Toon posts:

Ervaring met Sony MDR-V700DJ koptelefoon?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet het, hij is van Sony. Maar hij schijnt wel een flinke bass te geven, en ik luister nou eenmaal voornamelijk drum&bass dus een goede bassresponse is wel zo fijn. Verder heeft hij een lage weerstand dus zal hij ook nog op m'n mp3-speler kunnen.
En tenslotte ziet hij er ook nog es mooi uit :P

Maar wat ik vooral nog wil weten... is hij echt wel een beetje stevig met dat plastic en die draaipunten? Want m'n koptelefoons vallen nogal vaak en deze schijnt zwaar te zijn.

Zit hij echt zo strak op het hoofd? Of valt dat wel mee. En kan iemand misschien ook de diameter van de behuizing voor de drivers opmeten? Ik heb namelijk een hekel aan koptelefoons die niet goed over je oren vallen.

En tenslotte: iedereen is zo hyped up over de bass. Maar is het alleen maar een lage dreun of zit er ook detail in? En hoe zit het met de rest van de frequenties? Nog wel een beetje goede midrange en treble? Ik wil die amen sounds niet missen, maar ze moeten ook weer niet van dat slissende geluid worden.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik durf het bijna niet te zeggen, maareh... :X

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
hm :?
misschien dat ik 'm zelf moet beluisteren? Ik zou het graag willen, maar geen enkele winkel verkoopt 'm hier dus ik moet 'm wel online bestellen :{

Verwijderd

Topicstarter
Die eerste is van de V600, maar de specificaties weet ik zowiezo allang.

Ik had alle reviews van epinions.com en audioreview.com al bekeken, maar dat is telkes of een zogenaamde audiofiel die 'm 1,1,1,1,1 geeft of een pubertje die vind dattie loeihard kan en er kick-ass uitziet en 'm 5,5,5,5,5 geeft...

Dat artikel van hifichoice had ik ook al gezien.

Etronics & millionbuy zijn weer specs die rechtstreeks van de sony site (die nu down is) zijn gecopy/paste, maar die ik ondertussen wel kan dromen :)

Ik wil nu alleen es serieus horen wat mensen ervan vinden die meerdere koptelefoons in die prijsklasse hebben gehad en niet wat dom voor zich uit zitten te blaten. Bovendien heb ik nog wat specifieke vragen die ik nerges echt goed beantwoord heb gezien. Ik heb er ook over zitten denken om deze vraag op headwize te stellen maar ik denk dat ik daar gelijk al de grond ingeflamed word omdat het 'sony' is...

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Op donderdag 21 februari 2002 04:33 schreef PsyFlux het volgende:
Die eerste is van de V600, maar de specificaties weet ik zowiezo allang.

(...)
Oeps, je hebt gelijk :)

Je kunt bij die specs in ieder geval wel zien wat het ding weegt (ben het alweer vergeten). Afmetingen heb ik zo gauw niet gezien.

Overigens ben ik zelf zeer tevreden over mijn Sennheiser HD270, prima bassweergave ; iets wat ik vaker tegenkom in threads als het gaat om Sennheisers. Maar goed, ik ben geen kenner, dus ik zal me verder afzijdig houden ;)

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Verwijderd

Nix mis met Sony hoor, met de bass zit het inderdaad wel goed komt prima geluid uit deze koptelefoon heb m zelf al hmm 2 jaar ofzoiets denk.

Laten vallen heb ik nog nooit getest en ga ik ook niet voor je doen ook, dat mag je lekker zelf uit gaan proberen.

Oftie strak op je hoofd zit of niet ligt er vooral aan hoe groot (breed) je hoofd is des te groter je hoofd des te strakker zal die zitten.
Diameter kan ff nix vinden om mee te meten tis net iets meer (paar mm) als de lengte van een penlite batterij meet zelf daar de lengte maar ff van op :)

Zoals ik al zei wat mij betreft zit het met het geluid wel snor.

Enigste mindere eraan vindt ik is dat de kussens uitdrogen en scheuren gaan vertonen :'(

Zoals type aanduiding al zegt het is een DJ hoofdtelefoon hou daar goed! rekening mee, om gewoon normaal langdurig muziek te luisteren is deze koptelefoon wat mij betreft niet echt geschikt (dat ga je echt flink voelen!), als je dus een 'normale' koptelefoon wilt om langdurig muziek (of whatever) te luisteren zou ik op zoek gaan naar iets anders.
(Denk aan van die ouderwetse modellen met van die gigantische kussens die je oren kompleet afsluiten, dat soort modellen zitten ook na 1/2/3 uur luisteren nog wel op je hoofd zonder pijnlijke oren).

Verwijderd

Op donderdag 21 februari 2002 05:17 schreef The_XS het volgende:
Enigste mindere eraan vindt ik is dat de kussens uitdrogen en scheuren gaan vertonen :'(
Jaaa!! ook last van nu! ik heb 'm nu iets meer dan een jaar. maar waarschijnlijk ligt aan mijzelf. omdat ik 'm id mijn platentas in mijn auto laat liggen dan kan de temperatuur goed laag worden. daarna weer een warme discotheek binnelopen is niet echt bevorderlijk voor dat dingetje... :'(
Zoals type aanduiding al zegt het is een DJ hoofdtelefoon hou daar goed! rekening mee, om gewoon normaal langdurig muziek te luisteren is deze koptelefoon wat mij betreft niet echt geschikt (dat ga je echt flink voelen!), als je dus een 'normale' koptelefoon wilt om langdurig muziek (of whatever) te luisteren zou ik op zoek gaan naar iets anders.
(Denk aan van die ouderwetse modellen met van die gigantische kussens die je oren kompleet afsluiten, dat soort modellen zitten ook na 1/2/3 uur luisteren nog wel op je hoofd zonder pijnlijke oren).
Ook mee eens. ik gebruik 'm dus als DJ koptelefoon. Geluid is goed, ook goeie bas-weergave. maar als je dat dingetje voor puur luisterplezier wil halen dan adviseer ik je een sennheiser. ik heb zelf geen groot hoofd, maar soms vind ik 'm net iets te veel drukken op mijn hoofd. maar dan sta ik dus al een uurtje of te draaien... :9~

dus eh... wat prefereer je liever... een flitsende koptelefoon met inderdaad een goeie geluidsweergave? of een comfortabele hoofdtelefoon meet uitstekende weergave. dit laatste zeg ik nav horen zeggen door andere mensne die toch een sennehiser prefereerden... ik vind die sony wel relaxt iig!!!

succes met je keuze!!!

Verwijderd

Op donderdag 21 februari 2002 02:35 schreef PsyFlux het volgende:
Maar wat ik vooral nog wil weten... is hij echt wel een beetje stevig met dat plastic en die draaipunten? Want m'n koptelefoons vallen nogal vaak en deze schijnt zwaar te zijn.
toevallig heb ik 'm vandaag laten vallen. ongeveer van 120 cm hoogte. weinig mee gebeurd. ligt niet uit elkaar ofzo. natuurlijk wel wat krasjes aangezien de onder grond beton was.
Zit hij echt zo strak op het hoofd? Of valt dat wel mee. En kan iemand misschien ook de diameter van de behuizing voor de drivers opmeten? Ik heb namelijk een hekel aan koptelefoons die niet goed over je oren vallen.
De 700DJ is groter dan de 500DJ. volgens specificaties zijn de drivers van de 700 50mm en die van de 500
40mm. ik kan je zeggen dat deze 700 mijn oren goed afdekken. dus volledig om mijn oren zitten. en dat moet ook!!!
En tenslotte: iedereen is zo hyped up over de bass. Maar is het alleen maar een lage dreun of zit er ook detail in? En hoe zit het met de rest van de frequenties? Nog wel een beetje goede midrange en treble? Ik wil die amen sounds niet missen, maar ze moeten ook weer niet van dat slissende geluid worden.
ook aan deze eisen voldoet de 700. het geluid wat dat dingetje produceert is zuiver en mooi helder. normaal gesproken zou die hoeveel bas het totale beeld (geluid :Y)) vervormen, maar in deze koptelefoon blijft het geluid in het geheel mooi klinken.

nu hoop ik toch echt genoeg geinformeerd te hebben...

Verwijderd

ik heb er weinig meer aan toe te voegen behalve dat als je je kussentjes af en toe met een soppie schoonmaakt ze stukken langer meegaan...Dat scheuren komt door het zweet nl.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 21 februari 2002 05:17 schreef The_XS het volgende:

Diameter kan ff nix vinden om mee te meten tis net iets meer (paar mm) als de lengte van een penlite batterij meet zelf daar de lengte maar ff van op :)
Da's hopelijk wel de binnendiameter waar je oor in valt?
hm, da's wel minder eigenlijk... 4-5 uur per dag naar een koptelefoon luisteren is niet ongewoon voor mij. Ik heb nu idd ook een ouderwets model, en ik zit er ook over te twijfelen om de V900 te nemen. Volges mij is die qua geluid vrijwel hetzelfde maar dan in een wat comfortabelere verpakking.
Op donderdag 21 februari 2002 05:36 schreef Skrievertie het volgende:

dus eh... wat prefereer je liever... een flitsende koptelefoon met inderdaad een goeie geluidsweergave? of een comfortabele hoofdtelefoon meet uitstekende weergave. dit laatste zeg ik nav horen zeggen door andere mensne die toch een sennehiser prefereerden... ik vind die sony wel relaxt iig!!!
moeilijke keuze... hij hoeft niet supermooi te zijn. Als hij in elk geval maar niet superlelijk is.
En opzich lijkt die HD270 me ook zeker geen slechte keuze. Maar hij is gelijk weer 64 ohm en ik zou het best wel jammer vinden als ik 'm ook niet op m'n mp3 spelertje aan zou kunnen sluiten.
Op donderdag 21 februari 2002 05:43 schreef Skrievertie het volgende:

[..]

toevallig heb ik 'm vandaag laten vallen. ongeveer van 120 cm hoogte. weinig mee gebeurd. ligt niet uit elkaar ofzo. natuurlijk wel wat krasjes aangezien de onder grond beton was.
[..]

ik kan je zeggen dat deze 700 mijn oren goed afdekken. dus volledig om mijn oren zitten. en dat moet ook!!!
[..]

ook aan deze eisen voldoet de 700. het geluid wat dat dingetje produceert is zuiver en mooi helder. normaal gesproken zou die hoeveel bas het totale beeld (geluid :Y)) vervormen, maar in deze koptelefoon blijft het geluid in het geheel mooi klinken.
okay, dat lijkt wel goed te zitten dus :)

Verwijderd

voor gewoon luisteren misschien toch liever de 900 idd

Verwijderd

Topicstarter
hm, ik heb nu de hele middag reviews zitten lezen en ik denk dat ik toch maar voor de 700 ga. Dattie naar alle kanten draaibaar is lijkt me wel relaxt. En ik heb volges mij ook geen dik hoofd ofzo dus ik gok erop dattie niet zo'n bankschroef gevoel geeft.

En anders hou ik deze gewoon mooi voor m'n mp3-speler en koop ik later nog wel es een betere voor thuisgebruik. Zo duur issie tenslotte niet, en een beetje bass boost kan m'n mp3-speler wel gebruiken.

Verwijderd

Da's hopelijk wel de binnendiameter waar je oor in valt?
Ja dat is het inderdaad.
hm, da's wel minder eigenlijk... 4-5 uur per dag naar een koptelefoon luisteren is niet ongewoon voor mij. Ik heb nu idd ook een ouderwets model, en ik zit er ook over te twijfelen om de V900 te nemen. Volges mij is die qua geluid vrijwel hetzelfde maar dan in een wat comfortabelere verpakking.
Ik kan je uit ervaring vertellen dat 4-5 uur continu achter elkaar luisteren met deze koptelefoon niet prettig voor je oren is.Hou daar goed rekening mee (uitproberen blijft het beste advies!).
hm, ik heb nu de hele middag reviews zitten lezen en ik denk dat ik toch maar voor de 700 ga. Dattie naar alle kanten draaibaar is lijkt me wel relaxt. En ik heb volges mij ook geen dik hoofd ofzo dus ik gok erop dattie niet zo'n bankschroef gevoel geeft.
Weet niet in hoeverre je dat naar alle kanten draaibaar je voorsteld maar je kan de 'speakers' alleen maar zo'n 90 graden naar voren draaien niet verder en ook niet de andere kant op (heel erg klein stukje maar).

Verwijderd

Topicstarter
nu weet ik het echt niet meer :'(
Ik denk dat ik morgen dan toch maar es naar een stad toega waar wel een winkel is die dat ding heeft zodat ik 'm eens op m'n hoofd kan zetten. En hopelijk ook nog ff beluisteren :)

Wat dat draaibare betreft: dan sluit het beter op je hoofd aan. Bij m'n huidige koptelefoon zit er namelijk achter m'n oren een kier. Als die kantelbaar zou zijn heb je dus betere afsluiting. Bovendien luister ik ook wel es met 1 oor, en met draaibare schelpen gaat dat ook een stuk makkelijker.

Verwijderd

Als je inderdaad 4 a 5 uur gaat luisteren moet je hem NIET kopen. Neem dan een Sennheiser, heb je beter hifi geluid en daarnaast zit hij ook wat relaxter.

Heb zelf dus idd die 700 van Sony, hij wordt voor DJ doeleinden gebruikt. Daar is hij voor ontworpen en ook ideaal voor, maar als ik een uurtje of anderhalf muziek luister met die hoofdtelefoon op, doen mijn oren echt pijn achteraf. Dat is gewoon de druk die die geeft. En zo'n gek groot hoofd heb ik nou ook weer niet ;)

Verwijderd

Topicstarter
Sennheiser valt eigenlijk al een beetje af door de hoge impedantie van de betere modellen en het feit dat die allemaal open zijn aan de achterkant.

Maar kun je die headband niet een beetje de verkeerde richting opbuigen? Kheb een review gelezen waarbij iemand dat ook gedaan had en toen viel het allemaal best wel weer mee.

• enterprice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-03-2024

enterprice

caseMODder

Ik heb de V500 en daar mix ik gewoon plaatjes mee ;) Alles komt lekker goed over en zit lekker als je met 1 oor luisterd enzo (blijft gewoon op je knar zitten ;)) Maar ieder heeft ook een kwestie van 'smaak'. Ik zou zeggen:"Ga ervoor!!" :D En euh, ik heb dit ding al een jaar of 3 (denk ik) en heb nog (steeds) geen last van scheuren ofzo... AL een paar keer gekletterd en nog steeds zit ding vast zoals het hoort *D Ook een lekker lang snoertje wat je erbij krijgt (in spiraalvorm), zodat je nog wat 'bewegingsvrijheid' hebt. Kortom de V500 & de V700 zijn prachtdingen!!

Verwijderd

Ik zie dat er al heel veel reacties zijn, dus ik ga er niks overbodigs aan toevoegen, de 700 is gewoon super, draai er nu al een jaar mee, en het werkt gewoon perfect.. je voelt gewoon dat ie solide is, blijft ook lekker goed zitten.. geen cent teveel betaald, das zeker !

grtz, (DJ) Da_Freak

Verwijderd

Topicstarter
heh, ik weet het echt niet meer :D
Nou net weer met wat audiofielen gepraat en dan word je weer richting vage grado's en beyerdynamics geleid... maarja, dan denk ik ook weer: ze mogen van mij eigenlijk best wel een stevige bass geven ipv reference. En als het kan liever ook nog iets stijlvollers dan 2 vierkante kubusjes op je hoofd of een rode koptelefoon met een design uit de jaren 50 :{

De sennheiser HD5xx serie lijkt me dan nog wel wat, maar dan moet er weer een amp bij omdat ze zo'n hoge impedantie hebben en heb ik nog steeds niet een koptelefoon die ik ook wel es op m'n mp3-speler aan kan sluiten...

Ik denk dat ik maar met de trein naar een stad met wat goede hifi zaakjes moet gaan, want zo kom ik er niet meer uit. Ik wil dan wel eens zelf horen wat er zo geweldig aan van die beyerdynamics is bijvoorbeeld en waarom die VXXX serie van Sony volges hun zwaar zuigt.

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Ga naar een zaak toe en leg je "probleem" uit.
Ga zelf luisteren en vergelijk naast de geluidskwaliteit ook de druk waarmee hij op je oren klemt en het gewicht is ook erg belangrijk. Ik merk dat ik wat een stijve nek krijg na zo'n 1.5 uur mixen ed. met een zwaardere koptelefoon.
Dus als je voor een paar tientjes een significant gewichtsverschil hebt met een vergelijkbare geluidskwaliteit, ga dan voor de lichtere want het is niet fijn om met een te zware set rond te sjouwen, zowel thuis als in de bus/metro/trein/auto/fiets/brommer/auto/rollator/skateboard/... :P

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Pagina: 1