Toon posts:

IIyama VMP 451 onscherp geworden

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds vorige week het volgende probleem. Mijn beeld van bovenstaande monitor is behoorlijk minder scherp dan dat hij eerst was. Het lijkt alsof de icoontjes en menubalken als een bewegende foto worden afgebeeld. Waar dit aan ligt weet ik dus niet. Ik heb een Matrox G550 videokaart dus je zou zeggen dat ik perfect beeld zou moeten krijgen. Waar ligt het probleem: bij de videokaart of bij de monitor en hoe los ik het op?

• Fatamorgana
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-08 04:17

Fatamorgana

Fietsen is gezond.

Zelf heb ik pas een 2e hands IIyama monitor gekocht voor als 2e monitor, het was best goedkoop. Hij werkt goed, maar het beeld was wat onscherp in het midden. Toen heb ik ff het 'geheime' service menu geprobeerd en daarmee kon ik hem weer scherp krijgen.

Maar of dat bij jou kan weet ik niet en of het een oplossing is voor je probleem kan ik zo niet zeggen. Zo te beoordelen heb je ergens anders last van omdat het niet langzaam is gekomen.

Misschien heb je last van h-moire of v-moire effecten? Dat kun je zo aanpassen in het standaard menu.

Verwijderd

Vriend van mij heeft hetzelfde probleem gehad met die monitor. Dus voor zover ik weet ligt het voor 100% aan je monitor en zou je die dus moeten vervangen. Niet rot bedoeld, maar ik vind dat die monitor zowieso onscherp beeld geeft ten opzichte van andere vergelijkbare merken.

Aan je videokaart ligt het zeker niet.
Ik hoop dat je er wat aan hebt!

Verwijderd

Topicstarter
In eerste instantie was ik behoorlijk tevreden over de kwaliteit van deze monitor, maar nu dus helemaal niet meer. Ik zal nog eens met h en v-moire gaan spelen, maar ik snap niet dat dit ineens fout is gegaan. Het stond namelijk perfect.

• Fatamorgana

Fatamorgana

Fietsen is gezond.

Op donderdag 21 februari 2002 10:26 schreef capela het volgende:
maar ik snap niet dat dit ineens fout is gegaan. Het stond namelijk perfect.
Er KAN natuurlijk ook iets stuk gegaan zijn in je monitor. Alles kan stuk helaas. Het hoeft maar een condensator of een spoeltje te zijn en het werkt niet meer. Heb je nog garantie?

• Mark309
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Mark309

Ook wel Piet

Gewoon kap eraf schroeven, zit er aan de achterkant een zwart blok met een paar stelschroeven, gewoon een beetje aan de focus draaien en je beeld wordt weer scherp. staat wel aaridg wat spanning op :+

Productman.nl - Helpt startups in de Achterhoek en Liemers - https://www.wiegaaterverhuizen.nl - Versla de makelaar ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 'm in december vorig jaar aangeschaft bij informatique, dus er zit vast wel garantie op. In ieder geval 3-jaar on site, maar wat dat nu betekent weet ik niet zo goed. Alleen irriteert het me dat als ik iets goeds denk te kopen dat het dan altijd stuk gaat.:'(

Verwijderd

Topicstarter
electrocutie, daar hou ik niet van.

• Fatamorgana

Fatamorgana

Fietsen is gezond.

Anders kijk je ff of je in het service menu kunt komen. Ik moet daarvoor het volgende doen:

monitor staat uit
- druk op MENU en hou die ingedrukt en zet de monitor aan
- laat MENU los en zet de monitor uit
- druk op - en hou die ingedrukt en zet de monitor aan
- laat - los en druk op MENU

nu moet je veel meer opties hebben, en 1 van die opties kun je de scherpte mee instellen. Maar onthoud wel ff hoe de opties staan voordat je er mee gaat klooien.

• apa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-08 09:42

apa

Run Forest, ruuuuuuuuuunnnnn!!

Je bent niet de enige met probs met een 451:

[topic=130527/1/25]

Ik sta op pagina 11 (!!) ervan... Iiyama is gewoon een flutmerk met een flutservice geworden in de loop van het voorbije jaar... Mijn eigen 451 was zowat DOA (of beter: ik had beeld, maar het was absoluut onleesbaar); een vriend heeft zijn 22" (ken typenummer niet vanbuiten) al 3 keer moeten binnenbrengen (en de laatste keer beweerden ze zelfs dat hij zijn scherm nooit had binnengedaan en dat hij dus geen scherm terug kon verwachten!!!!! Gelukkig had hij een ondertekend ophaalbon); een collega hier op 't werk heeft een 17" (ook dat typenummer ken ik niet vanbuiten) met een defecte voeding (af en toe wil ie gewoon niet aan en dan moet die ongeveer een uur later terug proberen; bij Teleplan/Iiyama zeggen ze dat dat normaal is!!!!)...

Ohja, de 451 zelf heeft last van fabricageproblemen, maar Iiyama erkent deze niet als dusdanig waardoor ze je monitor dus niet zomaar vervangen. Je moet 'm laten herstellen en de service na verkoop werd uitbesteed aan TelePlan. Deze doen niets meer dan het contrast en de brightness bij te regelen. Moraal van het verhaal: koop geen Iiyama meer... Ze zijn schandalig duur voor low-end prul.

Ik heb na 2 maanden sukkelen voor service mijn Iiyama bij mijn pc-boer omgeruild voor een Sony (mits opleg natuurlijk). Ik vind mijn Sony wel duur, maar 't is tenminste kwaliteit! Die vriend die een pIiyama 22" had heeft ondertussen een Eizo 21" gekocht... persoonlijk vind ik die wel absurd duur, maar ook die heeft tenminste een goede beeldkwaliteit.

PC: R5-2600X | X370-Pro | 2x8GB | 960Pro 512GB | WD 4TB | GTX 660 | Eizo CX240 | Steinberg UR22MkII | JBL LSR305

Pagina: 1