Hallo,
Weet iemand wat je precies doorstuurt? En hoe ik een binaire code kan doorsturen? Ok, ik weet het, het is een rare vraag, maar laat het mij even verduidelijken via dit stukje code:
Ik initialiseer mijn Winsock, er wordt een UDP/IP socket aangemaakt, enz. Alles werkt dus perfect.
Aan de code hierboven zie je hoe er een buffer gedefineerd wordt:
en dat er een string in die buffer gekopieerd wordt
Met die sendto() ben ik dus verplicht om een string door te sturen.
Maar wat wordt er dan precies doorgestuurd? ASCII code? HEX? Binair? Worden daar bijvoorbeeld End-Of-Line of andere karakters bijgevoegd?
Ben ik verplicht om die string te gebruiken? Kan ik niet gewoon binaire code doorsturen?
Het is misschien een rare en/of moeilijke vraag, maar ik zou dit echt graag willen weten. Alvast bedankt!
Weet iemand wat je precies doorstuurt? En hoe ik een binaire code kan doorsturen? Ok, ik weet het, het is een rare vraag, maar laat het mij even verduidelijken via dit stukje code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| char szBuf[256];
int nRet;
strcpy(szBuf, "From the Client");
nRet = sendto(theSocket, // Socket
szBuf, // Data buffer
strlen(szBuf), // Length of data
0, // Flags
(LPSOCKADDR)&saServer, // Server address
sizeof(struct sockaddr)); // Length of address |
Ik initialiseer mijn Winsock, er wordt een UDP/IP socket aangemaakt, enz. Alles werkt dus perfect.
Aan de code hierboven zie je hoe er een buffer gedefineerd wordt:
code:
1
| char szBuf[256]; |
en dat er een string in die buffer gekopieerd wordt
code:
1
| strcpy(szBuf, "From the Client"); |
Met die sendto() ben ik dus verplicht om een string door te sturen.
Maar wat wordt er dan precies doorgestuurd? ASCII code? HEX? Binair? Worden daar bijvoorbeeld End-Of-Line of andere karakters bijgevoegd?
Ben ik verplicht om die string te gebruiken? Kan ik niet gewoon binaire code doorsturen?
Het is misschien een rare en/of moeilijke vraag, maar ik zou dit echt graag willen weten. Alvast bedankt!
edit:
typo's
typo's