Toon posts:

[VB6 - ASP] Html oprdacht gevenaan .exe

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk, en zo ja, hoe, dat ik met een scriptje op onze intranet site een zelfgemaakt programma aanstuurd die lokaal op de computer staat. Ik wil iets maken dat er met een printknop mijn programma die lokaal op de computer staat word aangestuurd, en dat ik variabele meegeeft aan het script, en dan wil ik met een word-layout die meegegeven waarde's in zetten en uit laten printen.

Ik hoop dat julie een beetje snappen wat ik bedoel, zo niet, vraag het even.

• Belgar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-08 22:31

Belgar

Archmaster ranzige code..

Ik denk het wel, maar het verhaal is een beetje warrig :)

Beetje onduidelijk of je nu problemen hebt met het scriptje of het aansturen van de .EXE.

Ik zelf werk normaal alleen met C++ en daarmee is dit te combineren. Geen ervaring met ASP of VB, maar als je de htlm header uit kunt lezen werkt het.

zoals ik het begrijp:

[gok]

http://url/scriptje.dll?print%20dit%20maar%20ff

scriptje.dll:
text=query
run_the_exe met 'text' //'print dit maar ff' locaal printen

[/gok]

Aanroepen van EXE's kan in ieder geval altijd.

...Als het maar werkt

Verwijderd

Topicstarter
Om even te verduidelijken:

Ik wil een programma laten installeren op de client zijn computer. En nu wil ik binnen de intranet-pagina met een functie waardes doorgeven aan het programma wat op de client zijn computer is geinstalleerd. En dan moet het proggy, wat dus op de client zijn computer staat, de waardes laten verwerken. Bijv. een bepaalde pagina uit laten printen, in een Word/Excel-lay-out laten verwerken, enz enz.

Ik heb hier totaal nog geen ervaring mee, maar heb wel het nodige ervaring in Visual Basic 6 en ASP.

Maar nu is mijn vraag, wat voor code moet ik in de html pagina zetten, om het programma op de client zijn computer te laten activeren. En hoe moet ik in mijn proggy maken, dat hij gaat kijken of er iets in de html pagina staat waar het proggy iets mee kan!

Verwijderd

Je kan niet zomaar exe files op de client gaan aanroepen vanaf een HTML pagina (afaik), wat je natuurlijk wel kunt doen is een java applet of een activeX control schrijven die op de client draait en vanalles doet. Waar je ook nog naar kunt kijken is VBScript/JScript op de client, ook daarmee kun je wel het een en ander voor elkaar krijgen, maar als ik dat verhaal van jou zo hoor zou ik echt eens kijken naar ActiveX controls. Heb er zelf nog nooit mee gewerkt, dus ik hoop dat k geen stomme dingen zeg :)

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02-2025

SchizoDuckie

Kwaak

[search=razor_blade ieplugin]

http://www.nvlf.nl/razor/ieplugin.zip

:)

Stop uploading passwords to Github!