Monitor doet raar, wat kan het zijn?

Pagina: 1
Acties:

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-08 13:01
Gisteren toen ik mijn computer aandeed, toen deed mijn monitor raar. Er kwam geen beeld op en het was net alsof hij aan en uit bleef gaan. Zelfs toen ik mijn computer uitdeed, bleef hij dit doen.
Ik kon de monitor ook niet meer met de powerknop uitzetten. Pas toen ik de stekker eruit trok ging ie uit.

Normaal als de computer uit staat krijg ik een soort test beeld (monitor self test) maar dit kreeg ik ook niet te zien. Ik denk dus dat ie kapot is maar wat is er kapot.

Het is een LG en hij is nog geen 2 jaar oud maar heb geen garantie meer omdat hij bij een vieze Gateway computer zat. Kan het soms een condensator zijn of een beveiliging?

Help!!!!

Verwijderd

Er zit een relais bij het beeldkanon, die is waarschijnlijk de weg kwijt... heb dat eerder gezien..ga maar vast een nieuwe uitzoeken. :(

Dit kan 2 kanten op:

1. Morgen stuk
2. over een half jaar nog draaien, maar nooit wetende wanneer overlijden

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:54
Als monitoren raar gaan doen, blijven er vaak maar 2 mogelijkheden over:
- garantie
- nieuwe monitor

De meeste monitoren vandaag de dag zijn zo goedkoop dat repareren gewoon geen zin heeft. Dat is vaak gewoon te duur (tenzij je je eigen monitor kan repareren of iemand weet die dat kan).
Als je er geen verstand van heb, kan ik je niet aanraden om zelf je monitor open te schroeven en wat te vervangen...

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• kleefding
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-08 08:28
je kunt ook ff op internet kijken of lg onsite servise heeft op je monitor, op de meeste monitoren zit 3 jaar garantie

• kleefding
probeer het hier maar is www.lgservice.com

• wimpie007
Nee ben ik al geweest, geen garantie omdat Gateway die dingen gekocht heeft, jaja heel erg stom om een Gateway te kopen maar ja.....

Toch bedankt, dan maar gelijk een 19 inch kopen he, welke monitor kunnen jullie aanraden, het merk dan he. Het wordt dan geen LG meer, zooi...

Bedankt

• kleefding
ik heb zelf een 900b van lg.
wat je het beste kunt doen bij een nieuwe monitor is kijken naar de dotpitch en de verversingssnelheid, oftewel beeldscherpte en beeld vernieuwing.
je oude monitor laten repareren is vaak toch duurder dan de aanschaf van een nieuwe

• kleefding
als je monitor nog geen 2 jaar oud is kan je garantie verhalen bij leverancier, omdat die degelijke waar moet leveren.
En van een monitor hoef je er niet vanuit te gaan dat die al na 2 jaar stuk is.
Een monitor heeft ten minste een levensduur van 4 - 5 jaar.

gewoon zeuren om garantie bij de leverancier dus. Je hebt er recht op

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
zoiets heb ik ook gehad met een LG monitor.. een soort geluid alsof ie niet wil 'starten' en verder geen beeld meer.. de weken ervoor gaf ie ook al soms zomaar wat tikjes of ging ie even uit en weer aan.. dit heb ik met 2 monitoren gehad, maar wel gewoon aldoor een nieuwe gehad via de garantie.
Waarom zou je trouwens geen garantie hebben als je de monitor bij gateway hebt gekocht?? Dr zit volgens mij 3 jaar garantie op zo'n monitor dus daar heb je ook recht op, via LG of anders via Gateway..

• MinddiggerNL
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 15:17
Op donderdag 21 februari 2002 09:28 schreef kleefding het volgende:
als je monitor nog geen 2 jaar oud is kan je garantie verhalen bij leverancier, omdat die degelijke waar moet leveren.
En van een monitor hoef je er niet vanuit te gaan dat die al na 2 jaar stuk is.
Een monitor heeft ten minste een levensduur van 4 - 5 jaar.

gewoon zeuren om garantie bij de leverancier dus. Je hebt er recht op
Dat kan best tegenvallen...ik heb nu inmiddels 3 jaar een CTX 1569UA Trinitron die me toentertijd fl. 600,- heeft gekost. Harstikke duur voor een 15" maar hij zou ook een van de beste zijn, mede vanwege de sony trinitron beeldbuis.

Nou...heb ik gezien...zat toen maar 1 jaar garantie op CTX monitoren en exact twee dagen na dat jaar begon ie met kuren...doet ie nog altijd...inmiddels blaast ie het beeld meerdere malen per dag op (lijntrafo probleempje) en het beeld moet je telkens van formaat wijzigen wanneer je de monitor aan/uit zet. Vind ik toch wat erg snel voor een zgn. kwaliteitsproduct van die prijs...hij doet het nog wel, maar de vraag is nog hoelang...in elk geval vrees ik niet dat ie de 4 of 5 jaar gaat halen.

Dus of je dat zomaar kunt verwachten is denk ik iets te simpel gesteld...ik heb in elk geval zelf ook geen garantie meer dus ik denk dat de topicstarter hier ook ernaar kan fluiten.

• MinddiggerNL
Op donderdag 21 februari 2002 09:31 schreef rick_h het volgende:
zoiets heb ik ook gehad met een LG monitor.. een soort geluid alsof ie niet wil 'starten' en verder geen beeld meer.. de weken ervoor gaf ie ook al soms zomaar wat tikjes of ging ie even uit en weer aan.. dit heb ik met 2 monitoren gehad, maar wel gewoon aldoor een nieuwe gehad via de garantie.
Waarom zou je trouwens geen garantie hebben als je de monitor bij gateway hebt gekocht?? Dr zit volgens mij 3 jaar garantie op zo'n monitor dus daar heb je ook recht op, via LG of anders via Gateway..
Nou...als het een OEM product is omdat Gateway hem verkoopt...dan kan het zijn dat de garantietermijn korter is. Datzelfde heb ik ook al eens gehad met een IBM HD.

• psychotic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-11-2025

psychotic

Nixs

..Ja, eerst even goed uitzoeken of je zeker geen garantie hebt..

Daarna monitor openschroeven en kijken of je geen rare dingen ziet, loshangende shit enz. Monitor aanzetten en testen met een geisoleerde schroevendraaier hier en daar even checken. Pas op voor een opdonder 8-)

Ik heb gisteren een 17" monitor van een neef van me even bekeken. Het ding gaf alleen een rode gloed met nog rodere strepen erin. Het betrof hier een Compaq die nauwelijks branduren had. Mijn neef had het er al over om het ding de schroothoop op te gooien. Ik heb hem even mee naar huis genomen om te kijken, opengeschroefd, hier en daar wat geprutst. Wat lijmresten weggehaald, aan gezet en ... ja hoor, perfect beeld :7

Vanavond even mijn neef blij maken :)

MSI K7T266 Pro2 RU, XP 2400+@2600+ 52Gr stressed. Aopen HQ08 gemod met div Panaflo fans, Case 43 Gr. Sapphire Radeon 9500 Pro 330@310 Catlist 3.4, Compaq 8020 TFT 18,1" DVI, 768Mb Crucial@CAS 2-2T-5T-2T-4way, 2*Maxtor D740X-6L Raid

• Mad_Demon
  • Laatst online: 12-08 22:19
Op donderdag 21 februari 2002 09:10 schreef wimpie007 het volgende:
Nee ben ik al geweest, geen garantie omdat Gateway die dingen gekocht heeft, jaja heel erg stom om een Gateway te kopen maar ja.....

Toch bedankt, dan maar gelijk een 19 inch kopen he, welke monitor kunnen jullie aanraden, het merk dan he. Het wordt dan geen LG meer, zooi...

Bedankt
Philips 109P Brillance
LG 915FT+ Flatron ( :P )
19" Iyama (weet geen typenummer)

• wimpie007
Ja beetje stom geweest he, heb dat ding al opengeschroefd. (Anders kon ik niet zien welke beeldbuis erin zat)

Maarre er zat inderdaad ook lijm in maar lijm geleidt toch niet?

Kut LG. Maar zal ze wel lastig blijven vallen.

Ik heb thuis nog een 14 inch van samsung die al 8 jaar oud is, nog steeds perfect beeld.

• kleefding
succes

• MinddiggerNL
Garantie gaat in dit geval echt alleen via Gateway en niet via LG. LG is de beeldbuisfabrikant, maar het scherm is een gateway...daar moet je dus ook aankloppen voor garantie. Aangezien Gateway zich uit de Benelux heeft terug getrokken kan dit nog lastig worden vrees ik.
Pagina: 1