Toon posts:

Award bios 4.51PG

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb een nogal dringend probleem. Ik moet in het bios zijn op mijn werk (award 4.51PG), maar deze is pw protected. Op de pc staat Win NT 4.0 (service pack 6). De colleda met admin rechten is er deze nog 2 weken op vakantie. Kunnen jullie me vertellen hoe ik in vredesnaam in het bios kom? Ik had al lijsten met standaard passwords gevonden, maar die werken niet.
Alvast bedankt.

Groetjes Guus.

Verwijderd

Je kan altijd even de kast openmaken en de bios resetten, dan wordt ook het wachtwoord gewist. Doe dit alleen als je ervaring hebt met biossen en weet hoe je alle instellingen terug moet zetten na de reset.
Om te resetten kun je 2 dingen doen, via de handleiding van het moederbord de clear-cmos jumper zien te vinden en die omzetten, paar seconden wachten en weer terugzetten (stroom er af natuurlijk). Je kan ook het batterijtje (vaak een ronde knoopcel) loswippen met een schroevendraaiertje, paar seconden wachten en terugplaatsen.

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:54
- edit Crichton was eerst :+ -

En er moet een programmaatje zijn die het zo ff voor je uitleest.

ff zoeken. :D

Verwijderd

Topicstarter
Openmaken van de kast is geen optie, omdat mijn collega alle sleutels heeft van de sloten, waarmee de pc's gelockd zijn. En over dat proggie, zoals ik al zei, het is NT en er is nu geen admin account beschikbaar.

Verwijderd

Probeer eens 1 van de volgende paswords van Award:

AWARD_SM
BIOSTAR
SW_AWARD
AWARD_SW

Ik weet niet of het werkt, heb ze al een aantal jaar op een diskette staan.

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op donderdag 21 februari 2002 11:04 schreef Guusje het volgende:
Openmaken van de kast is geen optie, omdat mijn collega alle sleutels heeft van de sloten, waarmee de pc's gelockd zijn. En over dat proggie, zoals ik al zei, het is NT en er is nu geen admin account beschikbaar.
Hmm, erg vaag, je collega neemt dus ook alle sleutels mee op vakantie? Erg dubieus dit...
En over dat proggie, zoals ik al zei, het is NT en er is nu geen admin account beschikbaar.
Dus je kan hem wel opstarten? Er zit dus geen BIOS opstart wachtwoord op maar alleen een BIOS setup wachtwoord?

Als je hem kan booten is het een kwestie van SAM wegkiepen.

Verwijderd

Topicstarter
Hij neemt de sleutels natuurlijk niet mee op vakantie, maar ze liggen bij hem thuis (zoals altijd, die dingen hoeven nooit open).
Ja en de sam weggooien? Ik weet het niet maar dat gaat niet echt onder NT. En ik kan niet onder DOS booten. De standaard bios pw's werken natuurlijk niet.

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op donderdag 21 februari 2002 11:18 schreef Guusje het volgende:
Hij neemt de sleutels natuurlijk niet mee op vakantie, maar ze liggen bij hem thuis (zoals altijd, die dingen hoeven nooit open).
Blijft dubieus, doorgaans stopt een bedrijf de sleutels in een kluis o.i.d. maar niet bij 'iemand' thuis.

En er wordt nooit eens wat kapots vervangen of iets geupgraded bij jullie? Vaag... bij ons moeten ze zo vaak open (memory upgrades, HD upgrades, defect memory vervangen, defecte HD's vervangen, etc.).
Ja en de sam weggooien? Ik weet het niet maar dat gaat niet echt onder NT. En ik kan niet onder DOS booten. De standaard bios pw's werken natuurlijk niet.
Tsja.. dat krijg je ervan met zo'n vage bedrijfs policy.
Pagina: 1