MSI slecht of niet ?

Pagina: 1
Acties:

• dvvelzen
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-08-2025
Hi,

Ik vroeg me af of die MSI kaarten nou echt zo slecht zijn. De pc winkel bij ons in de buurt wil ze om deze reden niet verkopen terwijl ze uit de benchmarks nou niet echt slecht komen.

Wat is er mee ???

mzzl,
Dennis

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:46
Ik geloof dat ze juist helemaal niet zo slecht zijn. En de benchmarks liegen er niet om.

Maybe moet je de search gebruiken en kan je zo wat vinden of er problemen mee zijn.

Ook nog, naar aanleiding van je andere topic over de Radeon, ik denk dat je in het verkeerde forum zit. Je moet 1 verdieping lager zijn.

Verder, begroetingen kan je beter voortaan achterwege laten, wij Tweakers begroeten elkaar automatisch :)

Verwijderd

Ik heb zelf msi bord nou ik ben er echt kei blij me!!
Hij kent echt alles zelfs als ik er een oude video kaart er in doe pci dan ziet die hem gewoon.
Hij loopt ook nooit vast.
Ik weet niet hoe dat bij de video kaarten zijn maar neem aan dat het het zelfde is.
En de prijs is altijd mooi bij msi!!! >:)

Verwijderd

Nou ik kan je zeggen dat ik hele goede ervaringen heb met msi. Ik heb een MSI moederbord en deze is zeer stabiel!

Verwijderd

Op donderdag 21 februari 2002 08:30 schreef Walm het volgende:
Nou ik kan je zeggen dat ik hele goede ervaringen heb met msi. Ik heb een MSI moederbord en deze is zeer stabiel!
Idem....

• Hermanvh
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Ik heb zelf 2x een MSI plankje gehad:
- K7T Master met U160 SCSI. De SCSI controller was voor geen mogelijkheid aan de praat te krijgen in Win2k, no probs in 98 en Linux :? Midden in een bios-flash bleef ie dus gewoon hangen :(
- K7T Pro 2A heb ik genomen als vervanger van de K7T Master, met losse U160 SCSI controller erbij, omdat ik Win2k wilde draaien. Die bleef ook gewoon midden in een bios-flash hangen. Daarna kreeg ik BSOD's tijdens de Win2k setup, wat aan de on-board sound bleek te liggen :r

Ik heb dus m'n buik vol van MSI :r

De eerste releases van MSI zijn altijd aardig buggy, dus een bios-flash is wel noodzakelijk :( Ik bij het flashen opgestart met een 98SE bootdisk en vanaf m'n HD geflashed, dus daar kon het niet aan liggen. Ik belde naar MSI, ze hadden daar dozen vol met losse BIOS-chippie's, dussuh ik vermoed dat dit probleem vaker voorkomt!

webOS all the way!

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:47

Kettrick

Rantmeister!

Ik heb een MSI 6330 (de eerste) met een Tbird 800, mijn volgende bord is zeker weer een MSI. Ik ben er erg tevreden mee.

• dvvelzen
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-08-2025
kennen jullie ook ff zeggen welke msi je aan beveel ??

Ik wil in iedere geval wel DDR ram gebruiken.

• Eindbaas
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:32
Mijn MSI 6321 (694D Pro AIR) draait ook heerlijk stabiel :)

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

Ben een gelukkige MS6380-LE gebruiker en ben er zeer tevreden over... nooit gezeik (afgezien van wat vage USB problemen die zich zo nu en dan voordoen). Sterker nog in de laatste pc consument staat een videoplanken test en de MSI wordt als beste getest.
Let wel bij aanschaf van je moederbord dat je de goede krijgt want er zijn meerdere uitvoeringen met ongeweer de zelfde typenummer. (Ik kreeg dus de lite versie terwijl ik dus de gewoone had besteld, wel voor de lite betaald dus dat was niet zo'n ramp).

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

Verwijderd

Ben ook goed zat van MSI, ik had een K7T266A mobo maar daar had ik alles maar problemen.

• HaveBlue
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-07 06:20
Geen problemen hier; k7t266pro-RU met duron 1000 en Red Hat 7.2. Prima machine voor het dagelijkse werk...

"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous

• GaMbiNo
  • Laatst online: 15:55

GaMbiNo

1337

Ik koop alles van MSI. :9
Ik ben juist zeer tevreden daarover.
Ik heb nu mijn tweede MSI mamaplankje en ik heb nog een MSI Geforce2 MX400. :9

Als ik iets nieuws nodig kijk ik altijd als eerste naar MSI.
Als zij niet hebben wat ik wil kijk ik elders.

Verwijderd

k heb zelf ook een msi bordje (K7T Turbo Raid), maar die draait perfect, werkelijk nooit problemen mee gehad. gewoon rocksolid (wel via4-in-1 meuk installeren :P)

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:16
Hmm, MSI staat volgensmij juist bekend om stabiliteit. Veel OEMS gebruiken bordjes van hun denk ik om die reden. Verder is hun TV-out op videokaarten simpelweg goed. Niks mis mee dus.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• boesOne
  • Laatst online: 10:21

boesOne

meuh

Hiero een MSI K7T pro 2 A (kt133) onder 98se niet echt super stabiel. hoewel dat ook aan alle vage progjes die ik draai kan liggen [emu's en veel tweaks], nu onder XP rock solid.. Geen crashes..
Alleen na upgrade naar bios 2.6 deed ie 2 minuten over detecten van de ide devs.. terug naar 2.5 en het was weer ok.. beetje vaag..
verder toch wel goed en goeiekoop

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

Ik denk dat het heel moeilijk is om stabiliteit te meten van een bepaalde mobo gezien het feit dat iedereen softwarematig gezein anders met zijn pc omgaat. De ene installerd er van alles op en verwijderd ook weer van alles met als resultaat een vervuilde windows install terwijl de andere alleen het broodnodige erop zet en verders gewoon normaal zijn pc gebruikt.

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

• Joppie4ever
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Ik heb een MSI 6380 bordje. Behalve dat m'n on board geluidskaart het niet meer doet heb ik nog nooit problemen gehad.

• Fantomas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik heb toch wel behoorlijk wat problemen gehad met mijn ms 6380, de brander deed het niet, (na een bios flash gedeeltelijk opgelost, doet het nu alleen als primairy slave), mijn onboard sound doet het niet.
En ik heb het idee dat de data doorvoersnelheid (of zo)niet optimaal is.
Maar ja, hij is wel retestabiel.

:)

• gjkamstra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:12
Ik heb een msi mobo en videakaart. Prima spul, zeer stabiel.

Hier had een grappige signature moeten staan, maar helaas: geen inspiratie

Verwijderd

Ik heb een MSI K7T266 Pro2, ook een heerlijk bordje, nul komma noppes problemen, en nog mooi rood ook.

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Alleen maar goede ervaringen hier :D Alleen in het verleden wat probs gehad met de VIA KT133A op mn MSI K7T-Turbo, maar dat was met een patchje ook opgelost..... Mn nieuwe mobo is perfect, retestabiel en vet snel!! Wel last gehad van een kapotte RAM module, maar dat was overduidelijk door de RAM-fabrikant zelf.....

Best wel aanraders eigenlijk die MSI's hoor: lekker scherp geprijsd en toch errug snel, stabiel en best goed en makkelijk over te klokken!

Verwijderd

Ben best wel tevreden over MSI. M'n K7T Turbo is eigenlijk m'n eerste mobo ooit zonder rare kuren (nooit last gehad van 686B bug vreemd genoeg)... maar mobo's worden in het algemeen zowiezo steeds beter dus dat is nog niet echt in het voordeel van MSI. Verder wel ook nog eens een snel bordje met wel aardige bios ondersteuning voor een mooi prijsje.

Alleen moeten ze wel wat aan hun handleidingen doen, staan bomvol fouten. En dan bedoel ik geen spelfouten, maar echt plaatjes voor jumperinstellingen omgedraait of erger :{
Pagina: 1