met RAMBUS :?
Slap..... :+

Het ASUS P3C board is oa. een P3 board met RDRAM. (Intel 820 chipset)

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

Pagina: 1