INTEL PENTIUM III 700 MHZ.FCPGA overclocken

Pagina: 1
Acties:
  • 158 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Rush
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-04-2024

Rush

joris is

Topicstarter
Hoi,

Ik ga een INTEL PENTIUM III 700 MHZ.FCPGA kopen en nu vroeg ik me af tot hoeveel ik deze kan overclocken. Ik heb al een zwaardere koeler erin dus dat zit wel snaar.

Rush

tremble and despair for i am power!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 31-08 17:22

Beaves

Usque ad Finem

ik heb ook een 700E en de mijne draait op 933, 980 gaat, maar dat vind mijn videokaart niet echt leuk :(. Heb er overigens een Golden Orb op zitten.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• Rush

Rush

joris is

Topicstarter
Draait ie dan nog wel stabiel??
En die Golden Orb is een koeler neem ik aan.

• Beaves

Beaves

Usque ad Finem

Rock stabel, uptime's van 7 dagen zijn geen uitzondering, op 933 dan. Op 980 test ik niet omdat ik dan geen 3d apps kan draaien :(. Heb als OS win98S.E draaien.

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

Op www.overclockers.com staat een database van diverse types CPU's hoe ver deze overclockt zijn en welke manier dat bereikt werd.

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

Verwijderd

Ik heb vanmiddag mijn PIII700E op kunnen halen en recht uit het doosje, 700@933Mhz op 133Mhz FSB. En nu rent ie lekker op 1002Mhz.

Een beter proc kan ik me niet voorstellen :D :D :D :D

O ja, ik koel hem met een Golden Orb en hij zit op een MSI6905 Master converter op mijn Abit BE6-II met 128MB Huyndai geheugen.

• Elteor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-12-2021

Elteor

doet wat met computers ....

Ik heb een dual 700@933 draaien, geen enkel probleem. Ik lees vaak dat er bij 700's verschillende resultaten behaald worden, waaronder soms zelfs helemaal geen overclock-mogelijkheden, maar uit mijn ervaring (ook van vrienden) blijkt dat de meeste 700's zonder problemen (mits goed gekoeld) de 933 halen.

Succes.

Distributed Computing - TEB - Elteor-statspage

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

De Cbo stepping van de PIII 700 wil weleens veel hoger uitvallen dan de 1e serie van de 700. Alle 700 FCPGA procs. hebben deze stepping. correct me if I'm wrong...

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

Verwijderd

De cB0 stepping staat er inderdaad bekend om dat deze heel ver te oc-en zijn maar er zijn natuurlijk altijd gevallen die niet zo ver komen.

Enige tijd geleden stond hier een topic over een PIII700E en die kwamen niet verder als 840Mhz.

Het is denk toch een kwestie van een beetje geluk hebben.

Ik heb alle shops die hem verkochten een mail gestuurd met de vraag welke stepping deze had en welke produktie code. Deze heb ik vergeleken met de procs uit de CPU database van www.overclockers.com

Verwijderd

Ik draai al een maand of 2/3 op 1008 . Gaat prima met een Golden Orb .

• Rush

Rush

joris is

Topicstarter
Is die Golden Orb dan zo'n goede cooler?
Ik heb hier een CPU COOLER P3-FCPGA,FAN, BALL BEARING TOT 1.4 Ghz. liggen zou die ook goed zijn?

• Unico
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-07-2025
Peejee heb je al een tec
geprobeert
ik ben best benieuwd

Verwijderd

Nee die heb ik niet , en die koop ik voorlopig ook niet . Misschien haal ik er 50-100 Mhz meer uit , maar dat is me de investering niet waard . 1008 is echt zo stabiel als een huis , alle tests draaien gewoon , dus niet van 'Ja alleen 3DMark doet ut nie' ofzo . zonder te crashen haal ik 1029 ook nog , maar daarna gaat m'n register zitten fokken . Eerst een Plex 40x/SCSI kaart/DVD speler , dan kijk ik wel wat de volgende nieuwigheid wordt . Niet dat ik niet nieuwsgierig ben hoe hard ie zou kunnen , maar dat kan ik tot nog toe goed onderdrukken .

• Beaves

Beaves

Usque ad Finem

Hoe onderdruk je dat, zou ik ook wel willen kunnen :)

Verwijderd

Wat me opvalt, dat er niemand tussen zit met een PC133 op 150MHz bus?

Bij mij lukt dat toch ook met een Alpha-Delta combo....

Verwijderd

Harry : Mijn Huyndai geheugen heb ik na aanleiding gekocht van een oud topic van jou. Ik krijg hem nu nog niet stabiel 145Mhz FSB maar het cvoltage kan nog omhoog.

Wat voor serienummer staat er op jouw geheugen precies? Als het hetzelfde is weet ik dat het in ieder geval niet aan mijn geheugen ligt.

Verwijderd

Beaves : met veel drank :+

Verwijderd

Jawel hoor Harry , ik heb hier ook nog 2 plaatjes van een P3-700@1050 . Dat heeft ie ook al 2 of 3 keer ff gedaan . Alleen die upload van mij werkt nog steeds niet . :(:( Chello zuigt wat support betreft .

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://people.a2000.nl/wscho/temporale/tydelijk/ageheugen.jpg

Dit is het exacte nummerwat ook op de chip staat, en het is 6ns.
Ik weet het, voordat straks allerlei discussies losbarsten, 75 zou normaal duiden op 7,5 ns, maar de fabrikanten hanteren soms zulke rare codes, ook die Kingston van Newt(OC-Shop) toendertijd had de zelfde chip, en de zelfde specs.

**Ja van jou wist ik het wel PJ !!!! ;)

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Hoi, pas een systeempje in mekaar geflanst ( uitsluitend gaming en wat websurfen ) P3B-F moederbordje, Pentium 3 700E slot 1, 192 mb pc 133 cas 2 geheugen, GeForce 2 GTS. FF wat opkrikken dacht ik. Dat gaat wel errug gemakkelijk ten opzichte van mijn p3 Katmai 500mhz die niet verder kwam dan 620mhz. Deze 700 draait zeer lekker op 980mhz, 1050 gaat ook maar ik zit nog op standaard koeling dus ik hou hem op 980 voorlopig. Ik heb wel 3 case fans ( gesloopt uit oude powersupplies) 1 onder die lucht erin blaast en 2 boven in de kast die het er weer uit moeten zuigen. CPU temp op idle is 30 graden en na een uur Q3 is ie 45 graden op 980 mhz zo uit de doos.
GeForce 2 doet het ook errug goed alhoewel de core niet verder wil dan 220 mhz , geheugen ging een stuk beter ( 400mhz )
Ik heb de default benchmark van 3d mark 2000 ook een paar keer gedaan en ik vroeg me af hoe die is voor mijn setup: 8200+ marks

http://www.madonion.com/compare.shtml?639963

Die-hard Brexiteer

• B-BRAIN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-12-2025
mijn 700E wil niet hoger dan 800
anders word die onstabiel

heb der standaart koeler opzitten omdat ik zowat geen koeler kwijt word vanwege converter wie der op zit
gebruik de converter van abit(slotket heet dat ding,als ik het goed heb)

als iemand suggesties heeft om hem hoger te krijgen dan stuur me ff een berichtje via icq of mail me even

• _mARCO_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-08 16:46

_mARCO_

Hier staat niks

'k Heb zelf een P3-650E op 1001 lopen op een Abit BE6-2, dus op 155 Mhz FSB. Vcore 1,85 ; VIO 3,9 ; koeling is een Alpha PEP66T met Delta 60HP.

B-BRAIN: check out: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/120094

sigloos

Verwijderd

ik heb pech :( heb vekeerde stepping gekocht, gaat niet hoger dan 784 :(
Pagina: 1