Fax op pc vraag

Pagina: 1
Acties:

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik wil graag faxen kunnen versturen op mijn pc. Nou lijkt versturen mij het grootster probleem niet. Een faxprog maakt een "printer" aan en klaar.
MAar ik wil ook faxen kunnen ontvangen, via search kreeg ik de indruk dat dit beetje tricky is, maar een oplossing vond ik niet.
Ik begrijp dat de pc aan moet staan om faxen te kunnen ontvangen, maar detect de software zelf of er een fax aankomt? Of neemt hij ook voice calls aan? Want dat moet dus weer niet.

Ik zoek dus een oplossing (en goede software) voor deze situ...

• Telco
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08-2024

Telco

Biertje?

In principe is een faxapparaat ook maar een printer met een ingebouwd modem. Voor op de PC: Het spul moet aan staan, en als je er niet naast wil zitten om de ontvangst te aktiveren moet je modem & faxsoftware op auto-answer staan.

Overigens ziet je modem meestal niet het verschil tussen fax of voice. Als je ISDN hebt kun je fax naar een eigen nummer sturen dan heb je dat opgelost. Kan dat niet, dan bestaan er zgn. 'fax-select' switches, die zo goed en zo kwaad het gaat de beslissing fax/voice maken. Dit doen ze meestal aan de hand van het piepje dat faxen meesturen de lijn op.

Ik heb vroeger overigens goede ervaringen met WinFax PRO van Delrina.

Vandaag geen signature

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
En die fax-select switches zijn hardware of software?

Het is het belangrijkst dat ik faxen kan sturen, maar ontvangen is natuurlijk wel handig. Ga er alleen niet naast zitten! * iAR lijkt wel gek! *D