[PHP] Installatie onder Windows XP werkt niet goed

Pagina: 1
Acties:

• PluueeR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 21:56
Ik weet niet zeker of deze topique hier hoort. Maar goed. Om dus in de verloren tijd dat ik op mijn werk normaal uit mijn neus zit te eten een beetje nuttig te besteden. Dacht ik van kom, laat ik eens Apache, PHP en MySQL op mijn laptop installeren.

Normaal gebruik ik altijd een eigen Linux server om mee te PHP'n. Maar nu dus even onder Windows. Op zich ging er met de installatie dus niets fout. Maar zodra ik een eigen PHP bestand open in me browser. Krijg ik een mooie error dat "php.exe has generated errors" maar wanneer ik een simpel script maakt die alleen:
code:
1
phpinfo();

Parsed werkt het wel goed. Beetje k*t dus dat ie dat andere niet wil parsen. De bestaande files gebruiken sessions. Deze zijn volgens het phpinfo script enabled.

Ik gebruik dus de cgi variant php.exe.

Verwijderd

Heb je het session.save_path ingesteld naar je temp map? anders krijg je errors...

• PluueeR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 21:56
Je had helemaal gelijk, ik ging er eigenlijk vanuit dat PHP dat zelf zou regelen en dat omdat session het zouden moeten doen, dat geen enkel probleem zou moeten zijn :)

Maar het werkt, nu nog even uitdokteren hoe het met MySQL zit ;)

Verwijderd

phpdev gebruiken, dat heb ik hier nu ook en het werkt perfect B-), perl (als je dat wil), mysql, apache en php in 1 package en voorgeconfigureerd.

Verwijderd

Op donderdag 21 februari 2002 14:49 schreef Foxboy het volgende:
phpdev gebruiken, dat heb ik hier nu ook en het werkt perfect B-), perl (als je dat wil), mysql, apache en php in 1 package en voorgeconfigureerd.
Een andere optie is ook www.abriasoft.com
Dit pakket installeert ook alles ineens.