stage -> hulp!

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Vinzzz243
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01-2025
Yo!

Ik zit hier op mijn stageplek, en moet informatiestromen rondom ict toepassingen onderzoeken. En nou dacht ik, er zullen vast wel mensen zijn die dat al eerder eens hebben gedaan. (ik denk dan aan activiteiten stroom schema's en dergelijke)

Wat moet ik precies doen:
Een klant wil een domeinregistratie aanvragen. Hoe gaat dat in zijn werk blablabla...
Een klant wil hosten...
Een klant wil een dedicated server aanvragen
Een klant wil een colocated server aanvragen

Het gaat hierbij om algemeen onderzoek, dus informatiestromen tussen een ALGEMENE leverancier en klant...

Wie kan mij verder helpen of heeft misschien goede links?
(ik hoef geen cursussen etc ofzo, die kutlinks vind ik al genoeg :P)

THX IN ADVANCE

vinzzz

• Attilla
  • Laatst online: 23-06-2021
Misschien is het een id om even een nette mail naar xs4all te sturen ik denk dat zij je wel willen helpen.
Het zijn hele aardige mensen daaro hoor en ook hun zijn ooit op school begonnen.

• Vinzzz243
thx, zal es een poging wagen

• HGM
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGM

wat een wazige opdracht, zoiets schrijf je toch in 1 dag?? Of zit er iets heel speciaals aanvast?

Welk niveau opleiding is dit dan??

Edit: ook nog zo'n irritante dubbelpost van je :(

• Attilla
  • Laatst online: 23-06-2021
Dat wil ik ook wel weten welke opleiding je doet.

• Vinzzz243
dubbelpost? hmm srry begrijp je niet goed...

ik heb precies hetzelfde gevoel als jullie daarbij...ik kan me dus ECHT NIET indenken dat ik daar 100 dagen mee zoet ben, terwijl de bedrijfsleider hiero zegt tegen mijn stagebegeleider (pikte ik toevallig op), realiseert die stagair zich wel dat ie werk van minimaal 180 dagen in 100 dagen moet oplossen, en dan nog niet eens te spreken van die applicatie te bouwen...

LOL, dus alleen al met het documenteren en onderzoek plegen zou ik al een half jaar mee zoet zijn...NOT!

volg hogere informatica

<edit>bedoel je dat ik bij wetenschap rubriek ook al had gepost?</edit>

• eborn
  • Laatst online: 05-08 20:55
Ben ik even blij dat ik met mijn stage nu lekker mag PHP'en :)

Ik zou als ik jou was gewoon met zoveel mogelijk providers/hosters contact opnemen, dan krijg je een zo breed mogelijk verhaal.

Verwijderd

Als die stage opdrachten voor een HIOer zo simpel zijn, hoop ik dat ik de stages mag overslaan als ik volgend jaar naar de HIO ga.

• eborn
Het gaat vaak op een stage ook niet om de moeilijkheidsgraad van de opdracht, maar de ervaring die je opdoet met het werken in een bedrijf. Nou is het wel zo dat PHP op onze opleiding (nog) niet tot de lesstof hoort, dus als je nog niets van PHP/MySQL afweet kun je bij.v wel heel veel bijleren op een stage.

Daarom krijgen MTS'ers (bij ons i.i.g.) ook vaak stagevrijstelling, omdat ze al eens stage hebben gelopen.

• HGM
  • Niet online

HGM

tja, klikt heel leuk wat je verteld. Maar:
- idd die dubbelpost in W&l dus.
- Als je nu zelf aangeeft dat het zo simpel is, waarom kom je dit dan hier op zo'n knullige manier vragen??

Persoonlijk ben ik wel van mening dat een stage een bepaald niveau moet hebben, waarom anders stagelopen?? Om ervaring ofzo, ervaring in onder je niveau werken heb je IMO ook niets aan, toch?
Misschien dat er daarom altijd verteld wordt dat HIO de gemakkelijkste beta studie op HBO niveau is >:)

• eborn
Is het tegenwoordig verboden om dingen te vragen hier ofzo? Ik dacht toch dat dit forum daar in eerste instantie voor bedoeld was. Blijkbaar storen sommige mensen zich eraan dat niet iedereen hier een vraag heeft over het zelf maken van een AMD of Pentium processor. Maar ga dan niet zitten posten dat de vraag nergens op slaat of dat de vraag knullig gesteld is.

Verder geef ik toe dat de HIO opleiding die ik volg voor iemand met een redelijke voorkennis niet moeilijk is. Althans, niet de eerste twee jaar.

• HGM
  • Niet online

HGM

mm ik dacht dat een stage was om zelf iets te leren, niet om op GoT iets te vragen?? Maar dat zal wel aan mij liggen natuurlijk :)

• Vinzzz243
zal ik het es uitleggen...

stage is in de volksmond hetzelfde als , iedere werkdag kiezen uit de 2 neusvleugels waaruit je kunt gaan eten.

Een stage voor onze 4 jarige opleiding stelt idd niets voor, HGM, tis de laatste afstudeerstage die belangrijk is.

Het is idd de bedoeling dat je een kijk op het bedrijfsleven krijgt, kijk, ik kan nu zonder problemen 100 dagen thuis werken en die opdracht afmaken, nos problemos. Maar iedere dag van 0630 - 1900 thuis wegzijn...das de ervaring die je moet opdoen :) lol...

Kwoon namelijk in maastricht en loop stage in eindhoven airport...

BTW waarschijnlijk gaat mijn stageopdracht veranderd worden in een database-driven website ontwikkelen voor een bedrijfje, dus waarschijnlijk PHP :) LOL, kan ik jou nog de nodige dingen vragen eborn :P

• Vinzzz243
Het enige kutte van een stage is dat bij 80% van de gevallen de mensen geen KUT te doen hebben. Dat is gewoon zo, ga maar na!

En mijn opdracht zou eigenlijk een meerwaarde moeten hebben voor het bedrijf waarvoor het bedoeld is. Ik mag er nix over publiceren, gaat namelijk over een bedrijf dat nu nog in projectfase is, en wacht op financier om de lucht in te gaan. Als het idee werkt (binnen 1 maand) dan wordt het super, en zeker een miljoenencompany...

Het is dus zeker voor een beginnende it-er als ik een kans van 1 op miljoen, om zo een bedrijfsproces te zien bloeien, want ik pas net binnen de dage dat het bedrijf begint,en MOET runnen...wat dat betreft is het wel een oppertunity...maar nogmaals, ik ging er ook in 1e instantie naartoe om wat PHP te leren en bouwen :P

mzzl

• Vinzzz243
heej eborn, welke hoge school zit je dan?

• The Source
  • Laatst online: 22:24
Vinzzz bij welk bedrijf loop je stage?

• HGM
  • Niet online

HGM

Op donderdag 21 februari 2002 14:01 schreef Vinzzz het volgende:
zal ik het es uitleggen...

stage is in de volksmond hetzelfde als , iedere werkdag kiezen uit de 2 neusvleugels waaruit je kunt gaan eten.

Een stage voor onze 4 jarige opleiding stelt idd niets voor, HGM, tis de laatste afstudeerstage die belangrijk is.
Tja, HGM loopt op dit moment ook stage en het is toch zeker zo dat mijn opdracht wel 'iets' voorstelt, zelfs redelijk wat. Natuurlijk is het zo dat je moet 'wennen' aan het werken, maar om nu te stellen dat je iedere dag geen f*ck uit hoeft te voeren???

Misschien had je dan bij het zoeken naar een stage wat meer initiatieven aan de dag moeten leggen.

Maw een stage is gewoon wat je er zelf van maakt, als jij uit je neus wilt eten dan zal je dat wel voor elkaar krijgen, als je daadwerkelijk een goed stukje werk neer wilt zetten dan kan je dat ook voor elkaar krijgen.

Ennuh: php is nou niet iets waar een echt profi IT bedrijf mee werkt IMO

• The Source
Op vrijdag 22 februari 2002 09:45 schreef HGM het volgende:

[..]

Tja, HGM loopt op dit moment ook stage en het is toch zeker zo dat mijn opdracht wel 'iets' voorstelt, zelfs redelijk wat. Natuurlijk is het zo dat je moet 'wennen' aan het werken, maar om nu te stellen dat je iedere dag geen f*ck uit hoeft te voeren???

Misschien had je dan bij het zoeken naar een stage wat meer initiatieven aan de dag moeten leggen.

Maw een stage is gewoon wat je er zelf van maakt, als jij uit je neus wilt eten dan zal je dat wel voor elkaar krijgen, als je daadwerkelijk een goed stukje werk neer wilt zetten dan kan je dat ook voor elkaar krijgen.

Ennuh: php is nou niet iets waar een echt profi IT bedrijf mee werkt IMO
hehe... dit is zoiets als de pot verwijt de ketel >:) Sinds jij stage loopt zit je namelijk wel veel op GoT.

ennhh... php wordt ook bij profi IT bedrijven mee gewerkt hoor. Tenzij je Lost Boys niet profi noemt.

• HGM
  • Niet online

HGM

Op vrijdag 22 februari 2002 09:48 schreef The Source het volgende:

[..]

hehe... dit is zoiets als de pot verwijt de ketel >:) Sinds jij stage loopt zit je namelijk wel veel op GoT.
Oh?, je moet toch altijd rustig beginnen :) En je werk goed over de tijd verdelen enzo :)
ennhh... php wordt ook bij profi IT bedrijven mee gewerkt hoor. Tenzij je Lost Boys niet profi noemt.
Ach, misschien gebruiken ze t weleens >:)
Op hun eigen site iig niet:
code:
1
The site lostboys.com is running Microsoft-IIS/4.0 on NT4/Windows 98.

• The Source
Op vrijdag 22 februari 2002 09:51 schreef HGM het volgende:
Ach, misschien gebruiken ze t weleens >:)
http://www.arrows.com/

• HGM
  • Niet online

HGM

Op vrijdag 22 februari 2002 09:54 schreef The Source het volgende:

[..]

http://www.arrows.com/
Tja, ik zie nergens staan dat LostBoys die site gemaakt heeft, maar misschien dat ze er een stagiair opgezet hebben >:)

Want echt profi zit die site niet in elkaar, leuk grapje:
http://www.arrows.com/default.php?fileName=/default.php?fileName=/default.php?fileName=/default.php?fileName=/default.php?fileName=/default.php?fileName=/

http://www.arrows.com/default.php?fileName=http://www.tweakers.net

• The Source
hehe...

ging er mij om dat een profi bedrijf PHP gebruikt. Alhoewel ze het niet profi hebben gebruikt, maar dat is een ander verhaal.

Maar hoe zit het nu met die stage knakker? Er is een dag voorbij dus die opdracht zal al wel klaar zijn >:)

• HGM
  • Niet online

HGM

Op vrijdag 22 februari 2002 10:21 schreef The Source het volgende:
Maar hoe zit het nu met die stage knakker? Er is een dag voorbij dus die opdracht zal al wel klaar zijn >:)
Bedrijf is toch maar failliet gegaan >:)

• Vinzzz243
haha lol, ehm, mijn opdracht is inderdaad veranderd, ik mag nu voor een berijfje een database-driven website maken....Ok, zal ook wel niet veel voorstellen, maar vergelijk het met de lessen html en asp die we op school krijgen, niemand doet wat eraan, en haalt het toch...

Ik kan de naam van het bedrijf niet noemen ivm overeenkomsten, kan alleen zeggen dat British Telecom, SUN en Zeus meewerken....dus toch wel groots, dacht ik zo

• Vinzzz243
Op vrijdag 22 februari 2002 10:23 schreef HGM het volgende:

[..]

Bedrijf is toch maar failliet gegaan >:)
Ik had vandaag vrij gekregen om naar een seminar van adobe te gaan....vandaar dat ik dus nog niet (zo vroeg) op tweakers te vinden was :P

• eborn
Waar slaat dat nou weer op? :? Alleen maar omdat het gratis is mag een bedrijf er niet mee werken?

Verwijderd

Op donderdag 21 februari 2002 14:26 schreef Vinzzz het volgende:
Het enige kutte van een stage is dat bij 80% van de gevallen de mensen geen KUT te doen hebben. Dat is gewoon zo, ga maar na!

En mijn opdracht zou eigenlijk een meerwaarde moeten hebben voor het bedrijf waarvoor het bedoeld is. Ik mag er nix over publiceren, gaat namelijk over een bedrijf dat nu nog in projectfase is, en wacht op financier om de lucht in te gaan. Als het idee werkt (binnen 1 maand) dan wordt het super, en zeker een miljoenencompany...

Het is dus zeker voor een beginnende it-er als ik een kans van 1 op miljoen, om zo een bedrijfsproces te zien bloeien, want ik pas net binnen de dage dat het bedrijf begint,en MOET runnen...wat dat betreft is het wel een oppertunity...maar nogmaals, ik ging er ook in 1e instantie naartoe om wat PHP te leren en bouwen :P

mzzl
een stage is er ook om er achter te komen dat er meer is dan alleen PHP en wat te bouwen.....
wat dat betreft lijkt mij jouw stage wat dat deel betreft al geslaagd! ;)
stage is dat bij 80% van de gevallen de mensen geen.......te doen hebben.
Dat is erg jammer. Bij ons (chemisch) bedrijf hoef je je niet te vervelen. Een initiatief-rijke, stagiair, mag kennis genereren aan het front van ons vakgebied!
Wij proberen de opdrachten zo te kiezen dat er voor beide partijen er iets inzit. Het goed opleiden van stagiaires voelen wij als een plicht ook al kunnen we helaas lang niet altijd een baan garanderen, die luxe kennen we in de chemische industrie helaas niet.
Aan de andere kant is er ook een verantwoordelijkheid voor de stagiaire.... die niet om 8 uur met mailen begint, om 12 uur de 2e ronde doet en om 16:30 de 3e... en tussendoor zijn werk probeert af te raffelen...... Gelukkig zijn er ook nog serieuze stagiaires..... (die best mogen mailen ;)).

• Vinzzz243
dat snap ik, het betekent dus niet dat ik niet serieus ben...ik wil ook graag iets doen. als ik vakantie heb, vind ik dat de eerste week geweldig, en de 2e week wilde ik al weer naar school, dan heb ik geen fuck te doen...

maar ik ga es een mp3 cdtje fikken, koptelefoon meenemen, dan gaat het wel lukken daaro :)

mzzl
Pagina: 1