Toon posts:

Spellen onder XP Professional

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi. Deze vraag moet al wel eens langs gekomen zijn, maar ik kan niets hierover vinden in de search.

Voordat Windows XP uitkwam had je altijd mensen die Windows 2000 draaien voor al hun business-appz, voor games e.d. draaien ze er Windows 98 of Windows ME naast.

Vraag 1.
Is de performance van spellen onder Windows 2000 echt zo slecht? Of is die niet veel slechter dan onder Windows 98 / ME.

Vraag 2.
Met de komst van XP, is het nu ook zo dat je Windows XP qua game-performance kan vergelijken met een OS als Windows 2000 en de XP Home Edition met een OS als Win ME of 98SE?
Oftewel, is de gameperformance onder Windows XP Professional slechter dan onder Windows XP Home?

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-01 15:38
2000 doet prima in spellen, alleen UT heeft bij mij kuren, de rest gaat wel goed :)

En je tweede vraag: Home en Pro zijn allebei even goed in spellen.

• maikel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-01 08:46
Ik draai al m'n spellen onder Win2k. En het werkt allemaal perfect !
Hooguit wil een enkel spel nog wel een checken wat voor OS er draait en dan krijgt ie als antwoord 'NT'. Dan geeft ie dus aan dat ie niet op wil starten.
Dit is volgens mij alleen bij de wat oudere Need For Speed-games.

Verwijderd

Antwoord 1

Je kan Win 2000 perfect gebruiken om spellen onder te spelen
Ik gebruikt het nu al bijna 1 1/2 jaar en is minder vast gelopen dan XP :) (Heb een tijd dual boot gedraaid totdat ik ruimte tekort had en W2000 gedelete heb je raad het al een maand later crashte XP |:( partitie pleitte en ik draai nu weer onder W2000 :))
M.a.w Windows 2000 loopt prima met games (soms patches nodig maar ja dat hoort erbij :))

Antwoord 2
Zover ik weet is de gameperformance hetzelfde (ik draaide XP pro) Het echte verschil zit in de netwerkmogelijkheden

PS Heel veel oude spellen hebben onder XP xtra patches nodig (en sommige bedrijven hebben daar geen zin in/geld voor en zeggen dat op doos niet staat dat het ondersteund word en er dus nix voor doen |:( maar dat zijn uitzonderingen)

• Bootje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-01 10:58
Er is maar 1 spel dat raar doet bij mij onder XP en dat is Unreal Tournament. Bij dit spel gaat het geluid echt klote doen als ik hem opstart (soms niet, heel maf). Ik hoorde van vrinden dat het wel vaker voorkomt. (geen zin gehad om het op te lossen)
Maar voor de rest werkt XP voor mij goed. En het is tenminste een beetje stabiel. Kon ik van andere Win versies niet echt concluderen. :(

Verwijderd

Op donderdag 21 februari 2002 10:59 schreef Kazanjian het volgende:
Er is maar 1 spel dat raar doet bij mij onder XP en dat is Unreal Tournament. Bij dit spel gaat het geluid echt klote doen als ik hem opstart (soms niet, heel maf). Ik hoorde van vrinden dat het wel vaker voorkomt. (geen zin gehad om het op te lossen)
[off topic]
Probeer het eens in compatibility mode van Win 2000 dat wil vaak helpen
[/off topic]

Verwijderd

dicht :)

En zie ook deze antwoorden...
[topic=418110]
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.