Afhankelijke lijsten in Access

Pagina: 1
Acties:

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Topicstarter
Ik probeer met access een database te maken voor storingsmeldingen.

Nu heb ik de tabellen gemaakt en een query waar ik straks een formulier overheen zet.

Wat ik nu wil is dat ik 2 opties heb, namelijk de categorie en het werkelijke probleem aanvinken.

Ik heb dus het eerste venster waarin ik dus bijvoorbeeld kassastoring aantik, of pin-storing en dan wil ik dat in het 2e venster automatisch als ik kassastoring aantik dat er een lijst komt met bijvoorbeeld storing aan de lade, storing display etc. en als ik pin storing geef dat ie komt met communicatiestoring of foutcodes pin.

Weet iemand hier een oplossing voor ?

Bij voorbaat dank!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Topicstarter
Please :*

Ik kan nu helemaal niet verder, ik zou het fijn vinden als iemand me kan helpen. Volgens mij is het heel simpel te doen maar moet je het nét even weten :)

Verwijderd

Op donderdag 21 februari 2002 10:49 schreef FerryHeibrink het volgende:
Wat ik nu wil is dat ik 2 opties heb, namelijk de categorie en het werkelijke probleem aanvinken.

Ik heb dus het eerste venster waarin ik dus bijvoorbeeld kassastoring aantik, of pin-storing en dan wil ik dat in het 2e venster automatisch als ik kassastoring aantik dat er een lijst komt met bijvoorbeeld storing aan de lade, storing display etc. en als ik pin storing geef dat ie komt met communicatiestoring of foutcodes pin.
Je maakt een tabel met categorieen (nummers en omschrijvingen) en een tabel met problemen. Bij elk probleem geef je ook het nummer van de bijbehorende categorie.
Als je nu bijvoorbeeld uit een listbox de categorie selecteert, kan je bij het event AfterUpdate de inhoud (RowSource) van de tweede listbox (met problemen) wijzigen met een simpele query:
"SELECT * FROM tabelProblemen WHERE categorie = " & listCategorie.Value