Toon posts:

Overlay en subtitles

Pagina: 1
Acties:
  • 137 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een divx-je in Media player bekijk lukt het me niet om de subtitles goed te krijgen. Soms schijnt het beeld er op bepaalde stukjes doorheen zodat ze niet overheersend als witte letters op de voorgrond treden.
Als ik bv media player minimaliseer en dan weer naar voren zet heb ik even een zwart beeld en krijg ik de volgende melding in mediaplayer: "No YUV2 overlay surface possible, Possible reasons: Using GDI, old videocard, bugus driver, bad luck". Na een tijdje komt het beeld weer terug maar de ondertitels blijven vaag doen.
Weet iemand misschien hoe dit komt?

Oh ja, ik heb een Pine Geforce2 MX400 (64 MB)
en mijn res. is 1024x768 (32 bits), maar ik heb het ook met andere instellingen. Verder heb ik via 4in1 v4.37 erop staan en detonator drivers 27.42, met directx 8.1 (UK), OS is W2k SP2 (UK).

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-08 16:03

Mentalist

[avdD]

Op donderdag 21 februari 2002 13:48 schreef Kerstmit het volgende:
Niemand?
Je videokaart kan gewoon niet een heleboel dingen tegelijk doen, dus je moet niet gaan switchen tussen desktop, DivX, terug enz. Ik vraag me wel af waarom jouw DivX YUV2 gebruikt, komt misschien vaker voor maar ik gebruik liever 24bit kleur.

Misschien kun je een andere videokaart proberen, al zal dat niet veel helpen ben ik bang, maar ja, een GF2MX is ook niet alles ;)

En die subtitles... :? :? :?

Misschien toch een andere videokaart proberen, bij die subtitles moet volgens mij ook tegelijk tekst worden weergeven + het beeld (oid?) en dat zijn 2 dingen tegelijk. Als de ondertiteling al in het beeld gebakken is (dus gewoon wat je ook hebt als je met je VHS recorder een ondertitelde film opneemt) dan is het gewoon een slechte DivX.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• kNarf_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09-2024
Wat gebruik je om die subtitles weer te geven? Een plugin voor mediaplayer?
Ik zelf gebruik RadLight voor divx+subtitles en dat werkt prima, heb ook een GF2MX dus daar ligt het niet aan.
www.radlight.com

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vobsub 2.09 geinstalleerd. En de ondertitels zijn
.sub bestanden.
Met bijvoorbeeld bsplay heb ik nergens last van,
alleen de combinatie mediaplayer+vobsub. Maar daar vind ik het lettertype gewoon mooier dan bij bsplayer.

• kNarf_
Bij RadLight kun je het lettertype zelf instellen :P

Verwijderd

Topicstarter
Dat kan bij vobsub ook :)
en bij bsplayer ook

• kNarf_
wat is 't probleem dan :P

Verwijderd

Topicstarter
Zoals ik in m'n eerste post zei: overlay werkt op een of andere manier niet goed, en ik krijg die yuv2-melding elke keer.

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Op donderdag 21 februari 2002 15:40 schreef Kerstmit het volgende:
Zoals ik in m'n eerste post zei: overlay werkt op een of andere manier niet goed, en ik krijg die yuv2-melding elke keer.
Is het met iedere DivX file dan?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ligt niet aan de film of de .sub file hoor.
Iets met mijn videokaart (drivers) denk ik.

Verwijderd

andere player.. BSPLAY of THA PLAYA.

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Op donderdag 21 februari 2002 16:06 schreef Kerstmit het volgende:
Ja, ligt niet aan de film of de .sub file hoor.
Iets met mijn videokaart (drivers) denk ik.
Dan probeer je een andere videokaart :7

Lang leve nVidia :X

Wel een vaag probleem hoor. Andere player is inderdaad ook een goed idee.

Oh ja, heb je het Nemo codec pack (of hoe het ook heet) geinstallt? Dat heb ik een keer gedaan, toen kwamen er allemaal rotte filters op. Als je nemo hebt : uninstall en handmatig codecs erop zetten die je nodig hebt (DivX dus in ieder geval).

• kNarf_
Op donderdag 21 februari 2002 15:40 schreef Kerstmit het volgende:
Gebruik dan een andere player |:(

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik geprobeerd. Bij Bsplayer heb ik nergens last van, letters zien er prima uit. Maar ik vind het lettertype bij mediaplayer mooier.

• mpegernie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-03-2016

mpegernie

.mpe

Op maandag 25 februari 2002 14:42 schreef Kerstmit het volgende:
Dat heb ik geprobeerd. Bij Bsplayer heb ik nergens last van, letters zien er prima uit. Maar ik vind het lettertype bij mediaplayer mooier.
lettertype/schaduw/kleur/grootte is toch instelbaar? nog niet goed genoeg? DivXG400 (filter) kan ook subtitles weergeven. tis eigenlijk voor Matrox G450 kaarten maar het kan voor andere videokaarten ook geen kwaad het te gebruiken meen ik. zoek ff met google.

"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead

Verwijderd

Met BSPlayer kan alles, wat jij wilt. Dus BSPlayer gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, thnx ik ga ff wat proberen!

• Spinal
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-08 11:55
Hoe verander je in BSPlayer het lettertype dan?

Laat maar, al gevonden

Full-stack webdeveloper in Groningen

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Tuesday 26 February 2002 09:16... Beetje erg oud topic dit :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.